Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مردم در سال‌های گذشته بخصوص در دو سال گذشته با مشکل خاموشی‌ها (قطع برق) در تابستان و زمستان مواجه می‌شدند به‌طوری‌که این موضوع باعث افزایش نارضایتی عمومی شده بود. قطعی برق در سال گذشته (بهار و تابستان ۱۴۰۰) به اوج خود رسید و مردم در روز چند ساعت برق نداشتند، این در حالی بود که خاموشی‌ها از اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سال‌ گذشته چند بار در روز برق هر بار به میزان دو ساعت قطع می‌شد.

علت‌ خاموشی‌ها در سال‌های گذشته به عدم ساخت نیروگاه در دولت قبل و افزایش ندادن ظرفیت تولید برق مربوط می‌شد؛ به‌نوعی دولت قبل با نیروگاه نسازی باعث ایجاد مشکل برای مردم شده بود. افزایش ظرفیت تولید برق یکی از تکالیف قانونی برنامه ششم بود که دولت و وزارت نیروی سابق از انجام آن سرباز زده بود. این موضوع حتی بر تولید هم اثر گذاشته بود و واحدهای تولیدی مجبور بودند خط تولید خود را خاموش کنند.

بر همین اساس دولت وزارت نیروی دولت سیزدهم از پارسال همه همت خود را برای افزایش توان تولید برق از طریق افزایش ظرفیت نیروگاهی بکار بست و همان روزهای نخست آغاز بکار وزارت «علی‌اکبر محرابیان» وی وعده افزایش 35 هزار مگاواتی نیروگاه‌ها را داد.

شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی هم از همان ابتدا تلاش خود را برای تحقق این وعده وزیر نیرو کار گرفت.

در همین باره مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: نسبت به سال قبل چهار هزار و ۳۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است.

عبدالرسول پیشاهنگ ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۲ نیروگاه کشور با همه ظرفیت خود در حال تولید برق هستند.

وی افزود: این تعداد نیروگاه با برخورداری از ۵۲۵ واحد نیروگاهی با همه ظرفیت خود در حال تولید برق هستند.

مدیرعامل برق حرارتی  گفت: نسبت به سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید به چرخه تولید برق کشور افزوده شده است.

پیشاهنگ  ادامه داد: وضعیت نیروگاه‌های موجود نیز از طریق سرویس و نگهداری و بهره‌برداری بهینه حدود دو هزار مگاوات نسبت به سال گذشته بهبود و افزایش‌یافته است.

وی  افزود: در تلاشیم تا در روزهای اوج مصرف بتوانیم میزان خروج اضطراری واحدها را به حداقل رسانده و تمام ظرفیت نیروگاه‌ها را در مدار داشته باشیم.

مدیرعامل برق حرارتی  خاطرنشان کرد: همکاران ما در سراسر کشور به‌صورت شبانه‌روزی و در شرایط دشواری در حال تولید برق موردنیاز مشترکان هستند، ازاین‌رو انتظار داریم با همراهی مردم در روزهای اوج مصرف شاهد عدم بروز مشکل برای مشترکان صنعت برق باشیم.

به گزارش ایرنا، بر این‌ اساس طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان امسال مجموعاً تاکنون بیش از سه هزار مگاوات از طریق ساخت دو هزار و ۳۲۴ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید، ۶۵۴ مگاوات ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و ۱۰۰ مگاوات رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری به ظرفیت تولید برق حرارتی کشور افزوده شده است.

وزارت نیرو دولت سیزدهم امسال برای نخستین بار بیش از ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع خردادماه امسال و پیک مصرف برق تابستان به پایان رسانده است تا رکورد جدیدی را در زمینه تعمیرات نیروگاهی به ثبت برساند.

برچسب‌ها انرژی برق نیروگاه حرارتی مصرف بهینه برق شرکت تولید نیروی برق حرارتی برق دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق نیروگاه حرارتی مصرف بهینه برق انرژی برق نیروگاه حرارتی مصرف بهینه برق شرکت تولید نیروی برق حرارتی برق دولت سیزدهم ظرفیت تولید هزار مگاوات دولت سیزدهم نیروگاه ها برق حرارتی تولید برق سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت

‌به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز پنج‌شنبه جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رشد چهار برابری تولید گندم در لرستان، اظهار داشت: درحالی‌که تولید و خرید گندم در کشور دو و نیم برابر افزایش پیدا کرد در لرستان با رشد بیش از چهار برابری مواجه بودیم.

افزایش تولید محصولات باغی در لرستان

وی به پیشرفت مناسب طرح جهش تولید در دیمزارها هم اشاره کرد و گفت: سال اول اجرای جهش تولید در دیمزارها تعداد ادوات خریداری شده ۸۵ دستگاه بودند، درحالی‌که سال ۱۴۰۱ به ۲۷۵ دستگاه افزایش پیدا کرد، سال ۱۴۰۲ هم به ۵۲۷ دستگاه افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی، گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۸۰۰ هکتار افزایش پیدا کرد؛ یعنی با رشد سه برابری مواجه بودیم.

شاهرخی با اشاره به افزایش محصولات باغی، عنوان کرد: تولید سیب از ۶۵ هزار تن به ۷۵ هزار تن در دو سال دولت سیزدهم افزایش پیدا کرد، تولید زردآلو هم از دو هزار و ۵۰۰ تن به دو هزار و ۷۰۹ تن افزایش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: تولید انار هم از ۵۵ هزار تن به ۷۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به افزایش تولید نخود در دولت سیزدهم هم اشاره کرد و گفت: تولید نخود از ۱۶ هزار و ۵۲۷ تن به ۴۳ هزار و ۵۴۳ تن افزایش پیدا کرد؛ یعنی رشد سه برابری.

شاهرخی، افزود: قبل از دولت سیزدهم تولید حبوبات ۶۳ هزار تن بود، درحالی‌که در دولت سیزدهم این رقم به ۸۷ هزار و ۴۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش سطح گلخانه‌های استان، گفت: قبل از دولت سیزدهم ۷۴ هکتار گلخانه داشتیم، درحالی‌که ظرف این دو سال ۴۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد.

یکپارچه‌سازی ۱۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هزار و ۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان اضافه شده است، بیان کرد: ظرف این دو سال همچنین دو هزار هکتار در اراضی شیب‌دار استان کاشت شده است.

شاهرخی به افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی استان اشاره کرد و گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته درحالی‌که ۷۷ تن گوشت منجمد برای استان مشخص شده بود، اما با مشارکت تشکل‌ها، اتحادیه دامداران و تعاون روستایی ۴۰۰ تن گوشت ارزان‌قیمت توزیع کردیم.

وی با اشاره به رفع تداخلات ارضی استان، ادامه داد: از آغاز اجرای رفع تداخلات ارضی یعنی سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ تنها ۷۶ پلاک رفع تداخل شده بود، درحالی‌که در دولت سیزدهم ۹۴۰ پلاک رفع تداخل شده است، به دنبال این هستیم که شهریور سال جاری پروژه رفع تداخلات بسته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به صدور سند بعد از رفع تداخلات هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۵ درصد سند تک‌برگ بعد از رفع تداخلات ارضی برای کشاورزان صادر شده است.

شاهرخی، بیان داشت: در دو سال گذشته همچنین هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان یکپارچه‌سازی شده است درحالی‌که قبل از دولت سیزدهم هزار هکتار از اراضی استان یکپارچه‌سازی شده بود.

طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تولید تخم‌مرغ به ۱۲ هزار تن رسیده است، گفت: با راه‌اندازی دو واحد تولید مرغ ظرف ماه‌های آینده پنج هزار تن به ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، احیا و مرمت ۸۰ رشته قنات، تکمیل سه ایستگاه پمپاژ را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی چهار مجتمع پرورش ماهیان خاویاری از جمله مجتمع سپیددشت، «درب گنبد» و «رنگین» به قطب پرورش ماهیان خاویاری تبدیل می‌شویم

شاهرخی، به راه‌اندازی ۱۲ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۳۸۸ پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است، همچنین ۲۳۹ واحد راکد و تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به کسب رتبه اول جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در استان و کشور بیان کرد: در حال حاضر هم ۱۵۰ میلیارد تومان طرح در بانک کشاورزی آماده داریم که منتظر ابلاغ اعتباری هستند.

کد خبر 6064447

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی