Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان بریتانیایی در این گزارش پارلمانی تاکید کردند که با وجود مخالفت‌ها و ناسازگاری‌های نشان داده شده، «پول‌های کثیف» روسیه همچنان به این کشور سرازیر می‌شوند.

کمیته‌ای متشکل از نمایندگان همه احزاب در پارلمان بریتانیا این گزارش را تهیه کرده و یادآور شده است که وزرا اگر چه در خصوص لزوم سرکوب دزدسالاران به خود می‌بالند، اما این‌ها تنها لفاظی‌هایی بیش نیست و با رویکرد و اقدامات سازنده مغایرت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت بوریس جانسون حتی پیش از تهاجم نظامی همه جانبه روسیه به اوکراین مدعی شده بود که برای مقابله با پول‌های مشکوک روسیه بسیار با اقتدار عمل خواهد کرد.

این در حالیست که کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا در گزارش اولیه خود مدعی شد که مذاکرات سخت و فشرده در این خصوص با اقداماتی به اندازه کافی قوی و مشخص از سوی دولت دنبال نشده است.

بریتانیا از دیرباز متهم است که به نخبگان روس و پولی که آن‌ها به این کشور سرازیر می‌کنند روی خوش نشان می‌دهد و به همین دلیل به برخی مناطق شیک پایتخت لقب «لندنگراد» داده می‌شود.

تام توگندات، رئیس محافظه‌کار کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا در این خصوص می‌گوید: «دولت‌ها برای مدت طولانی، به بازیگران شرور و دزد‌سالاران اجازه داده‌اند تا پول‌های کثیف خود را در خشک‌شویی خودکار لندن بشویند.»

این گزارش تاکید می‌کند که قانون فعلی علیرغم سخت‌گیری‌های اخیر به اندازه کافی پیش نمی‌رود، و «شرم آور است که برای وادار کردن دولت به اقدام جدی باید پای جنگ به میان آید.»

گزارش پارلمانی بریتانیا همچنین به لزوم تامین منابع لازم برای مبارزه با این پدیده توسط نهاد‌های ذی‌صلاح اشاره و تاکید می‌کند که تحریم‌های اتخاذ شده - که به گفته دولت هزار نفر و ۱۲۰ شرکت را هدف قرار می‌دهد - باید به تحقیقات کیفری منجر شود.

کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا سپس یاد آور می‌شود: «تهدیدی که تأمین مالی غیرقانونی برای امنیت ملی ما ایجاد می‌کند، پاسخی جدی می‌طلبد.»

تام توگندات، رئیس این کمیته معتقد است: «نشان دادن جایگاه بریتانیا به عنوان پناهگاه امن برای پول‌های کثیف لکه‌ای بر شهرت و اعتبار ماست. دولت باید قوانین را با اصول مورد پذیرش مردم بریتانیا هماهنگ کند و منافذی را که اجازه چنین بهره برداری را می‌دهد، ببندد.»

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا، اما این انتقاد‌ها را رد می‌کند و بدون اشاره به بخشی از آن‌ها که به زمان پیش از وقوع جنک مربوط می‌شود، می‌گوید: «ما به محض شروع این جنگ وحشتناک، به محض این که روسیه به اوکراین حمله کرد، قوانین اضطراری را تصویب کردیم و توانستیم روسیه را هدف تحریم‌ها قرار دهیم».

وزیر خارجه بریتانیا سپس افزود: ما به عنوان یک کشور بیش از هر دولت دیگری در جهان افراد و نهاد‌هایی را در روسیه تحریم کرده‌ایم.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بریتانیا پول کثیف روسیه پارلمان بریتانیا پول های کثیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

داوود منظور عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دامغان در سالن جلسات دانشگاه دامغان در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، افزود: طبق آمارها طی سه سال گذشته رشد تولید در کشور رقم خورد، اما کشور می‌تواند جهش داشته باشد که رشدی فراتر از معمول محقق شود و این جهش، بدون شک حاصل فعالیت و مشارکت مردم است.

وی به رشد تولید در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، سال ۱۴۰۲ ایران به رشد بالای ۶ درصد رسید که این امر با تلاش مضاعف فعالان اقتصادی، تبدیل تهدیدها به فرصت، فاصله‌گیری از خام‌فروشی و در سایه روحیه تعاملی شکل گرفت.

منظور اضافه کرد: برای جهش تولید باید از ظرفیت منطقه ای و بین‌المللی استفاده شود، به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر توجه داشت و سهم دانش را در تولید افزایش داد و از تولید منبع‌محور به تولید دانش‌پایه حرکت کرد.

وی گفت: فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که با تعامل متقابل آنها رونق اقتصادی شکل می‌گیرد.

به گفته این مسوول، فعالان عرصه تولید بهترین مشاوران دولت در تحقق اهداف اقتصادی هستند که نقش دولت و فعالان اقتصادی به واقع مکمل یکدیگر است و با این تعامل، یک مشارکت عمومی و خصوصی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: نتیجه این رویکرد همکارانه با وجود تمام فشارهای دشمن، تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، جهش و شکوفایی اقتصادی است.

منظور اظهار داشت: تولید کلید حل مسائل کشور است و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی و ترکیبی هستند که این امر نشان می‌دهد کلید حل مشکلات به دست تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: تولید وقتی سرعت و جهش می‌گیرد که گره از پای تولید باز شود و این امر با پشتیبانی و برنامه‌ریزی درست شکل می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد