Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش رشیدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نزدیکی شهرستان بانه به اقلیم کردستان عراق و تردد مسافر در بازارچه مرزی سیرانبند و شیوع بیماری وبا در اقلیم  اقدامات پیشگیرانه انجام و امکانات لازم برای مقابله با این بیماری در شهرستان فراهم شده است.

وی با اشاره به علائم بروز بیماری وبا اظهار داشت: بروز علائم بیماری وبا بستگی به وضعیت جسمانی فرد در ۲ تا پنج روز خود را نشان می دهد و فرد بیمار به دلیل اسهال شدید آب زیادی در بدن از دست می دهد که باید فرد با بروز علائم به مراکز درمانی مراجعه و مصرف دارو را شروع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی با بیان اینکه واگیری وبا بسیار شدید است اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری وبا باید حداقل ۲ دقیقه دست ها را با آب و صابون بشویند و از مصرف مواد غذایی بیرون جلوگیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: به تمام مراکز بهداشتی اعلام شده در صورتی که فردی با علائم وبا مراجعه کرد نمونه گیری باید انجام شود تا از شیوع گسترده بیماری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه تامین آب سالم انجام می شود کلرزنی آب شرب شهرستان است و شبکه بهداشت با حساسیت این موضوع را پیگیری کرده و این عامل مهمی برای پیشگیری از شیوع بیماری وبا است.

این مسوول با اشاره به همجواری و نزدیکی شهرستان بانه به اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که باعث شده بیماری وبا به شهرستان سرایت نکند کلرزنی روزانه منابع آبی است که این اقدام در کشور همسایه انجام نمی شود.

وی ادامه داد: با توجه به آزمایش های انجام شده آب چشمه های حاشیه شهر سالم است اما محیط اطراف چشمه ها با دلیل تردد زیاد احتمال آلودگی دارد که باید قبل از مصرف آب جوشانده شود.

رشیدی گفت: تاکنون در بانه یک مورد گزارش شده اما در آزمایشگاه وزارت بهداشت و درمان جواب منفی بوده  اما موراد مشکوک زیادی به مراکز درمانی مراجعه کردند که تاکنون نمونه گیری هیچکدام از این موراد مثبت اعلام نشده است.

وی افزود: کسانی که آب چاه مصرف می کنند با مراجعه به مراکز بهداشتی می توانند کلر رایگان دریافت کنند و همکاران مراکز نیز آموزش های لازم را به افراد می دهند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان بانه اظهار داشت: بیماری وبا به احتمال زیاد در کودکان، سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ای دارند منجر به فوت می شود.

طبق اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با شناسایی سه بیمار دیگر مبتلا به وبا در مریوان ، تعداد بیماران در استان به ۲۵ نفر افزایش یافت.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان تغذیه سالم بانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تغذیه سالم بانه کردستان تغذیه سالم بانه بیماری وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد

یحیی خورشیدخانی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: رسانه‌ها داری قدرت فوق‌العاده هستند و نوع نگاه و بیان اخبار به منظور اطلاع‌رسانی در فرآیند زندگی مردم تأثیر بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان تویسرکان بسیار فرهنگی و مذهبی هستند افزود: با وجود تهاجم فرهنگی جدی دشمن در قالب جنگ ترکیبی و ابزار فضای مجازی مردمان این شهرستان همچنان بر ارزش‌ها و آرمان خود محکم ایستاده اند و می‌توان گفت نقش خبرنگاران برای حفظ و صیانت از خانواده ها بسیار پر رنگ است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان تصریح کرد: یادآوری روحیه ایثار، جانبازی و گذشت رزمندگان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید یک ضرورت است.

خورشیدخانی با اشاره به اینکه اهالی رسانه با بررسی چالش‌ها و آسیب‌ها می‌توانند در روند رشد شهرستان به مسؤولان کمک کنند خاطرنشان کرد: امروز همه می‌دانند فضای مجازی همانند یک تیغه دو لبه در کشور ما در حال فعالیت است و اصحاب رسانه می‌توانند برای پویایی شهرستان تلاش کنند.

وی اذعان داشت: در جلسه‌ای به اعضای شورای شهر تقاضا برای ایجاد یک خیابان موازی در طرح تفصیلی برای خیابان انقلاب و باهنر به منظور رفع ترافیک داشته ام و امیدواریم این امر مورد توجه و پیگیری شورا قرار بگیرد تا هرچه زودتر از این بار ترافیک کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی طرح‌ها و برنامه‌ها در جای خود و وقت خود به نتیجه نمی‌رسند که لزوم توجه به موقعیت و مکان در انجام پروژه‌ها بسیار حائز اهمیت است تشریح کرد: در کارها و اقدامات انجام شده نباید افراط و تفریط کرد بلکه اولویت‌ها بر اساس نیازهای شهرستان باید انجام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات نانوایی‌ها کشوری است افزود: اما تلاش خواهیم کرد نارضایتی در بحث نان را در شهرستان کاهش دهیم.

مدیران شهرستان باید چشم انداز خود را وسیع کنند و پروژه‌ها حداقل برای ۵۰ سال دیگر برنامه ریزی شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان یادآور شد: پروژه‌ها به گونه‌ای تعریف شود که پیوست فنی و فرهنگی داشته باشند و برنامه‌های ارائه شده بررسی و بر اساس اولویت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردار هستند افزود: مدیران دستگاه‌های شهرستان باید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه‌هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ نمایند تا افزایش روند رو به رشد شاخص‌های توسعه‌های در شهرستان باشیم.

کد خبر 6085929

دیگر خبرها

  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر