Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@01:05:18 GMT

جزئیات دیدار رئیسی و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۲۸۳۸

جزئیات دیدار رئیسی و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) با بیان اینکه تعامل کمیسیون اصل ۹۰ با دولت به دلیل پیگیری مسائل کشور موثر است، افزود: مسئله‌محوری این کمیسیون نکته خوبی است که در پیگیری مسائل کشور به دولت کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با اشاره به اینکه اقدامات کمیسیون اصل ۹۰ موجب تنظیم‌گری در دستگاه‌ها می‌شود، گفت: یک بخش از کار شما رسیدگی به تخلفات است و بخش دیگر باید حمایت از مدیران پرتلاش و خدوم باشد.

رئیسی همچنین گفت: ما نسبت به مدیران در بخش‌های مختلف و همچنین استانداران یک ارزیابی داشتیم که برای اولین بار اتفاق افتاده و عملکرد آنان بر اساس شاخصه‌هایی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه هم به خودشان ابلاغ شده است.

پیش از سخنان رئیس جمهور حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی‌آبادی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در سخنانی با بیان اینکه کارکرد و ماهیت کمیسیون اصل ۹۰ با سایر کمیسیون‌های مجلس تفاوت‌های زیادی دارد، گفت: ما در این کمیسیون ابزارهایی برای رسیدگی به شکایات داریم و خروجی این کمیسیون ارائه گزارش به مردم و نمایندگان و همچنین ارجاع متخلفین به مقامات مسئول است.

در این جلسه همچنین برخی موضوعات دیگر از جمله استخدام پرستاران، ضرورت تبیین اقدامات ارزشمند دولت در زمینه مهار کرونا، تسریع در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و به روزرسانی سامانه گمرک، اشکالات مصوبه کنکور و همچنین ضرورت به روز رسانی سامانه املاک و اسکان از سوی برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد و رئیس جمهور نسبت به بررسی و پیگیری این مسائل قول مساعد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کمیسیون اصل ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • عکس/دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی