Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@09:40:21 GMT

وزیر خارجه ایران به اوکراین دعوت شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۲۸۶۴

وزیر خارجه ایران به اوکراین دعوت شد

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، طرفین در مورد برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک و گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی ضمن تاکید مجدد بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ، با توجه به دیدار اخیر رییس جمهور کشورمان و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در ترکمنستان و مذاکرات وزرای خارجه ایران و روسیه و ضمن یادآوری موضع ایران‌ در مورد ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی و دوری از جنگ در اوکراین، بر آمادگی کشورمان برای پیگیری راه حل دیپلماتیک و مساعی جمیله جهت توقف بحران در اوکراین تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما از ابتدا اعلام کردیم که ضمن توجه به ریشه بحران، با توسل به جنگ مخالف هستیم و جنگ را راه حل مناسبی برای حل و فصل مسائل نمی‌دانیم.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین طی سه دهه گذشته همواره مبتنی بر دوستی، احترام و منافع متقابل و همکاری بوده است و ما آمادگی داریم در چارچوب توافقی که برای گشایش کریدور حمل غلات در دریای سیاه ایجاد می‌شود، مشارکت کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از همتای اوکراینی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین نیز ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با جنگ تاکید کرد: دولت اوکراین آمادگی دریافت هرگونه کمک و حمایت سیاسی برای خاتمه بحران در این کشور را دارد.

وزیر امور خارجه اوکراین با اعلام آمادگی برای گسترش همه جانبه روابط فیمابین از جمله در حوزه کشاورزی و غلات میان دو کشور، ادامه گفت و گو های تهران و کیف را برای گسترش مناسبات سازنده ارزیابی کرد.

وی آخرین وضعیت جنگ در کشورش را تبیین کرد و از مساعی جمیله تهران برای کمک به پایان جنگ تشکر و اضافه کرد که بدلیل حاکمیت وضعیت جنگی ، شرایط دشواری برای مذاکره با روسیه وجود دارد.

در پایان وزیر خارجه اوکراین نیز از دکتر امیرعبداللهیان جهت سفر به این کشور دعوت کرد./خبرآنلاین

منبع: فردا

کلیدواژه: اوکراین وزیر خارجه ایران وزیر امور خارجه خارجه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی «تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی با «حسین امیرعبداللهیان» آخرین وضعیت تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم نماید اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب‌شده‌ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

«تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهار کرد: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش‌بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

در پایان، طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 6079091 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • تاکید امیرعبداللهیان بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اسلوونی
  • تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه
  • اعتقاد اسلوونی بر تاثیر آتش بس در غزه و کاهش تنش‌ها در منطقه
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به اسرائیل است
  • اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود
  • گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و مصر
  • امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد
  • وزیر خارجه بلژیک بر نقش مهم ایران در منطقه تصریح کرد