Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری سابق روسیه گفت، تحت شرایطی خاص، تحریم‌ها علیه غرب ممکن است به عنوان "اقدامی تهاجمی" و توجیه جنگ در نظر گرفته شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری پیشین روسیه و معاون شورای امنیت این کشور با بیان اینکه روسیه حق دفاع از خود را دارد، گفت: می‌خواهم بار دیگر اشاره کنم که تحت شرایطی بخصوص، چنین اقدامات خصومت‌آمیزی می‌تواند همچنین می‌تواند به عنوان یک تهاجم بین‌المللی تعریف شود و حتی توجیهی برای جنگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۲۴ فوریه سال جاری و در پی حمله روسیه به اوکراین - که کرملین آن را «عملیات ویژه نظامی» می‌نامد - مسکو با تحریم‌های اقتصادی شدیدی مواجه شده است.

مدودف که زمانی لیبرال به حساب می‌آمد، اکنون به عنوان یکی از جنگ‌طلب‌ترین حامیان این نبرد ظاهر شده و غرب را به شدت محکوم می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تنش در مرز اوکراین و روسیه ، حمله روسیه به اوکراین ، دیمیتری مدودف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین دیمیتری مدودف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد

رئیس جمهور اوکراین قانون بحث برانگیز برای گسترش احتمالی سربازی اجباری در جنگ علیه روسیه و بسیج سربازان بیشتر در این جنگ را امضا کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، قانون بحث برانگیز برای گسترش احتمالی سربازی اجباری در جنگ علیه روسیه را امضا کرد. انتظار می رود قانون موسوم به بسیج که در وب سایت پارلمان اوکراین منتشر شده است تا یک ماه دیگر اجرایی شود. هدف از این کار، یافتن مردانی است که واجد شرایط خدمت سربازی هستند. بسیاری از مردان اوکراینی با اجتناب از تماس با نهادها از خدمت سربازی اجباری فرار کردند.

اوکراین در حال حاضر با مشکلاتی در توقف پیشروی روسیه مواجه است. سربازان اوکراینی نسبت به ارتش روسیه تعداد سرباز و تسلیحات کمتری دارند. قانون در حال حاضر امضا شده در مقایسه با متن پیش نویس اصلی ضعیف شده است. دیگر این قانون شامل بندی نیست که برای سربازانی که 36 ماه خدمت رزمی را به پایان رسانده اند، چرخش ایجاد کند. به گفته مقامات، قانون جداگانه ای در مورد چرخش در ماه های آینده تهیه خواهد شد. این تاخیر باعث خشم بستگان سربازانی شده است که دو سال است بی وقفه می جنگند. زلنسکی در ماه دسامبر اعلام کرد که ارتش اوکراین می خواهد تا 500000 سرباز دیگر را بسیج کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین همچنین در سخنانی گفته است که چین می تواند مسیر صلح در اوکراین را تسریع بخشد. زلنسکی در سرویس آنلاین X نوشت: من بر این عقیده ام که اولین نشست جهانی صلح در سوئیس می‌تواند راه را برای صلح عادلانه برای اوکراین باز کند، این می‌تواند با ایفای نقش فعال چین در کنفرانس اوکراین در سوئیس محقق شود. به گفته زلنسکی نقش فعال چین قطعا می تواند پیشرفت ما را در این مسیر تسریع کند.

رئیس جمهور اوکراین در عین حال از اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به خاطر نقش رهبری آلمان تشکر کرد. صدراعظم اخیرا به سفر سه روزه خود به چین پایان داد و از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین خواست تا از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بخواهد که به جنگ در اوکراین پایان دهد. به گفته صدراعظم آلمان شی موافقت کرد از کنفرانسی که برای اواسط ژوئن در سوئیس برنامه ریزی شده بود، حمایت کند.

چین به دلیل روابط نزدیکش با روسیه، نقش کلیدی در این درگیری ایفا می کند. غرب از این واقعیت انتقاد می کند که پکن هرگز حمله روسیه به کشور همسایه خود را محکوم نکرده است. از زمان آغاز جنگ بیش از دو سال پیش، مسکو و پکن روابط اقتصادی و مشارکت استراتژیک خود را عمیق تر کرده اند.

زلنسکی: از ترامپ می‌خواهم به اوکراین سفر کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • چین: کار زیادی پیش از نشست صلح اوکراین باید انجام شود
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟