Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@22:54:43 GMT

قیمت جدید مرغ زنده تعیین شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۵۴۹۲

قیمت جدید مرغ زنده تعیین شد

آقای حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۳۸ تا ۴۱ هزار تومان و مرغ گرم کمتر از نرخ مصوب است.

به گفته او، قرارگاه امنیت غذایی قیمت هرکیلو مرغ زنده بر مبنای مولفه های تولید از جمله جوجه یکروزه ۴۹ هزار تومان اعلام کرده که بدین منظور از وزیر جهاد خواستار اصلاح قیمت هستیم.

اسداله نژاد می گوید: بنابر آمار در خرداد ۱۰۹ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با کاهش سرانه مصرف مشکلی در تامین وجود ندارد و در صورت کاهش جزئی عرضه از محل ذخایر پشتیبانی امور دام تامین صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان بوده که نسبت به هفته گذشته تغییرات محسوسی داشته است؛ هر چند در راستای تامین منافع تولیدکنندگان لازم بود که این اتفاقات در بخش جوجه رخ دهد.

با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که بدلیل مازاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت در اکثر استان ها کمتر از این رقم عرضه شد که دولت در راستای حمایت از مرغدار سیاست خرید تضمینی و حذف ممنوعیت تعرفه صادرات را در دستور کار قرار داد.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۳ تا ۵۷ هزار تومان، ران مرغ ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، سینه ۱۰۰ تا ۱۰۳ هزار تومان و فیله مرغ ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مرغ تولید مرغ قیمت جوجه هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۰ تا ۵۷ هزارتومان است، درحالیکه قیمت تمام شده به بالای ۶۵ تا ۶۶ هزارتومان می‌رسد.

به گفته او، روزانه پشتیبانی امور دام هزارتن تا ۲ هزارتن مرغ مازاد را از سطح بازار جمع آوری می‌کند، اما این میزان نتوانسته روند کاهشی قیمت مرغ را متوقف کند.

این مقام مسئول افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ میلیون قطعه برسد.

ابراهیمی ادامه داد: زمانی اقدامات پشتیبانی امور دام می‌تواند در تنظیم بازار موثر باشد که ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی راهکار اصلی حمایت از تولید داخل را صادرات مستمر مرغ اعلام کرد و افزود: با توجه به جوجه ریزی ماه‌های اخیر، عرضه مرغ بر مصرف غلبه دارد که در نتیجه این امر منجر به روند کاهشی قیمت در بازار شده است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته هزارتن مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است، اما بدلیل مازاد تولید و در راستای حمایت از مرغداران باید برای صادرات مستمر برنامه ریزی شود؛ به گونه‌ای که قیمت تولید با بازار همخوانی داشته باشد.

ابراهیمی قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۳۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت جوجه یکروزه فشار مضاعفی بر تولید وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • ۲۵۲ کیلو شمش طلا معامله شد