Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ یوسف جمالی امروز در دیدار با لارستانی مقیم بندرعباس با اشاره به مطالبه به حق آنها در ایجاد زیرساخت جاده‌ای برای حفظ جان و مال انسان ها افزود: مردم هرمزگان نیز در کنار لارستانی ها خواستار به سرانجام رسیدن باند دوم محور بندرعباس - کهورستان - لار هستند و ایمنی این جاده باعث حفظ جان همه کسانی می شود که از این مسیر تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزشی بالاتر از خدمت به انسان وجود ندارد، گفت: در هرم مقاصد شرعی جان انسان ها در اولویت است و همه چیز باید برای حفظ نفس انسانی مهیا شود؛ ایجاد زیرساخت حمل و نقلی که امروز بحث آن مطرح است نیز در این مقوله می گنجد و بایستی برای آن تلاش کرد.

حمل و نقل هرمزگان گرفتار بخشی نگری شده است

امام جمعه اهل سنت بندرعباس یکی از دلایل وقوع حوادث جاده‌ای در برخی محورها را عدم توسعه متوازن خواند و گفت: وقتی در توسعه بخشی نگر باشیم، بخشی از جامعه و صنعت رشد می کند و بقیه با آن حرکت نمی کنند و توسعه نامتوازن شکل می گیرد. در بخش حمل و نقلی هرمزگان نیز چنین اتفاقی رخ داده است.

وی با اشاره به توسعه صنعت در غرب بندرعباس گفت: در دو دهه اخیر پالایشگاه و صنایع زیادی در غرب بندرعباس ایجاد شده است اما به موازات آن زیرساخت های دیگری از جمله حمل و نقلی ایجاد نشده است و کشش این توسعه را ندارد.

به گفته شیخ جمالی، وقتی پروژه‌ای راه اندازی می شود باید به فکر حمل و نقل آن هم بود اما این اتفاق در هرمزگان رخ نداده است و به همین خاطر شاهد حوادثی هستیم که در اثر آن جان انسان ها از دست می رود.

وی بیان داشت: سال ها پیش از جاده بندر - سیرجان به عنوان جاده مرگ یاد می شد اما الان با شرایطی که جاده بندرعباس - لار دارد این مسیر، نام جاده مرگ با خود یدک می کشد که امیدواریم همانند توسعه ای که در جاده بندرعباس به سیرجان رخ داد در این محور نیز چنین اتفاقی رقم بخورد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس مطالبه گری برای تکمیل باند دوم محور بندرعباس به لار را ستود و گفت: برای دستیابی به خواسته ها باید مطالبه گری ادامه داشته باشد و در این راه از همه ظرفیت‌ها باید بهره برد.

وی استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد تاثیرگذار در پایتخت را مهم ارزیابی کرد و گفت: استان هرمزگان و فارس یک ظرفیت ویژه در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جایگاه رئیس و عضو هیأت رییسه آن دارند و می توان برای تامین اعتبار این جاده از توان آنها بهره گرفت.

جمالی با اشاره به پیگیری این مطالبات در حضور استاندار هرمزگان، رئیس کل دادگستری و دادستان افزود: این بزرگواران نیز در این خصوص اتفاق نظر دارند و در این زمینه به سهم خود تلاش می کنند تا مسیری امن برای مردم فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به سخنان حجت الاسلام عبادی زاده امام جمعه بندرعباس در جمع معتمدین و بازاریان لارستانی افزود: ایشان فردی مطالبه گر و پای کار هستند و به قولی که داده عمل خواهد کرد.

به گزارش فارس، لارستانی‌های مقیم بندرعباس هفته گذشته نیز با حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیدار کرده بودند که ایشان نیز بر ضرورت مطالبه‌گری مشترک با نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید و بهبود وضعیت این جاده را حیاتی عنوان کرده بود.

جاده کهورستان - لار، محور اصلی ارتباط میان دو استان فارس و هرمزگان است که بدلیل شرایط بسیار مناسب آن، هر هفته تصادفات بسیار شدید و پرخطری در آن رخ می‌دهد. در نوروز امسال بیش از 25 نفر در این جاده جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت بندرعباس هرمزگان جاده بندرعباس لار کهورستان لار استان هرمزگان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس؛ رئیس پژوهشکده مطالعات مکران دانشگاه هرمزگان و دبیر کنفرانس گفت: این کنفرانس با محور‌های تبارشناسی، حفاظت و تنوع زیستی، ژنتیک و زیست فناوری، زیست شناسی، بوم شناسی و جغرافیایی زیستی، تکثیر و پرورش، فیزیولوژی و تغذیه، تکنولوژی صید، مدیریت صید و ارزیابی، توسعه پایدار، اقتصاد دریامحور، فرآوری محصولات شیلاتی، ایمنی غذایی، ماهیان زینتی و بهداشت و بیماری‌ها است.
یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران از صبح امروز آغاز شده است و تا فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت ادامه دارد.
ایمان سوری نژاد افزود: در این کنفرانس دو روزه نشست‌های تخصصی پرورش ماهی در قفس، تولید، اشتغال پایدار جوامع محلی، امنیت غذایی، بازمهندسی ساختار استخر‌های پرورش میگو به منظور ارتقای مدیریت بهداشتی مزارع و بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان نیز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه پژوهشکده مطالعاتی مکران در سیریک راه اندازی می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هماهنگی بین جوامع علمی و دانشگاهی با تولید کنندگان و بهره وران است.
سوری نژاد افزود: در پژوهشکده مکران ظرفیت‌های منطقه برای افزایش و جهش تولید بررسی می‌شود.
رئیس انجمن ماهی شناسی ایران نیز با اشاره به اینکه تنوع زیستی ماهیان در خلیج فارس بین هشتصد تا ۹۰۰ گونه است، گفت: همچنین در دریایی عمان بیش از هزار و ۵۰ نوع تنوع زیستی ماهیان وجود دارد.
سهیل یکدلی با بیان اینکه ۳۰۰ نوع تنوع زیستی ماهیان در آب‌های داخلی ایران وجود دارد، افزود: هرمزگان بعلت همجواری با سواحل سهم قابل توجهی در این تنوع زیستی دارد.
وی گفت: انجمن ماهی شناسی ایران همراستا با سیاست‌های کلی نظام مبنی بر توسعه دریامحور، این کنفرانس‌ها را برای به حداقل رساندن آسیب‌های محیط زیست برگزار می‌کند.
رئیس انجمن ماهی شناسی ایران با اشاره به اینکه، پرورش ماهی در قفس به حفظ زیست بوم دریایی کمک می‌کند، افزود: صید کوسه ماهی‌ها یک خطر برای این گونه از ماهیان است.
یکدلی گفت: پرورش ماهی تیلاپیلا در هرمزگان موجب انقراض و جایگزین ماهیان بومی هرمزگان می‌شود و به ماهیان زیست بوم استان ضرر‌های غیرقابل جبرانی وارد می‌کند.
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: از ۱۳ شهرستان هرمزگان، ۹ شهرستان ساحلی است که این نشان از ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های دریامحور، تجارت و گردشگری دریایی و صیادی این استان دارد.
احمد مرادی با بیان اینکه صید و صیادی تقریبا صد درصد مردمی است، افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه به مساله زیست بوم منطقه توجه شده است که به اشتغال و ماندگاری جمعیت در سواحل و جزایر کمک می‌کند.

بیشتربخوانید:ممنوعیت صید برخی آبزیان در آب‌های هرمزگان
وی گفت: تکلیف قانونی دولت در برنامه ششم پرورش ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس است که در بهترین حالت ۲۰ هزار تن تولید شده است.
رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان هم گفت: دریامحوری یکی از پایه‌های رونق اقتصادی است و بخش خصوصی در زمینه آبزیان فعالیت‌های خوبی داشته است.
محمدرضا صفا افزود: برای حفظ ذخیره گاه آبزیان طرح‌های پرورش ماهی در قفس و ساخت مکان‌های ذخیره سازی و لاروگیری صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان