Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@23:56:38 GMT

ترامپ یک تهدید داخلی است که نظیر آن را ندیده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۵۲۶

ترامپ یک تهدید داخلی است که نظیر آن را ندیده‌ایم

یکی از قانونگذاران آمریکایی گفته رئیس‌جمهور سابق این کشور تهدیدی بی‌سابقه علیه ایالات متحده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «لیز چنی»، معاون هیئت تحقیق کنگره آمریکا درباره حوادث حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ هشدار داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک تهدید داخلی است که واشنگتن پیشتر نظیر آن را ندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنی که دختر «دیک چنی»، معاون اسبق رئیس‌جمهور آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دبلیو بوش» است به همکارانش در حزب جمهوری‌خواه گفته وفاداری همزمان به ترامپ و قانون اساسی آمریکا امر ناممکن است.

لیز چنی گفت: «در مطقع فعلی ما با یک تهدید داخلی روبرو هستیم که هرگز با آن مواجه نبوده‌ایم. این تهدید، رئیس‌جمهور سابق همین کشور است که در تلاش است بنیان‌های جمهوری قانون‌مدار ما را از هم بگسلد.»

این قانونگذار آمریکایی در ادامه از پاره‌ای از هم‌حزبی‌هایش که حامی ترامپ هستند هم تلویحاً انتقاد کرده است: «و بعضی از رهبران حزب جمهوری‌خواه و مقام‌های انتخابی که خودشان را گروگان‌های داوطلب این مرد خطرناک و بی‌عقل کرده‌اند در حال کمک به او هستند.»

اظهارات چنی در حالی بیان شده که «کسیدی هاچینسون» مشاور عالی‌رتبه کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» سه‌شنبه هفته جاری در جلسه کنگره علیه رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا شهادت داد.

هاچینسون در جلسه کنگره اعلام کرد که ترامپ که به خوبی می‌دانست که در روز حمله به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه، هوادارانش به شدت مسلح هستند، آنقدر برای پیوستن به هوادارانش در ساختمان کنگره مصمم بود که پس از آن‌که راننده وی حاضر به انتقالش به آن‌جا نشد، با خشم به سمت رئیس تیم امنیتی خود حمله برد.

طبق این گزارش، افشاگری در خصوص درگیری فیزیکی بین رئیس‌جمهور ناامید آمریکا و تیم امنیتی وی تنها یکی از صدها بمب خبری است که هاچینسون مشاور سابق «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در دوران ترامپ فاش کرده است.

در حالیکه وجهه‌هایی از حمله هواداران ترامپ به کنگره آشکار می‌شود، مشاور سابق کاخ سفید در جلسه استماع کنگره، تصویر خارق‌العاده‌ای از کاخ سفید در هرج و مرج ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کاخ سفید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به تل‌آویو را نتیجه ضعف آمریکا توصیف کرده است.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ امروز (یکشنبه) در یک راهپیمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا به پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد وی با همدردی با صهیونیست‌ها در انتقاد از عملکرد دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت «مردم اسرائیل تحت حمله قرار گرفتند و این به این دلیل است که ما ضعف بسیار زیادی نشان دادیم».

اظهارات ترامپ پس از پاسخ نظامی ایران به اسرائیل درست چند روز پیش پس از آن مطرح شد که در انتقاد از بایدن گفته بود «ما رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌تواند دو جمله را کنار هم ردیف کند. رئیس‌جمهوری داریم که نمی‌داند چه غلطی می‌کند و احتمالاً در یک جنگ جهانی قرار خواهیم گرفت».

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ ای جنایی
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد