Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه سد آزاد کردستان، «حجت الله محقق» در جمع خبرنگاران افزود: نیروگاه سد آزاد نخستین نیروگاه برق‌آبی کشورمان است که توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده و اکنون ۶ سال است که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه‌داد: این نیروگاه سه واحد ۳.۳ مگاواتی دارد و اکنون ۲ واحد آن درحال تولید برق است و واحد شماره یک به دلیل کاهش سطح آب سد و اولویت دادن به تامین آب شرب از مدار خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی سد آزاد گفت: یکی از ویژگی‌های این نیروگاه آن است که تخصیص آب زیست محیطی را به صورت الکترونیک انجام می‌دهد که هیچ یک از نیروگاه‌های کشور واجد این خصوصیت نیستند.

محقق اضافه‌کرد: نیروگاه به روش بی. او. تی ساخته شده است که پس از ۱۰ سال سرمایه‌گذاری اولیه به کارفرما برگشت داده می‌شود.

وی افزود: نیرووگاه در تابستان امسال کمک شایانی به تامین برق کشور می‌کند.

معاون اجرایی سد آزاد گفت: همچنین این نیروگاه یک منبع توان تولید در منطقه است، زیرا در منطقه بین سنندج و مریوان هیچ منبع توان تولید وجود نداشت.

محقق ادامه‌داد: نیروگاه سد آزاد نخستین نیروگاه از نوع برق آبی در استان کردستان است که نیروگاه سد آزاد علاوه بر کمک به پایداری شبکه برق کشور، الگوی کشت در منطقه را هم تغییر داده وموجب افزایش سطح باغ ها و زمین های کشاورزی شده است.

برچسب‌ها ساخت نیروگاه مریوان کردستان انرژی برق سنندج برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساخت نیروگاه مریوان کردستان ساخت نیروگاه مریوان کردستان انرژی برق سنندج برق سد آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در اولین گردهمایی مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری و کارآفرینی را از ارکان اصلی جامعه فناور کشور دانست که به خاطر ساختار چابک و رویکرد هدفمندشان، برطرف‌کننده خلاء در مراحل ابتدایی تا میانی در اجزاء مختلف فناوری کشور هستند.
سجاد محمدعلی نژاد گفت: انواع مختلف مراکز نوآوری و کارآفرینی برای پوشش مدل‌های مختلف خلق فناوری و پاسخ به نیازها، در حال شکل‌گیری و ارائه خدمات - به ویژه خدمات با ارزش افزوده بالا - به تمامی کنش‌گران در زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند.
وی افزود: این مراکز در حال حاضر به منظور حمایت از کسب‌وکار‌های فناورانه و خلاقانه، به ایجاد پیوندی هدفمند میان کارآفرینان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مراکز تحقیقاتی آموزشی و صنعتی می‌پردازند ولی برای کمک به خلق فناوری‌های جدید و حل چالش‌های چند بعدی و یافتن پاسخ‌های حل یک مسئله در فناوری‌های دیگر، نیاز به شبکه شدن با یکدیگر دارند.
معاون وزارت علوم تأکید کرد: مراکز نوآوری و کارآفرینی در صورت حرکت به سمت تأمین بخشی از نیاز‌های زنجیره‌های ارزش، مورد حمایت ویژه معاونت فناوری و نوآوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرند.  

دیگر خبرها

  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • نیروگاه برقِ ری آماده خدمات رسانی در فصل تابستان
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • بنی گانتز: هنوز اهداف جنگ غزه محقق نشده است
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید