Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:16:48 GMT

بخش خصوصی خواستار ثبات قیمت ارز است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۰۵۳

بخش خصوصی خواستار ثبات قیمت ارز است

ایسنا/مرکزی رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: بخش خصوصی خواستار ثبات در قیمت ارز است چراکه این ثبات حتی اگر قیمت دلار به ۵۰ هزار تومان هم برسد، باعث می شود که حداقل بتوانیم برای ۵ سال آینده خود برنامه ریزی داشته باشیم.

منوچهر توسطی نهم تیرماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز صنعت و معدن، در خصوص قطع برق صنایع اظهار کرد: یک واحد تولیدی در زمان آغاز به کار تمام هزینه های تولید را برآورد می کند، اما مسلما بروز مشکلات، روند تولید را متلاطم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با تلاش سازمان صمت استان قطعی برق صنایع از دو روز به یک روز در هفته کاهش یافت ولی همچنان صدمات خود را دارد به طوری که ۱۰ درصد افزایش هزینه های سربار را به دنبال دارد و این چرخه تا تحویل کالای گرانتر به مردم ادامه خواهد یافت.

توسطی تصریح کرد: در تولید و مصرف برق، باید نگاهی روشن و برنامه ریزی داشت، باید به سمت نیروگاه های مدرن حرکت کنیم تا با کمبود روبرو نشویم چراکه واحدهای صنعتی علاوه بر مشکلات موجود، از قطعی برق هم در حال آسیب دیدن هستند.

وی در خصوص تاثیر تحریم ها بر تولید اظهار کرد: همه مشکلات اقتصادی کشور حتی مسئله ارز، به تحریم ها باز می گردد. بخش خصوصی خواستار ثبات در قیمت ارز است چراکه این ثبات حتی اگر قیمت دلار به ۵۰ هزار تومان هم برسد، باعث می شود که حداقل بتوانیم برای ۵ سال آینده خود برنامه ریزی داشته باشیم، اما این عدم ثبات باعث شده است که صنایع و واحدهای تولیدی حداکثر بتوانند برای یک ماه آینده خود برنامه ریزی داشته باشند.

توسطی تاکید کرد: تحریم ها، روابط بانکی و ارتباطات خارجی را از بخش خصوصی گرفته است. تحریم بحث اساسی اقتصاد کشور است و باید با درایت دولت حل شود، متاسفانه برجام با رویکرد ترامپ دیوانه بلاتکلیف باقی ماند و فشار آن امروز بر دوش مردم است.

وی با بیان اینکه امروز قادر نیستیم برنامه ریزی را بیش از یک ماه در حوزه تولیدات باشیم چون دولت نتوانسته ساختار سیاسی با ثبات در مسئله ارز و تحریم ها را ایجاد کند، گفت: دولت و سیاست های کلان باید در جهت منافع ملی حرکت کند، باید مطالبه گری دقیق از سوی رسانه ها صورت گیرد و درگیر موج سواری ها نشوند و برنامه ثبات در تولید را باید برای صنعت استان پیگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت استان مرکزی برنامه ریزی بخش خصوصی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل نوسان قیمت پیاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.
وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.
وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.
وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.
گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان