Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: پیش‌بینی شده که طی سال جاری در روستاها و مناطق محروم ۲۰۰۰ واحد اقتصادی راکد احیا شود. که از ۶۵۰ واحد اقتصادی راکد احیا شده در کشور ۴۰۰ واحد در مناطق محروم و روستایی احیا شده است.

سید امیر حسین مدنی در حاشیه مراسم نخستین گردهمایی مدیران عملیاتی جهادی سازمان بسیج دانشجویی و دبیران استانی گروه‌های جهادی حوزوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص احیاء واحدهای اقتصادی راکد در مناطق محروم کشور اظهار کرد: هدف‌گذاری شده تا در سال جاری ۵۰۰۰ واحد اقتصادی راکد در کشور احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این احیا بر عهده نهادهای مختلف، صندوق کارآفرینی امید، مجموعه‌های خرد احیاگر، مجموعه‌های دانش بنیان، سازمان بسیج و... است. از ابتداء سال جاری تا کنون ۶۵۰ واحد اقتصادی راکد در کشور احیا شده است. 

وی افزود: همچنین پیش‌بینی شده که طی سال جاری در روستاها و مناطق محروم ۲۰۰۰ واحد اقتصادی راکد احیا شود. که از ۶۵۰ واحد اقتصادی راکد احیا شده در کشور ۴۰۰ واحد در مناطق محروم و روستایی بوده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم درباره منابع احیاء این واحدها ادامه داد: منابع در دو بخش است. یکی از طریق سرمایه‌گذاری است. این منابع به صورت سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، شرکت‌های بورسی و ... است. در این حوزه طبق دستور معاون اول رئیس جمهور ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است. این منابع در کنار منابع مردمی و ظرفیت های احیا بیش از ۱۰ برابر می‌شود. بخشی دیگر از منابع به میزان ۱۰ میلیارد تومان در کمیته نهضت احیاء واحدهای اقتصادی فعلا با ۶ بانک عامل دنبال می‌شود که این تسهیلات ۱۸ درصد است. در حال حاضر به دنبال این هستیم، که لایحه تامین بخشی از سود را به دولت ببریم تا بخشی از این سود را دولت بپردازد.

مدنی درباره برنامه‌های موجود برای توسعه واحدهای صنعتی در مشهد بیان کرد: مشهد در حوزه اقتصادی، شهر پیشرو و رو به جلویی است. در مشهد بخش از مشکلات در حوزه اقتصادی مربوط به حوزه زیر ساختی است. در حوزه اقتصادی و رونق اقتصادی خراسان رضوی و مخصوصا مشهد و اطراف آن مشکل اصلی قوانین و مقررات است . در این زمینه باید تسهیلگری شده و اختصاص منابع صورت گیرد. در این زمینه منابع خوبی از محل بانک‌ها، تبصره ۱۸ و ...در نظر گرفته شده است. در این خصوص از محل صندوق کارآفرینی امید در سال جاری برای خراسان رضوی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص برگزاری گردهمایی مدیران عملیاتی جهادی سازمان بسیج دانشجویی و دبیران استانی گروه‌های جهادی حوزوی گفت: شورای عالی جهاد سازندگی در حال شکل‌گیری بوده و رئیس جمهور دیروز حکم اعضای حقیقی را  امضا کرده است. جلسه اول آن بعد از برگزاری نمایشگاه تحت عنوان همه با هم از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت و عدالت برگزار خواهد شد. در این جلسه روئسای ۱۶ نهاد و وزارتخانه  و ۷ نفر عضویت مردمی حضور خواهند داشت. مصوبات خوبی در نظام فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، نوآوری و حکمرانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی احیای واحدهای اقتصادی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور واحد اقتصادی راکد احیا نظر گرفته شده اقتصادی راکد مناطق محروم مناطق محروم سال جاری احیا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رئیس جمهور در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم صبح پنجشنبه وارد سمنان شد و مورد استقبال مقام‌های استانی قرار گرفت.

شرکت در جشن احیای ده‌ها واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان سمنان، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در جشن نهضت ملی مسکن و سخنرانی در جمع مردم این استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور خواهد بود.

در زیر مجموعه از اخبار سفر رئیس جمهور به استان سمنان را ملاحظه می‌کند.

۱۰:۳۷ صد و نود و پنج هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه هشت هزار واحد راکد در کشور احیا شده است، گفت: ۱۹۵ هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • رئیسی: ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه نیمه‌راکد و راکد در سراسر کشور احیا شدند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • واحدهای تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • واحد های تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی