Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@15:58:48 GMT

پوتین: غرب خودش را به تله انداخت

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۷۸۶

پوتین: غرب خودش را به تله انداخت

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که غرب "خود را به دام انداخته" و نمی‌تواند جهت‌گیری‌هایی را که هژمونی آن را تضعیف می‌کند، پیش بینی کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از نووستی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در مقر سرویس اطلاعات خارجی روسیه به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس آن، گفت: غرب خود را در تله گرفتار کرده، زیرا قادر به تجزیه و تحلیل تحولات جهان که هژمونی آن را تضعیف می‌کند، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین تاکید کرد که یکی از اولویت‌های کمیسیون پیش بینی استراتژیک برای توسعه رویدادها و تغییرات در عرصه بین المللی است.

وی گفت غرب همچنان واقعیت ظهور نظم جهانی چندقطبی را نادیده می‌گیرد و در رویه‌های خود دنبال دستیابی به یک هدف است و آن حفظ هژمونی خود به هر وسیله‌ای است.

پوتین با یادآوری سرنوشت کشورها و مردم خاورمیانه تاکید کرد که غرب امروز نیز همین کار را با اوکراینی ها انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد که تلاش کشورهای غربی تنها برای مهار روسیه نیست، بلکه "جنگ با روسیه" است.

رئیس جمهور روسیه عنوان داشت: غرب در تلاش است تا واقعیت ناراحت کننده‌ای را نادیده بگیرد که نظم جهانی چند قطبی را تشکیل می‌دهد. آنها در سیاست خود به دنبال رسیدن به یک هدف هستند و آن حفظ هژمونی خود به هر وسیله‌ای است. چنین رفتاری از سوی غرب حاکی از عدم تمایل به "نگاه به حقیقت" و برداشتن گام های بی پروا است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه بر این باور است که دلیل اصلی تشدید تنش‌ها و گسترده شدن ابعاد خطر در سراسر جهان، این است که برخی «کشورها نمی‌خواهند از هژمونی خود دست بکشند.»

پاتروشف تاکید کرد: شرایط غیرقابل پیش‌بینی و مستعد جنگ که هم‌اکنون در روابط بین‌المللی وجود دارد، به طور چشمگیری تشدید شده است.

وی که در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی در حوزه امنیتی سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اظهارات ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، افزود: چنین رویه‌هایی در سطح جهانی عمدتا به دلیل انتقال به نظم جهانی چندقطبی است و همچنان با مخالفت و انکار تعدادی از کشورها مواجه می‌شود؛ کشورهایی که می‌خواهند هژمونی خود را به هر قیمتی حفظ کنند.

سیاستمدار روس بدون اشاره مستقیم به جنگ جاری در اوکراین و همچنین جنگ غزه و تشدید تنش بین جمهوری اسلامی و تل‌آویو، تصریح کرد: این انکار و مخالفت، به تضعیف قوانین و نهادهای بین‌المللی و همچنین تحلیل‌رفتن نقش محوری سازمان ملل در حل و فصل مناقشات و جنگ‌های منطقه‌ای و جهانی منجر می‌شود.

کد خبر 6087461

دیگر خبرها

  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت