Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتی‌گیر سرشناس کوبایی که در المپیک توکیو چهارمین طلایش را به دست آورد، در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ حضور نخواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میخایین لوپز که در چهار دوره متوالی المپیک به فینال رقابت‌های سنگین وزن کشتی رسیده و از سال 2008 تا 2020 صاحب نشان طلا شده است، در توکیو بعد از آنکه آلین سیوراریو از رومانی را شکست داد، 8 بر صفر از سد امین میرزازاده جوان ایرانی گذشت، در نیمه‌نهایی 2 بر صفر رضا کایالپ قهرمان نامدار ترکیه را از پیش رو برداشت و در فینال نیز «یاکوبی کاجایا» از گرجستان را 5 بر صفر مغلوب کرد و در پنجمین المپیک زندگی قهرمانی‌اش به چهارمین طلا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوپز کوبایی که به غول هاوانا شهرت دارد، غیر از این چهار طلای بازی‌های المپیک، پنج طلا و سه نقره مسابقات قهرمانی جهان را نیز در کارنامه دارد. او با طلایی که در توکیو گرفت، در تعداد طلاهای المپیکی‌اش از الکساندر کارولین افسانه‌ای که سه طلا و یک نقره المپیک را از آن خود کرده بود، پیشی گرفت.

این قهرمان نامدار کشتی فرنگی که در سال‌های جوانی حضور منظمی در مسابقات جهانی و المپیک‌ها داشت، با توجه به سن و سالش، در سال‌های اخیر المپیکی فکر کرده و در مسابقات جهانی غیبت داشته است.

او که بعد از طلای المپیک توکیو مثل رضا کایالپ دیگر قهرمان نامدار سنگین وزن کشتی فرنگی در مسابقات جهانی 2021 اسلو غیبت داشت، در پیکارهای جهانی 2022 هم شرکت نخواهد کرد.

لوپز که یکی از میهمانان مراسم خداحافظی فرانک استابلر آلمانی بود، در جمع دوستان کشتی‌گیرش اعلام کرد که به بلگراد هم نخواهد آمد و خودش را برای المپیک 2024 پاریس آماده می‌کند.

در غیاب میخایین لوپز و رضا کایالپ، علی‌اکبر یوسفی موفق به کسب مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی جهان در سال 2021 شد و اکنون برای کسب دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی بلگراد، بین این کشتی‌گیر و امین میرزازاده مسابقه انتخابی در روز 19 تیر ماه برگزار خواهد شد.

کاوه: کشتی از ماندن جوانان در رده بزرگسالان خوشحال‌تر خواهد شد/ برای استفاده از جوان و معصومی رایزنی نمی‌کنیم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: المپیک کشتی المپیک کشتی مسابقات جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از حذف رقیب سنتی خود از المپیک ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش مشرق،‌ دیوید تیلور چهره شاخص کشتی آمریکا و دارنده ۴ طلای جهان و المپیک که رقابت او با حسن یزدانی طی سال های اخیر طرفداران زیادی در ایران و جهان داشت، ۴ روز پیش در جریان مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک ناباورانه مقابل آرون بروکس کشتی‌گیر ۲۳ ساله آمریکایی و دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۲۳ دو مرتبه شکست خورد و حضور در المپیک پاریس را از دست داد.

حذف تیلور از المپیک بازتاب زیادی داشت و بسیاری از طرفداران کشتی در انتظار واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور بودند.

طبق اطلاعاتی که به دست آمده یزدانی که پس از انجام عمل جراحی تمرینات خود را در جویبار پشت سر می گذارد تا به میادین بازگردد، از حذف دیوید تیلور ابراز ناراحتی کرده و گفته است: دوست داشتم بار دیگر با تیلور در المپیک رقابت کنم. حضور کشتی گیرانی مثل تیلور و عبدالرشید سعدالله یف یا جردن باروز باعث افزایش هر چه بیشتر اعتبار کشتی در المپیک می شد. در نبود این نفرات زیبایی کشتی در المپیک کمتر می شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • ناراحتی پادشاه از غیبت دیوید تیلور در المپیک؛ حسن یزدانی: زیبایی کشتی کمتر شد!
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • پیام عجیب قهرمان المپیک پس از 9 ماه غیبت/ اخبار WWE
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل