Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@17:27:14 GMT

صادرات برق اوکراین به اروپا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۷۸۳

صادرات برق اوکراین به اروپا آغاز شد

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که تنها سه ماه پس از دریافت گواهینامه انرژی، صادرات برق اوکراین به اروپا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شمیهال نخست وزیر اوکراین پنجشنبه شب در شبکه فیس بوک اعلام کرد که تنها سه ماه پس از دریافت گواهینامه انرژی، صادرات برق اوکراین به اروپا آغاز شد.

نخست وزیر اوکراین در ادامه افزود: امروز (پنجشنبه به وقت محلی) از اولین ساعت شب صادرات برق با حجم اولیه ۱۰۰ مگاوات به رومانی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با استقبال از صادرات برق به اروپا گفت که این اقدام هم به نیازهای اوکراین و هم به اتحادیه اروپا پاسخ می دهد.

فون در لاین در پیام توییتری نوشت: این اقدام یک منبع اضافی برق برای اتحادیه اروپا فراهم می کند و درآمدهای بسیار مورد نیاز اوکراین را تامین خواهد کرد، پس هر دو طر سود خواهند برد.

اوکراین در مجموع چهار نیروگاه هسته‌ای متشکل از ۱۵ راکتور دارد که تقریباً ۵۴ درصد برق کشور را تولید می‌کند.

پس از انرژی هسته‌ای، زغال‌سنگ بزرگ‌ترین منبع تولید برق در این کشور است. بسیاری از نیروگاه‌های زغال‌سنگ اوکراین در منطقه دونباس قرار دارند؛ جایی که جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه از سال ۲۰۱۴ با نیروهای اوکراینی در حال جنگ بوده‌اند و البته این روزها کنترلش در اختیار ارتش روسیه است.

در سال‌های اخیر، اوکراین در حال انجام اقداماتی برای قطع خود از شبکه انرژی دوران شوروی بود که با روسیه و بلاروس مشترک است؛ در عوض آنها به دنبال اتصال به شبکه مشترک همسایگان غربی خود هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوکراین اروپا صادرات برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت

 به گزارش وبگاه خبری Reuters، کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد. این پلتفرم به تازگی در فرانسه و اسپانیا راه‌اندازی شده است. این نهاد نگران تأثیر بالقوه برنامه جدید بر سلامت روان کودکان و سایر کاربران است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اقدام تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا، در این حوزه بر اساس قوانین فنی اتحادیه موسوم به قانون خدمات دیجیتال (DSA) صورت می‌گیرد. این قانون شرکت‌ها را ملزم می‌کند که برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهند و در صورت عدم پایبندی به این وظیفه خود، آنها را تا سقف ۶ درصد از گردش مالی سالانه جهانی جریمه می‌کند.

بر همین مبنا و طبق اعلام کمیسیون اروپا، تیک‌تاک باید پیش از راه‌اندازی برنامه جدید در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا مخاطرات آن را به صورت دقیق ارزیابی می‌کرد. برتون با انتشار پستی در ایکس از ارسال درخواست برای دریافت اطلاعات در مورد تیک‌تاک لایت خبر داد و ادعا کرد که از هیچ کوششی برای محافظت از کودکان زیر سن قانونی در پلتفرم‌ها دریغ نخواهد کرد.

تیک‌تاک لایت که برای کاربران بالای ۱۸ سال طراحی شده است، بخشی برای اعطای پاداش دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای انجام کار‌های خاصی در پلتفرم مانند تماشای ویدیوها، لایک کردن محتوا، دنبال کردن صفحات یا دعوت از دوستان برای پیوستن، امتیاز کسب کنند. این امتیازات در نهایت می‌توانند به کوپن‌های خرید از آمازون یا کارت‌های هدیه تبدیل می‌شوند.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن