Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:05:30 GMT

زمین لرزه در راور

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۱۵۳

زمین لرزه در راور

بنا به اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳ و ۲ دهم ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه امروز پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ راور در استان کرمان را لرزاند.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۱.۵۵ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۷.۲۹ درجه شرقی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زمین لرزه در ۵۶ کیلومتری راور، کرمان؛ ۹۳ کیلومتری هجدک، کرمان و ۹۴ کیلومتری نایبند، خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

خوشبختانه این زمین لرزه خسارتی نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین لرزه زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۲ اردیبهشت برابر ۲۱ آوریل را ورق می‌زنیم.

***

آپولو ۱۶

۲۱ آوریل ۱۹۷۲ میلادی برابر با ۲ اردیبهشت ۱۳۵۱ خورشیدی، فضانوردان آپولو ۱۶ برای پنجمین ماموریت سرنشین‌دار بر سطح ماه فرود آمدند. ماژول ماه‌نشین اوریون (شکارچی) با جان دبلیو. یانگ و چارلز ام. دوک در ارتفاعات مرکزی ماه فرود آمد تا آنها ناحیه‌ای متفاوت از آنچه را که فضانوردان قبلی دیده بودند کشف کنند. خدمه با استفاده از ماه‌نورد خود حدود ۲۷ کیلومتر را طی کردند و ۹ آزمایش را انجام دادند و همچنین نمونه‌های مواد ماه را از ۱۱ محل مختلف جمع‌آوری کردند و عکس گرفتند. این دو فضانورد پیش‌از بازگشت، به‌مدت ۷۱ ساعت در سطح ماه باقی ماندند و در ۲۴ آوریل از سطح ماه بلند شدند. توماس کی. متینگلی به‌عنوان خلبان ماژول فرماندهی کاسپر در مدار باقی ماند. آنها در ۱۶ آوریل ۱۹۷۲ از مرکز فضایی کندی پرتاب شده بودند و در ۲۷ آوریل به زمین رسیدند. اواخر همان سال آپولو ۱۷، آخرین مأموریت فرود سرنشین‌دار بر ماه پرتاب شد.

جان میچل

۲۱ آوریل ۱۷۹۳ میلادی برابر با ۲ اردیبهشت ۱۱۷۲ خورشیدی، جان میچل، زمین‌شناس و اخترشناس بریتانیایی که برای اولین‌بار تخمین واقع‌بینانه‌ای از فاصله تا ستارگان را ابداع کرد درگذشت. میچل را به‌عنوان پدر زلزله‌شناسی جهان می‌شناسند زیرا پس‌از زلزله لیسبون در سال ۱۷۵۵ که ۷۰هزار کشته برجای گذاشت، او پیشنهاد کرد که زمین‌لرزه‌ها حرکت موجی در زمین ایجاد می‌کنند. او همچنین به افزایش فراوانی زمین لرزه‌ها در مناطق آتشفشانی اشاره کرد. میچل دریافت که با مقایسه زمانی که زمین‌لرزه‌ها احساس می‌شوند، می‌توان مرکز زمین لرزه را محاسبه کرد. او تعادل پیچشی را که وسیله‌ای برای اندازه‌گیری نیروهای بسیار کوچک است را اختراع کرد. او قبل‌از دستیابی هدفش برای تعیین چگالی زمین درگذشت.

سر هنری کریستوفر منس

۲۱ آوریل ۱۹۲۶ میلادی برابر با ۲ اردیبهشت ۱۳۰۵ خورشیدی، هنری کریستوفر منس، دانشمند و مهندس بریتانیایی که اختراع خورنگار (هلیوگراف) او دستگاه سیگنال‌دهی قابل حملی را ارائه کرد که از سه‌پایه با آینه برای انعکاس نور خورشید استفاده می‌کرد، درگذشت. خورنِگار یا آینه آفتابی نوعی تلگراف خورشیدی بی‌سیم بود که بااستفاده از کد مورس در تاباندن نور خورشید بازتاب‌شده از آینه، سیگنال‌دهی می‌کند. تابش‌ها با چرخش لحظه‌ای آینه یا با قطع پرتو با یک حائل تولید می‌شوند. در این دستگاه، آینه دوم می‌تواند نور خورشید را سمت آینه اول هدایت کند. آینه اول بااستفاده از یک کلید انگشتی، مجموعه‌ای رمزگذاری‌شده از فلاش‌های کوتاه و بلند را به ایستگاهی حداکثر ۱۰۰ مایل دورتر منتقل می‌کرد. پس‌از استفاده موفقیت‌آمیز از خورنگار در جنگ دوم انگلیس و افغانستان بین سال‌های ۱۸۷۸ تا ۱۸۸۰این ابزار به بخش مهمی از ارتباطات نظامی بریتانیا تبدیل شد. منس از سال ۱۸۶۳ برای اداره تلگراف خلیج‌فارس کار می‌کرد و به نصب اولین کابل‌های تلگراف زیردریایی در خلیج فارس کمک کرد. او روش منس را برای تشخیص نقص کابل‌های زیردریایی و تعیین موقعیت آنها ابداع کرد.

سر هربرت اتکینسون بارکر

۲۱ آوریل ۱۸۶۹ میلادی برابر با ۲ اردیبهشت ۱۲۴۸ خورشیدی، هربرت اتکینسون بارکر، استئوپات (استخوان‌درمان‌گر)، کایروپراکتیک و جراح دستورزی اهل انگلستان به‌دنیا آمد. بارکر توانست درد زانو و مشکلات غضروفی را در بازیکنان برتر ورزشی و همچنین عموم مردم درمان کند. بارکر در قایق تفریحی خود در جزایر چنل در کالیفرنیا به مداوای بیماران می‌پرداخت. او معتقد بود که عمل غضروف زانو در بخش بسیار زیادی از موارد غیرضروری است و مدعی بود که دست‌ورزی یا درمان دستی (شاخه‌ای از فیزیوتراپی) بدون هیچ جراحی برای درمان بسیاری از موارد مشکلات کافی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • ۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری در خوی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر خوی را لرزاند
  • شمیم عطر گل محمدی از گلستان‌های راور