Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد قطعا بازار را دچار تنش می کند و به همان نسبت نیز قیمت حاشیه بازار بالا می رود.

علی جدی در گفت و گو با ایران اکونومیست در رابطه با نظرات اخیر خودروسازان کشور مبنی بر زیان دیده بودن آنها در طرح فروش خودرو بیان کرد: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد و واقعا هم هزینه های خودروسازان بالا رفته باشد، قطعا بازار را دچار تنش می کند و به همان نسبت نیز قیمت حاشیه بازار بالا می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حرف ما هم همیشه این بوده که گفتیم شما رقابت ایجاد کنید نیازی نیست که قیمت را دولت تعیین کند و قیمت آزاد و در اختیار خود خودروسازان باشد، ولی بحث واردات نیز حتما آزاد باشد و اجازه واردات داده شود که حداقل عملا رقابت داخلی و بین المللی شکل بگیرد. وقتی قیمت هم اینگونه باشد دیگر نیاز نیست مته به خشخاش بگذارند به عبارتی این که قیمت را کنترل می کنند و آن هم مثل یک تولیدکننده می تواند تولید خود را انجام دهد و قیمت گذاری کند و اگر خارج از عرف هم بود مثل همه تولیدکنندگان دیگر سازمان حمایت می تواند ورود کند.

وی افزود: ولی تا زمانی که این شرایط وجود دارد کمترین افزایش قیمت اشکال ایجاد می کند و لذا باید اصل مساله حل شود و دولت کمک کند تا بخشی از محل واردات تامین شود که خود به خود حساسیت خودروسازان داخلی کمتر شده و آن زمان می توانند هم روی قیمت و هم روی کیفیت تصمیم گیری کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: خودروسازان ، علی جدی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خودروسازان علی جدی افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

تین نیوز

 سرپرست سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: یک هزار خودروی برقی وارداتی به شهر تهران پلاک ملی گرفته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، شادی مالکی روز سه‌شنبه افزود: برقی سازی خودرو و تاکسی یک پروژه ملی است که از سوی دولت در دستور کار قرار گرفت و ما نیز در این راستا با وزارت صمت و خودروسازان داخلی در بحث واردات خودروهای برقی کار را شروع کردیم و از سوی دیگر شهرداری تهران هم راستا اقدام به وارادت خودروی برقی کرده است.

وی ادامه داد: امسال شاهد وارد شدن ۲۵ هزار خودروی برقی سدان و ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ خودروی برقی از طریق خودروسازان داخلی ذیل توافق نامه با وزارات صمت خواهیم بود و در کل نزدیک به ۶۰ هزار خودروی برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می شود.

به گفته مالکی، از هفته گذشته تاکنون قرارداد نزدیک به ۱۰ هزار خودرو با خودروسازان داخلی منعقد کردیم و یک هزار دستگاه خودرو نیز هم اکنون در تهران است؛ این خودروها پلاک ملی گرفته‌اند و در صف دریافت پلاک تاکسی هستند.

وی تاکید کرد: خودروهای وارداتی استانداردهای لازم را از مراجع ذی ربط را دریافت کرده اند و از چند روز آینده ثبت نام از تاکسیرانانی که خودروی فرسوده دارند را آغاز می‌کنیم.

مالکی یادآور شد: به ازای خروج یک دستگاه خودروی فرسوده یک دستگاه تاکسی برقی جایگزین می‌شود و به محض دریافت پلاک تاکسی، این خودروها فعال می‌شوند و حتی مسیر حرکت آنها هم مشخص شده است.

وی در مورد حدود قیمت تاکسی برقی هم گفت: قیمت توسط سازمان حمایت و توسط وزارت صمت اعلام می شود اما بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان براساس نوع خودرو متفاوت است.

سرپرست سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: تسهیلاتی برای رانندگان از طریق شهرداری و انعقاد قرارداد با صندوق کارآفرینی امید با کارمزد پایین و بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفته‌ایم و از طریق ماده ۱۲ هم یارانه ای هم از سوی دولت داده می‌شود که قیمت خودرو برای تاکسیران منطقی شود.

مالکی در مورد ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی هم اضافه کرد: هم اکنون ۱۵ ایستگاه در شهر تهران با ۷۴ نازل داریم که تا پایان امسال ۹۳۰ نازل دیگر در قالب ۹۶ ایستگاه نصب می‌شود.

وی در مورد خدمات پس از فروش خودروهای برقی هم تاکید کرد: خودروسازان متعهد شده اند که به ازای هر ۳۳۰ خودرو یک بخش تعمیرگاهی داشته باشند ضمن اینکه نرخ کرایه هم براساس لایحه‌ای که به شورای شهر ارسال می شود، مشخص خواهد شد.

۸۰ هزار تاکسی در تهران فعال است که نیمی از این تعداد فرسوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • بالا رفتن قیمت خودروی پژو پارس صدای متقاضیان را درآورد
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!