Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالجلال ایری که به همراه هیات بلند پایه سیاسی - اقتصادی ایران به عشق آباد سفر کرده بود، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برپایی این نمایشگاه گام نخست و عملی ۲ کشور برای تقویت مراودات تجاری و تبادلات اقتصادی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد : صنایع نفت- گاز- پتروشیمی- صنایع و مصالح ساختمانی-خدمات فنی و مهندسی - انرژی (آب و برق)، کشاورزی- صنعت و ماشین آلات، شوینده، آرایشی بهداشتی- گردشگری- لوازم خانگی- مبلمان و صنایع چوب- فرش و موکت، مواد و صنایع غذایی- دام و طیور از جمله پتانسیل های بخش دولتی و خصوصی ایران است که تولیدکنندگان ایرانی می توانند محصولات خود را در ترکمنستان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان های بندرگز، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی ادامه داد: سهولت در صدور ویزا و روادید برای تجار و بازرگانان و شهروندان ایرانی از جمله مواردی بود که در دیدار سران۲ کشور مطرح و مورد موافقت طرف ترکمنستانی قرار گرفت.
وی یادآور شد: شتاب بخشی در ایجاد و بازگشایی مرز حسنقلی ترکمنستان با گمیشان جمهوری اسلامی ایران از جمله تاکیدات روسای ترکمنستان و ایران در این ملاقات بود؛ که مقرر شد با توسعه زیرساخت های فنی از سوی ۲ کشور هرچه سریعتر مقدمات اجرایی شدن این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» صبح چهارشنبه در رأس هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر راهی ترکمنستان شده بود که بامداد روز پنجشنبه به کشور بازگشت.

پیش از این در ٢۴ خرداد ماه امسال سردار بردی محمداف برای دیدار با آیت‌الله رئیسی به تهران سفر و در نشست مشترک مطبوعاتی به‌طور رسمی از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر دعوت کرد و در عین حال ۹ سند همکاری هم بین ایران و ترکمنستان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها به امضا رسید.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان عشق آباد نماینده مجلس شورای اسلامی رئیس جمهوری ترکمنستان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان عشق آباد استان گلستان گرگان عشق آباد نماینده مجلس شورای اسلامی رئیس جمهوری ترکمنستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ نمایشگاه خطاشی برای نخستین بار در گیلان با ۲۷ اثرهنری که ۲۱ اثر خطاشی ازحسین ملایی بیجارپسی و ۶ اثر مشترک نقاشی خط به سبک خطاشی از حسین ملایی و محیا بهزاد در نگارخانه فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود دایر شد.
سبک خطاشی اسفند ۱۳۹۴، برای اولین بار از سوی علیرضا ملک‌زاده خلق شد، این سبک هنری دارای اصول، قواعد و چهارچوب خاص خودش همانند دیگر سبک‌های خوشنویسی است.
خطاشی تلفیقی از هنرخطاطی و نقاشی است، و در خطاطی پایه‌های اصول نگارش و نقاشی ترکیب بندی، طراحی و فرم بندی همه در خطاشی وجود دارد.
تفاوت خطاشی و نقاشی خط در شیوه، تفکر و نوع رفتار آن است. در نقاشی خط از قواعد نقاشی، ابزار‌ها و تکنیک‌های نقاشی استفاده می‌کنند و سپس از کلمات و حروف فارسی با سبک‌های متفاوت برای طراحی و چیدمان کار با نقاشی تلفیق می‌کنند. 
نقاشی خط دارای فرایند بسیار زمان بر است، اما در خطاشی نیاز به بستر سازی کار ندارد و مهمترین تفاوت در این سبک زمان انجام کار و نوع متریال و مواد مصرفی و تکنیک کار است. 
خطاشی نیز به عنوان یک سبک نو و متمایز، یک جریان فکری و حرکت از دورن به بیرون است که باعث کنترل ذهن آدم می‌شود، خطاشی بی نظمی‌های درون فرد را به نظم تبدیل می‌کند.
نمایشگاه خطاشی تا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای بازدید علاقمندان در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود دایر است.

دیگر خبرها

  • ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا می‌شود
  • ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد
  • تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی
  • برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود
  • گلچیینی از صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های کشور چین
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان تشکیل می‌شود
  • جایگاه ویژه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم