Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تربت‌جام با بیان اینکه تجاری‌سازی خربزه جام اولویت جشنواره خربزه است گفت: خربزه رقم خاتونی جام در سراسر کشور معروف به خربزه مشهدی است و این در حالی است که این رقم بومی منطقه تربت جام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت‌جام ، علیرضا  عرفانی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره خربزه و جشنواره ملی  عکس پالیز که با موضوع خربزه در محل سینما وحدت شهرستان تربت جام  برگزار شد به ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی، آمار و ارقام سطح زیر کشت محصولات بهاره و ضرورت پرداختن به محصول خربزه به عنوان محصول بومی منطقه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهداف برگزاری جشنواره خربزه اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره خربزه، تجاری سازی خربزه جام است. خربزه رقم خاتونی جام در سراسر کشور معروف به خربزه مشهدی است و این در صورتی است که این رقم بومی منطقه تربت جام است.

برای تولید هر کیلو هندوانه و خربزه چند لیتر آب مصرف می‌شود؟ نوسانات قیمت مشکلات خربزه‌کاران مشهد را دوچندان کرده است خراسان‌رضوی|دسترنج کشاورز در جیب واسطه‌ها؛ خربزه تایبادی به کام دلالان شیرین است

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تربت جام تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در صنایع فرآوری این محصول مغفول واقع شده است و با توجه به وسعت سطح زیر کشت، نیازمند جذب سرمایه‌گذاری در مبحث فرآوری، بسته بندی و صنایع تبدیلی می باشد.

عرفانی افزود: در کنار برگزاری جشنواره خربزه به منظور  آگاهی بخشی به جامعه و کشور در مورد این محصول استراتژیک باحمایت و همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ملی عکس پالیز با موضوع تولید خربزه در شهرستان تربت جام  نیز به عنوان بخش جنبی جشنواره برگزار می‌شود تا به نوعی با همراهی هنرمندان عکاس شهرستان و کشور این رویداد منطقه‌ای به صورت شایسته به تصویر کشیده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام بیان کرد: جشنواره خربزه  توسط مدیریت جهاد کشاورزی و با همراهی و همکاری فرمانداری، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره میراث فرهنگی، موسسه آموزش عالی وحدت، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی  خراسان رضوی و اتاق اصناف کشاورزی 25 تیرماه امسال برگزار می‌شود.

 جمشیدی فرماندار تربت‌ جام نیز در این مراسم حمایت از برگزاری جشنواره خربزه را ضرورت آگاهی در الگوی مصرف آب کشاورزی و ترویج کشت گلخانه‌ای در منطقه اعلام کرد.

 فرامرز عامل بردبار دبیر جشنواره ملی عکس پالیز نیز با قدارنی از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت جام در برگزاری جشنواره عکاسی تصریح کرد: امیدواریم همان‌گونه که آوازه زعفران تربت حیدریه با مشارکت هنرمندان عکاس کشور به اقصا نقاط دنیا رسید با همت هنرمندان عکاس بومی شهرستان و سراسر کشور خربزه شهرستان تربت جام جایگاه ویژه اقتصادی آن به اقصا نقاط کشور و دنیا برسد.

 سعید یعقوبی مدیر برگزاری جشنواره عکس ملی پالیز نیز با برشمردن جایگاه ویژه جشنواره ملی عکس پالیز از مسئولین حاضر در این مراسم و عکاسان و هنرمندان شرکت کننده تقاضا کرد نسبت به هرچه باشکوه تر برگزار کردن جشنواره ملی عکس پالیز به تیم برگزاری کمک کنند.
به گزارش تسنیم، در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره خربزه، نماینده ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی، فرماندار، شهردار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی، روسای دانشگاه، اعضای شورای اداری و شورای شهر، اتاق اصناف کشاورزی،جمعی از نخبگان شهر،کشاورزان،  هنرمندان شهرستان و عکاسان بومی و کشوری حضور داشتند.

جشنواره خربزه تربت جام 25 تیرماه امسال در شهرستان تربت جام و در محل موسسه آموزش عالی وحدت توسط بخش خصوصی برگزار و همزمان با برگزاری جشنواره خربزه مراسم اختتامیه جشنواره ملی عکس پالیز و معرفی نفرات برتر این جشنواره هم در همان مکان و همان زمان انجام می‌گیرد.

در حاشیه مراسم نیز غرفه نمایشگاهی برای عرضه و نمایش محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ن

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری جشنواره خربزه شهرستان تربت جام جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه