Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:03:24 GMT

توهین های انگلیس؛ صدای روسیه را در آورد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۶۵۲

توهین های انگلیس؛ صدای روسیه را در آورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در لندن به وزارت خارجه انگلیس اعتراض کرد. توهین به روسیه دلیل اعتراض مسکو علیه لندن اعلام شده و سفارت روسیه هرگونه توهین علیه مسکو را غیرقابل پذیرش عنوان کرده است.

در همین ارتباط در بیانیه ای که روز پنجشنبه سفارت روسیه در لندن منتشر شد، گفته شده که این سفارتخانه در پی اظهارات توهین آمیز اعضای دولت انگلیس علیه روسیه، یادداشت اعتراضی را به وزارت امور خارجه انگلیس تحول داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شده است که لفاظی‌های مقامات لندن علیه روسیه مظهر بی احترامی عمیق به مسکو و سنت‌های دیپلماتیک آن تلقی می‌شود و چنین لفاظی‌هایی هم از نظر شکل و هم از نظر محتوا غیرقابل قبول و نامناسب است.

سفارت روسیه همچنین از لندن خواستار اقداماتی برای اصلاح این روند رفتاری علیه مسکو شد.

پیش از این «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی اظهارات توهین‌آمیزی درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرده بود. همجنین «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، سخنان والاس را ناپسند خواند و خاطرنشان کرد که رفتار وزیر دفاع، چهره لندن را خدشه دار می‌کند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که «دبورا برونرت»، سفیر انگلیس در مسکو را در اعتراض به اظهارات تحریک آمیز مقامات ارشد لندن احضار کرده است. گفته شده در این احضار اعتراضی، یادداشتی به سفیر انگلیس تحویل داده شد که در آن اظهارات توهین آمیز مقامات انگلیسی غیرقابل قبول اعلام شده است.

کد خبر 5527672

منبع: مهر

کلیدواژه: لندن سفارت روسیه ولادیمیر پوتین روسیه ماریا زاخارووا دولت انگلیس مسکو انگلیس وزارت خارجه روسیه بن والاس روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا ناتو عراق ایران فلسطین جو بایدن جنگ اوکراین عربستان سعودی مسکو ترکیه حمله روسیه به اوکراین سفارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و تهیه کنندگی حسین حقیقی از تولیدات باشگاه فیلم سوره به بخش مسابقه چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو روسیه راه یافت.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های سینمایی جهان (دومین جشنواره پس از جشنواره فیلم ونیز) است که با هدف ارتقای تبادل فرهنگی و درک متقابل بین ملت‌ها و توسعه همکاری‌های بیشتر بین فیلمسازان جهان برگزار می‌شود. حامی این جشنواره وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه است.

امسال چهل و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می‌شود.

«پیچ تاریخی» پیش از این به جشنواره «سینه کوئست» که یکی از مهمترین جشنواره‌های مستقل در آمریکا و واجد شرایط اسکار است راه پیدا کرده بود و پخش بین‌الملل این انیمیشن بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است.

کد خبر 6078788

دیگر خبرها

  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس دعوت شد
  • فرانسه و انگلیس سفیر ایران را احضار کردند
  • فرانسه و انگلیس دیپلمات های ایران را احضار کردند
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس احضار شد
  • تظاهرات در پایتخت انگلیس برای توقف جنگ علیه غزه
  • ارسال پیام آمریکا به اوکراین با تحریم‌های جدید علیه مسکو
  • ارسال پیام آمریکا به اوکراین با تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو