Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتراضات سراسری در سودان بار دیگر امروز پنجشنبه از سر گرفته شد و خبرها حاکی است که مقامات نظامی پیش از برگزاری تظاهرات دسترسی به اینترنت و تلفن در برخی از مناطق این کشور را قطع کردند.     به گزارش ایرنا، دولت سودان پیش از آغاز تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم دسترسی به اینترنت و تلفن در برخی از مناطق به ویژه در پایتخت این کشور را قطع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین مقام های سودانی پیش از برگزاری این تظاهرات تدابیر شدید امنیتی در اطراف فرماندهی کل ارتش این کشور در خارطوم اتخاذ کرده‌اند.   کمیته‌های مقاومت امروز نیز مردم سودان را به برگزاری تظاهرات علیه «کودتای نظامی» فراخواندند.   در همین حال، کمیته پزشکان سودان اعلام کرد که شمار کشته شدگان اعتراضات امروز در این کشور به ۵ نفر افزایش یافت.     کمیته پزشکان سودان ساعاتی پیش از کشته شدن یک معترض جدید خبر داد و گفت که وی بر اثر اصابت گلوله پلیس کشته شد و به این ترتیب شمار قربانیان تظاهرات امروز این کشور به ۵ نفر رسید.     بر اساس اعلام این کمیته، پلیس با حمله به بیمارستان ها از گاز اشک آور استفاده کرد.   تاکنون مقامات سودان در این مورد اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.   تظاهرات علیه دخالت ارتش در امور دولت غیرنظامی در مناطق مختلف سودان از اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) تاکنون تقریبا هر روز برگزار می‌شود.   صبح روز ۲۵ اکتبر سال گذشته عبدالله حمدوک، نخست وزیر و بسیاری از سیاستمداران سودانی بازداشت و حمدوک روز بعد آزاد شد.   در ۲۱ نوامبر نظامیانی که با کودتا قدرت را به دست گرفتند با عبدالله حمدوک، نخست وزیر دولت منحل شده برای بازگشت وی به سمت خود به توافق رسیدند.   بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های سودانی، این توافق میان اعضای نظامی شورای حاکمیت و نخست وزیر سابق به دست آمده و حمدوک با مشورت همه نیروهای سیاسی به جز حزب «کنگره ملی» که در دوره عمر البشیر قدرت را در دست داشت، دولت تشکیل خواهد داد.   گفته می‌شود نظامیان و حمدوک در مورد چند موضوع دیگر از جمله آزادی تمامی زندانیان سیاسی توافق کرده‌اند. اما حمدوک در تاریخ ۲ ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد. تماشاخانه ببینید| هشدار قطع برق در ژاپن با رسیدن دما به ۳۵ درجه سانتی‌گراد ببینید| گاو صندوقی قدیمی با طراحی خاص در ایتالیا فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دهها هزار دانشجو در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین بر ضد کاهش بودجه دانشگاه ها تظاهرات کردند.

علاوه بر بوئنوس آیرس, در شهرهای بزرگ دیگر آرژانتین نیز، دانشجویان، فارغ التحصیلان و استادان ۵۷ دانشگاه در تظاهرات ضد دولتی شرکت داشتند.

دولت آرژانتین بودجه دانشگاه ها را با هدف کنترل هزینه های دولت کاهش داده است.

از زمان به قدرت رسیدن خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین در پائیز سال گذشته، بسیاری از طرح های ساختمانی و زیر بنایی عمومی نیز متوقف شده است.

میلی همچنین یارانه های دولتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اثر اجرای این سیاست ها ارزش پول ملی آرژانتین در مدت ۵ ماه ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کشور در ماههای گذشته بارها شاهد تظاهرات قشرهای مختلف مردم علیه سیاست های خاویر میلی بوده است.

کد خبر 6087939

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • تبدیل مددگیرنده به مددکننده راهبرد موفق کمیته امداد
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان