Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از هواشناسی خراسان جنوبی، علیرضا خندان با اعلام این خبر اظهار داشت: دیروز گرم‌ترین نقطه خراسان‌جنوبی بندان در شهرستان نهبندان با دمای ۴۸ درجه بوده و زهان و سربیشه با حدأکثر ۲۳ درجه نیز سردترین شهرهای استان بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در روزهای قبل از آن نیز طبس با نزدیک ۴۸ درجه بیشترین میزان دما را در خراسان جنوبی داشته است، بیان کرد: این میزان گرما در شهرستان طبس در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خندان رو گفت: قاین و زیرکوه نیز نسبت به تابستان‌های گذشته از نظر شدت افزایش دما رکورد زنی کرده‌اند و روزهای گرم کم سابقه‌ای را تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته مرکز استان و شهر بیرجند در گرم‌ترین ساعات ۴۰ درجه دمای هوا را تجربه کرده است، اظهار کرد: گرمای هوا در بیرجند کم سابقه بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: امروز پنج شنبه و فردا جمعه دمای هوا تنها یکی- دو درجه کاهش می‌یابد که تغییر محسوسی در سرمای هوا ندارد و از طرف دیگر در روزهای ابتدایی هفته آینده شاهد افزایش مجدد گرمای هوا خواهیم بود.

خندان رو اظهار کرد: برای امروز و فردا هشدار نارنجی پیرامون وزش شدید باد در شهرهایی چون حاجی آباد، زیرکوه، نهبندان، درمیان، سرایان، طبس و جنوب خوسف نیز صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه گرمای هوا در مجموع کم سابقه و یا بی سابقه بوده است، یادآور شد: یکی از مهمترین دلایل افزایش دمای هوا تغییر اقلیم و کاهش رطوبت است و البته به طور کلی کشور ما در یک کمربند خشک و بیابانی نیز قرار گرفته است که تابستان‌های گرمی دارد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی گرما خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد نم هوا در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۲ درجه را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۸ درصد و دید افقی ۶ هزار متر است.

رطوبت هوا دیروز ۴۹ درصد است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۱ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • رکوردزنی بی‌سابقه بارش‌ها در جنوب کشور در طی نیم‌قرن اخیر!
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • رشد نم هوا در اروند
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی