Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه پاشایی بهرام پنجشنبه شب در نشست با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش اظهار داشت: مسایل گمرکی، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، ثبت سفارش کالاها، بروکراسی اداری از جمله مشکلات و چالش های مناطق آزاد است که دولت و مجلس با همکاری هم باید این مشکلات را از سر راه آنها بردارند.

وی افزود: در گفت و گو با رییس جمهور، آیت الله رئیسی قول حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری را در جلسه سران قوا پیگیری داد و انتظار می رود مسوولان اجرایی نیز رفع این چالش ها با وی همسو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاشایی بهرام  با بیان اینکه در هفته آینده در جلسه‌ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مسوولان مرتبط این مشکلات پیگیری خواهد شد اضافه کرد: به نظرم تدوین برنامه توسعه هفتم عملی ترین راهکار برای برون رفت از این مشکلات است و باید با همفکری سرمایه گذاران گام های محکمی در  تدوین این برنامه برای مناطق آزاد برداشته شود.

وی با بیان اینکه تغییر رویه یکی از مهمترین راهکارهای برون رفت از مشکلات است یادآور شد: هم اکنون برخی ساختارهای اشتباه و تکرار این اشتباهات، مشکلات زیادی را برای مناطق آزاد کشور به وجود آورده که اصلاح آنها می تواند گامی مهم در رفع این مشکلات باشد.

مدیریت مناطق آزاد در قالب معاونت ریاست جمهوری اداره شود

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: مناطق آزاد تجاری با توجه گستردگی و نقشی که در توسعه اقتصادی می تواند داشته باشد باید زیر نظر ریاست جمهوری به صورت معاونت اداره شود.

یعقوب رضازاده با بیان اینکه  وزارت امور اقتصادی و دارایی دارای وظابف گسترده ای ایت که آوردن مناطق آزاد تجاری ذیل این وزارتخانه موجب کاهش قدرت انها می شود افزود: برای سامان دادن به این موضوع، یا باید دولت لایحه بدهد و یا نمایندگان مجلس در قالب یک طرح، آن را پیگیری کنند.

وی گفت: بودجه امسال و پارسال براساس درآمدهای مالیاتی تنظیم شده و همین موضوع مشکلاتی را برای مناطق آزاد کشور ایجاد کرده است و امیدواریم این دغدغه‌ها برطرف شود و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با خیال آسوده در مناطق آزاد کشور فعالیت کنند.

حسین حاتمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با بیان اینکه مناطق آزاد کشور به تغییر ساختار و رفتار نیاز دارند، گفت: مشکلات و دغدغه‌های سرمایه گذاران قابل لمس است و فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی این مشکلات را تاکنون پیگیری کرده و پس از این هم آن را با جدیت دنبال می‌کند.

نماینده‌ مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: قانون مناطق آزاد کشور، قانون خوبی است، اما اجرا نمی‌شود و اگر قرار است قوانین مناطق آزاد کشور مثل سایر مناطق کشورمان باشد بهتر است مناطق آزاد را حذف کنیم، زیرا فضای ناامید کننده‌ای در مناطق آزاد کشور حاکم شده است.

اجرا نشدن قانون مناطق آزاد، قوانین خلق الساعه، بوروکراسی اداری، سلب اختیار از مدیران عامل مناطق آزاد، حذف مشوق‌های اقتصادی، مالیات و مالیات بر ارزش افزوده، مشکلات گمرکی، قرار گرفتن مناطق آزاد ذیل وزارت امور اقتصادی و دارایی، واردات خودرو، خروج سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و اختلاف مدیران و متضرر شدن فعالان اقتصادی از مهمترین مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

برچسب‌ها معصومه پاشایی بهرام کیش جزیره کیش شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معصومه پاشایی بهرام کیش جزیره کیش معصومه پاشایی بهرام کیش جزیره کیش شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی مناطق آزاد تجاری مناطق آزاد کشور فعالان اقتصادی سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شیخ یعقوب شمس در دیدار با معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر نقش ارتباطی صدا و سیمای کیش بین مردم و مسوولان گفت: صداوسیمای کیش زبان گویای ساکنان و گردشگران جزیره است.

وی افزود: برخی از مسائل و مشکلات موجود در کیش با پیگیری‌های رسانه‌های جزیره به ویژه صداوسیما حل و فصل شده و این ظرفیت مهمی برای کیش محسوب می‌شود.

وی با گلایه نسبت به کامل اجرا نشدن قوانین مناطق آزاد به دیگر مشکلات مناطق به ویژه کیش اشاره کرد و گفت: ممنوعیت واردات خودرو، موازی کاری قانونی و در نتیجه اجرا نشدن درست قوانین مناطق آزاد، مالیات بر ارزش افزوده، ثابت نبودن مدیریت در کیش، کمبود پرواز‌ها و بروز مشکلات گردشگری و تردید سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کیش از دیگر مشکلات توسعه کیش است.

شیخ یعقوب شمس گفت: رسانه‌ها به ویژه صداوسیمای کیش مانند گذشته باید پیگیر حل مشکلات باشند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی هم با تاکید بر لزوم پیگیری مسایل و مشکلات مناطق آزاد و برنامه سازی در مسیر معرفی و انعکاس مشکلات مناطق آزاد، گفت: یکی از وظایف ذاتی رسانه ملی کمک به توسعه کشور با تاکید بر محور عدالت است.

حسن عابدینی با تاکید بر لزوم وحدت کلمه در جهان اسلام گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، برنامه ریزی کلانی برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام کرده اند تا از طریق راهبرد ایجاد اختلافات مذهبی مانند ایجاد داعش، به نیت شوم خود که تفرقه در جهان اسلام و ضعف کشور‌های اسلامی است، دست یابند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در سفر یک روزه برای بهره برداری از هفت طرح زیرساختی، ارتباطی و ورزشی به کیش سفر کرد و در این سفر با ائمه جمعه کیش و دیگر مسولان جزیره کیش دیدار و گفتگو کرد.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم