Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری طلوع نیوز افغانستان، آنان می‌افزایند که زنان در تمامی کشورهای اسلامی در تصمیم‌گیری‌های کلان و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نقش پررنگ دارند و در افغانستان نیز باید حقوق اساسی زنان به آنان داده شود.

نشست لویی جرگه با حضور شخصیت های و علمای مذهبی افغانستان از روز گذشته در کابل شروع شده و امروز هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی پیش ملا هبت الله آخوند زاده رهبر طالبان هم به حاضرین در لویی جرگه ملحق شد. این نشست پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه ها برگزار می شود.

وجیهه مقدس رسولی، نماینده هلمند، می‌گوید: «حقوق اساسی، خانوادگی و اقتصادی که دین اسلام و شریعت برای زنان تعیین کرده ، باید رعایت شود.»

عاقله انوری، نماینده نیمروز، در این باره گفت: «این حق مسلم زنان است، خانم‌ها نباید در حاشیه قرار بگیرند، این حق ماست که در این مجلس سرنوشت ساز حضور داشته باشیم.»

شاه گل حقدوست، یکی دیگر از نمایندگان نیمروز، می‌گوید: «چرا جایگاه مارعایت نمی شود ، ما می‌توانیم که صدای خود را بلند کنیم، ما هم مسلمان هستیم.»

شماری از زنان در حوزه غرب کشور نیز از غیبت زنان در این نشست سخت انتقاد می‌کنند.

شکیلا چکری، نماینده هرات، گفت: «وقتی که کشورهای همسایه را می‌بینیم، از ایران گرفته تا پاکستان و حتی عربستان سعودی، بانوان زیادی وجود دارند که در کابینه هستند و در سیاست دخالت می‌کنند و دیدگاهها و نظرات مشورتی خود را ارائه می‌کنند.»

براساس خبرهای اعلام شده ، موضوع آموزش دختران نیز در این نشست مطرح خواهد شد.

زرمینه ادیب، نماینده بادغیس، گفت: «تصمیم گیری درباره سرنوشت زنان  نباید در غیبت آنان صورت گیرد.

بیش از سه هزار تن از چهره های دینی و بزرگان از سراسر افغانستان  در تالار لویه جرگه در کابل گردآمده اند و درمدت سه روز روی موضوع‌های مختلف گفت‌وگو و رایزنی می کنند.

برچسب‌ها لویی جرگه افغانستان طالبان حقوق زنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لویی جرگه افغانستان طالبان لویی جرگه افغانستان طالبان حقوق زنان لویی جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد فاضلی، جامعه شناس، در واکنش به ادعای نظامی جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مملکت نظم و نسق دولت مدرنی ندارد که تناسب اختیار و مسئولیت، و پاسخگویی در برابر سخن و عمل برقرار باشد. کسانی درباره راهبردهای سیاست خارجی و نظامی خبر - غلط یا درست- می‌دهند که نه اختیار دارند نه مسئولیتش را می‌پذیرند. عقوبت هم نمی‌شوند. بی‌ دولتی راهبرد است، عوارض فشل بودن یا چه؟

گفتنی است که روز گذشته، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898562

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • انتقاد نماینده مجلس از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • دعوت از پاراتکواندو کار بانوی قمی به تیم ملی