Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:19:21 GMT

تلاش دولت برای احیای یک زنجیره تولیدی در کردستان 

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۳۹۴۲

تلاش دولت برای احیای یک زنجیره تولیدی در کردستان 

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار کردستان عصر پنجشنبه به همراه فرماندار سنندج و برخی از مسوولان اقتصادی استان و مدیران بانکهای سپه و کشاورزی از واحد تولیدی بستنی عسل بازدید کرده و نشستی برای حل مشکلات آن به منظور دریافت تسهیلات در گردش تشکیل دادند.

زنجیره تولیدی بارین از سال ۱۳۹۸ کاملا تعطیل شده است و کنون به دلیل وجود بدهی بانکی امکان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ا

در نشستی که در محل بستنی عسل برگزار شد بانک سپه با استمهال بدهی این مجموعه تولیدی و آزادسازی یکی از املاک در رهن این بانک موافقت کرد.

استاندار کردستان در این نشست با اشاره به اینکه میخواهیم طی یک هفته مشکل بستنی عسل را در استان حل کنیم.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: در این نشست مواردی که در حوزه اختیارات استان بود تعیین تکلیف شد و برای مواردی که اختیارات کشوری است پیشنهاداتی برای بانک کشاورزی مشخص شد.

وی یادآور شد: بانک سپه آمادگی تعیین تکلیف بدهی تسهیلات این مجموعه تولیدی و آزاد کردن بخشی از داراییهای آن را دارد که این امکان را فراهم می‌کند این مجموعه تولیدی برای آغاز به کار مجدد، بتواند تسهیلات جدید دریافت کند.

فرماندار شهرستان سنندج هم در این نشست اظهار داشت: تعدادی از زنان سرپرست خانوار و حدود ۴۰ نفر از وانت بارهایی که در داخل شهر میوه میفروشند از کارگران واحد تولیدی بستنی عسل بودند که با راه‌اندازی این واحد می‌توانند مشغول به کار شوند.

حسن عسکری افزود: گره کار این مجموعه تولیدی به دست مسوولان بانک کشاورزی حل می‌شود.

 مدیرشعب بانک کشاورزی کردستان هم در این نشست گفت: شورای عالی اعتباری در تهران باید بدهی تسهیلات مجموعه تولیدی بارین را تعیین تکلیف کند.

محمدجمیل ویسی افزود: هر میزان تسهیلات جدید تعیین شود باید ۲۰ درصد آن توسط خود سرمایه‌گذار تامین شود.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ میزان هشت میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بستنی عسل پرداخت شد.

ویسی تاکید کرد: بدهیهای این مجموعه تولیدی به ۲ بانک سپه و کشاورزی باید تعیین تکلیف شود تا بتواند تسهیلات جدید دریافت کند.

وی اضافه کرد: مصمم به تقویت زیرساختهای استان هستیم و اعتبار برای آن در نظر گرفته‌ایم.

مدیر عامل زنجیره تولیدی بارین هم گفت: بر اساس کارشناسی دادگستری ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه واحد تولیدی بستنی عسل است که می‌توان از آن به عنوان پشتوانه دریافت تسهیلات استفاده کرد.

جمال ساعدی افزود: ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای واحد تولیدی بستنی عسل دریافت شده که ۱۱ میلیارد آن را پرداخت کردیم اما مابقی آن تبدیل به ۵۰ میلیارد تومان شده است.

وی یادآور شد: ۳۶ مصوبه کارگروه‌های مختلف استانی و ملی در مورد این مجموعه تولیدی محقق و اجرایی نشده است این در حالیست که مطابق قانون مصوبات کارگروه‌های اقتصادی لازم‌الاجرا است.

ساعدی ادامه داد: ۱۷۵ نفر با تعطیلی واحد تولیدی بستنی عسل بیکار شده‌اند اما پتانسیل ایجاد ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم را داریم.

وی اضافه کرد: بارها املاک و داراییهایی را خارج از مجموعه تولیدی فروخته و به بانکها داده‌ایم که تسهیلات دریافت کنیم و اگر نتوانیم تسهیلات سرمایه در گردش بگیریم مجبور به حراج کل مجموعه تولیدی هستیم.

واحد تولیدی بستنی عسل روزانه برای تولید بستنی به ۳۰ تن شیر نیاز دارد و به این ترتیب باید اول بر راه‌اندازی گاوداری برکت از این مجموعه تولیدی تاکید شود.

در این نشست مقرر شد بانک سپه زمینی را که از این مجموعه تولیدی در اختیار دارد فک رهن کرده و تسهیلات را استمهال کند.

همچنین مقرر شد میزان هزینه لازم برای خرید دام توسط جهاد کشاورزی بررسی شده و کتبا برای تعیین میزان تسهیلات اعلام شود.

برچسب‌ها کردستان رونق تولید اشتغال زایی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان رونق تولید اشتغال زایی کردستان رونق تولید اشتغال زایی سنندج واحد تولیدی بستنی عسل مجموعه تولیدی میلیارد تومان تعیین تکلیف بانک سپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عباس حسینی از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون،  قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با صرف یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: پارسال سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.
وی، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.
حسینی ادامه داد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت‌وساز بر پایه روش‌های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
برای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی –اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روش‌های نوین دارای مشوق‌های تسهیلاتی هستند.

دیگر خبرها

  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی