Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-جمعی از معتمدین محلات شهر تهران با حضور در مجلس شورای اسلامی و دیدار با دکتر محمدباقر قالیباف به بیان مسائل و مشکلات مردم تهران در حوزه‌های مختلف پرداختند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف امروز (پنجشنبه 9 تیرماه) در نشستی صمیمی با معتمدین محلات شهر تهران ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) و گرامیداشت 10 تیرماه سالروز آزادسازی مهران در سال 1365 یادآور شد: شما به عنوان معتمدین شهر تهران حق استنطاق از بنده به عنوان نماینده خود در مجلس را دارید و لذا علاقه‌مندم امروز از باب نماینده شما در مجلس سخن بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان این که از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که مردم در مطالبه حق از مسئولان لکنت زبان نداشته باشند و راحت و روان حرف خود را بزنند اظهارکرد: شورا‌های محلی و معتمدین شهر‌ها یکی از مکانیزم‌های پیگیری مطالبات مردم از مسئولان است و در 7 اصل قانون اساسی مشتمل بر اصول 7 و 100 تا 106 قانون اساسی که بر شورا‌ها متمرکز است از شورا‌های محله نام برده شده است.
قالیباف در ادامه اظهار کرد: معتقدم در نظام حکمرانی، به دو سطح ملی و محلی نیاز داریم و سیستم متمرکز امروز نمی‌تواند برای اداره کشور کارآمد باشد، بنابراین کاری که جنس آن تولی‌گری باشد را باید در سطح ملی و اموری که جنس آن تصدی‌گری است باید در سطح محلی دنبال کرد.
وی اضافه کرد: از این جهت در بحث مدیریت یکپارچه شهری که برای قانونمند شدن آن طرحی در دستور کار مجلس است، مسائل شورا‌ها و شهرداری‌ها را تعیین تکلیف خواهیم کرد و شما می‌توانید پیشنهادات خود را به کمیسیون امور داخلی کشور که در حال آماده‌سازی این طرح برای ارسال به صحن است، ارائه کنید.
 قالیباف خطاب به معتمدین محلات تهران، مدیران و مسئولان شورایاری‌ها و سرای محلات تهران گفت: شما از جنس مردم هستید و هیچ چیز نمی‌تواند مانع فعالیت شما شود، شاید کار شما سخت باشد، اما قطعاً شیرین و اثرگذار خواهد بود، بنابراین موضوعات مردم را دنبال کنید.
 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان این که همانطور که امام (ره) فرمودند «ما می‌توانیم»، باید باور داشته باشیم که خداوند وعده داده که انسان‌هایی که در مسیر حق مُصّر باشند، موفق خواهند شد، اظهارکرد: پس از خداباوری نکته دیگر که باید اساس کار ما باشد اعتقاد به سنت‌های الهی است که رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته در بیانات خود به آن اشاره کردند؛ افرادی که به سنت‌های الهی اعتقاد دارند، در برابر هر تغییری ثبات خواهند داشت.
 رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مردم باوری به‌عنوان یکی دیگر از عناصری که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر بوده است افزود: 85 درصد اقتصاد ما دولتی است و همین مسئله موجب زمین گیری ما شده است، بر همین اساس به همت شورایاری‌ها، کار‌های بزرگی را در تهران دنبال کردیم و از امورات کوچکی نظیر ساخت جداول و جوی‌های کوچک تا سازه‌های سنگین را با این روش اجرا کردیم.
 وی ادامه داد: به جز شهرداری تهران در دوره حضور در نیروی انتظامی نیز، رویکرد جامعه محوری را به جای امنیت محوری دنبال کردم و با حضور مردم پای کارها، اقدامات مهمی انجام شد.
 قالیباف با اشاره به اقداماتی که در حوزه تولید واکسن کرونا انجام شد گفت: دنیا از این اقدام ما متحیر شد و این تجربه در کنار تجربه دوران دفاع مقدس نشان دهنده اهمیت توجه به نقش مردم است.
وی خطاب به معتمدین محلات که هر کدام از سابقه مسئولیتی در گذشته برخوردار بودند، بیان کرد: شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و خروجی آن که کارآمدسازی است و ما در کشور ضعف اساسی در آن داریم، به عنوان 4 موضوع مهم باید دنبال شوند.
 رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات معتمدین محلات تهران درخصوص موضوع شورایاری‌ها تصریح کرد: این مسئله در طرح مدیریت یکپارچه شهری آمده و امسال با کمک شورای نگهبان آن را دنبال خواهیم کرد.
 براساس این گزارش در این نشست ناصر امانی عضو شورای شهر تهران و تعدادی از معتمدین محلات به بیان نکته نظراتی پیرامون بحث فعالیت شورایاری‌ها، ابطال فعالیت شورایاری‌ها توسط دیوان عدالت اداری، لزوم تصویب قانون برای شورای محلات، اجرای اصل 7 قانون اساسی (که درخصوص شورا‌های محلات است)، حمایت پارلمان از شورایاری‌ها، رفع خلأ‌های قانونی در این زمینه، تدوین استراتژی مشخص برای فعالیت شورای محلات و جبران خسارات گذشته، استفاده از ظرفیت محلات تهران برای مدیریت شهری و همچنین توجه به آسیب فرهنگی در فضای عمومی شهر و تعامل با دولت برای کادرسازی درست و کارآمد، پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نظام حکمرانی معتمدین محلات محلات تهران شورایاری ها شهر تهران شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: رویکرد مردم‌‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و  به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی شورای استان، در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی استان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته کار و کارگر، اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه شایسته خدمت صادقانه هستند و نظام شورایی در کشور را با حضور نمایندگانی از گروه‌های مختلف مردم، می‌توان چکیده جامعه دانست.

وی افزود: رویکرد مردم‌‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

رئیس شورای استان گفت: همکاری نزدیک و تعامل مستقیم شورای اسلامی استان با شوراهای اداری، کمیته امور زیربنایی و هیئت‌های حل اختلاف استان توانسته است دستاوردهای ملموسی در شکل‎گیری یک پایگاه اجتماعی برای مصوبات شورای استان داشته باشد و به همین دلیل است که همه باید خود را مسئول پاسخگویی به مردم بدانیم تا مطالبات عمومی، روح حاکم بر مصوبات شورای استان باشد.

کد خبر 747385

دیگر خبرها

  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • حجاب و چالش خلاقیت در حکمرانی