Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهره الهیان روز جمعه در همایش دوره بصیرت افزایی مدیران کل بانوان و امور خانواده استانداریهای سراسر کشور در مشهد افزود: در ایام کرونا، دسترسی کودکان به فضای مجازی بیشتر شد و با دسترسی به سایت های مختلف روح و روان کودکان آسیب زیادی دید.

وی ادامه داد: با توجه به تبعات فضای مجازی برای کودکان، راه اندازی اینترنت پاک ویژه کودک و نوجوان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرد که از طریق مجلس نیز این موضوع در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۲ سال شیوع ویروس کرونا هر چند سه میلیون کودک بنا به دلایل مختلفی همچون عدم دسترسی به شبکه شاد از تحصیل باز ماندند اما همین کودکان از آسیبهای فضای مجازی هم دور ماندند.

الهیان در ادامه با اشاره به موضوع کودکان کار افزود: حدود ۷۰ هزار کودک کار در کشور شناسایی شده است که تنها ۱۶ هزار نفر آنها ساماندهی و زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند و برای ساماندهی کودکان کار باید چاره ای اساسی اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کودکان کار متولی مشخصی ندارند و آسیبهای ناشی از شهرنشینی، حاشیه نشینی، مشکلات خانواده ها، فرار از خشونت خانگی و ابعاد دیگر موجب افزایش آمار کودکان کار و خیابانی شده است.

الهیان با اشاره به این که رفتارهای والدین، اعتیاد و خشونت آنها بر روی کودکان اثر سوء می‌گذارد افزود: آموزش تحکیم بنیان خانواده به طور مستقیم روی کودکان اثراث مثبتی دارد. 

وی اضافه کرد: قوانین داخلی کشور به تاسی از آموزه های اسلامی از قوانین بین المللی حوزه کودک پیشرفته تر است و توجه به رشد و تعالی کودک قبل از تولد و سلامت معنوی وی نمونه ای از این موارد است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در سند ملی حقوق کودک که رویکردی سلامت محور و پیشگیرانه دارد به آموزش مادر، سالم سازی خانواده و ایجاد محیط امن و سالم برای کودکان اشاره شده است که باید این سند با تبدیل به قانون، ضمانت اجرایی به خود بگیرد.

الهیان افزود: به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کودکان، توانمندسازی بانوان باید در بستر و چارچوب نهاد خانواده شکل گیرد.

دوره بصیرت افزایی مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداریهای سراسر کشور با حضور مسوولان کشوری و استانی به مدت سه روز در مشهد برگزار شد.

برچسب‌ها جرایم سایبری استانداری خراسان رضوی نماینده مجلس شورای اسلامی کودکان کار شهر مشهد فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری استانداری خراسان رضوی نماینده مجلس شورای اسلامی جرایم سایبری استانداری خراسان رضوی نماینده مجلس شورای اسلامی کودکان کار شهر مشهد فضای مجازی مجلس شورای اسلامی کودکان کار فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند

 احمد وحیدی عصر سه‌شنبه در حاشیه آیین معارفه استاندار لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با پشت سرگذاشتن مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب ۲۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شد.

وی اظهار داشت: در این مرحله انتخابات در هشت حوزه انتخابات الکترونیکی است و حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده انتخاب می‌شود مراحل انتخابات بصورت تمام الکترونیکی است.

وی ادامه داد:تمام مقدمات آماده شده است و در روز ۲۱ اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود که از مردم دعوت می‌شود در این دوره از انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

وحیدی با اشاره به مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهور به لرستان گفت: مصوبات دور نخست سفر به لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: موضوعات کلانی مانند سد معشوره کار یک روزه نیست و سدی بزرگ با حجم ۹۰۰ میلیون متر مکعب نیازمند مقدماتی است که انجام شده و منابع تامین خواهد شد.

او با اشاره به اجرای طرح راه آهن نیز ادامه داد:این طرح در سال‌های پیشین ۳۸ درصد پیشرفت داشت و در سال گذشته نیز ۱۳ درصد رشد داشته است که مشکلی ساده حقوقی در این طرح وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد و تمام مشکلات حقوقی مورد نظر مردم در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور ادامه داد: لرستان مورد توجه رییس جمهور و دولت قرار دارد و با حمایت جدی مبالغ و اعتبارات قابل توجهی برای استان مقرر خواهد شد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بستر سازی بسیار خوبی تا ۲۰ همت در لرستان در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم