Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده آستارا در مجلس گفت: برای رفع دغدغه های مالیاتی و بانکی فعالان اقتصادی شهرستان مرزی آستارا تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و ارائه تسهیلات بانکی به بازاریان در حال پیگیری است.

غلامرضا مرحبا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جهت رفع مشکلات مالیاتی تجار و بازرگانان آستارایی اظهار کرد: پیرو بازدید نظارتی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از شهرستان مرزی آستارا، در جلسه ای که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین معاونین سازمان امور مالیاتی کشور، معاونین پارلمانی و اعتباری بانک ملت و جمعی از نمایندگان تجار، بازرگانان، اصناف و بازاریان آستارایی در محل سالن جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، مشکلات و موانع موجود در امور مالیاتی و بانکی بررسی و مقرر شد کمیسیون اقتصادی مجلس با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و استان گیلان و همچنین بانک مربوطه در جهت رفع مشکلات مطرح شده اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افزایش صادرات در آستارا، نشانگر ظرفیت بالای فعالان اقتصادی این شهرستان مرزی برای داد و ستد در بازار بزرگ اوراسیاست اما جهت رونق و ارزآوری افزون‌تر، باید مانع‌زدایی و رفع نگرانی‌های صادرکنندگان، بازرگانان و حتی بازاریان منطقه جدی گرفته شود گفت: اقتصاد مرزی آستارا به حدی اهمیت دارد که امرار معاش و درآمد اکثر خانواده های این شهرستان، به طور مستقیم یا غیرمستقیم به صادرات، واردات و ترانزیت مرزی مربوط می شود و انتظار می رود موانع موجود برداشته شود.

تلاش برای توسعه زیرساخت های تسهیل صادرات

مرحبا با اشاره به اینکه شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان به واسطه داشتن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی است و بیشترین درصد صادرات استان از مرزهای آستارا صورت می گیرد افزود: نگاه به صادرات از این شهرستان مرزنشین باید فرا استانی و ملی باشد و برای توسعه زیرساخت ها و بسترهای تسهیل صادرات در آن، تلاش های بیشتری صورت گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل مالیاتی بخش اعظمی از مشکلات تجار و بازرگانان و همچنین بازاریان آستارایی را تشکیل می دهد اظهار کرد: برخی پرونده های موجود مربوط به تجار و بازرگانان آستارایی در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس تحویل مسئولین نظام مالیاتی شد و قرار بر این شد که برای حل دقیق مشکلات بررسی های لازم صورت گیرد.

وی از سفر مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان به شهرستان آستارا و دیدار اختصاصی با فعالان اقتصادی آستارا و رفع مشکلات موجود در این رابطه خبر داد.

مرحبا در خصوص حمایت مالی و تامین مالی از بازاریان نیز خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان بانک ملت و سایر بانک ها که در جلسه حضور داشتند قرار بر این شد که بازاریان آستارایی یک نفر را به عنوان نماینده از طرف بازاریان معرفی کنند تا با مسئولین استانی نظام بانکی ملاقات‌هایی برای رفع مشکلات خود داشته باشند تا با تامین مالی مناسب، تسهیلات خرد با شرایط مناسب در اختیار بازاریان قرار گیرد.

وی ادامه داد: هماهنگی بین نمایندگان اصناف و اتاق بازرگانی شهرستان آستارا با مسئولان استانی نظام بانکی در زمینه تامین مالی و در قالب قوانین و شرایط آسانتر با هدف ایجاد شرایط بهتر برای دسترسی و تامین مالی اثرگذار خواهد بود.

نماینده آستارا در مجلس با تقدیر از زحمات و حمایت های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسائل مالیاتی و مشکلات مرتبط با بحث های مالیاتی که حجم قابل توجهی از فعالان اقتصادی و واحدهای صنفی چه در حوزه اتاق بازرگانی و چه در حوزه بازار با آن درگیر هستند، در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است.

هماهنگی با بانک ها در حمایت از واحدهای صنفی

مرحبا افزود: در ارتباط با موضوع مالیاتی، بحث تسویه تعهدات ارزی ناشی از صادرات برای فعالان اقتصادی در آستارا مشکلاتی را ایجاد کرده که مقرر شد است بانک مرکزی برای تسهیل در این موضوع بابت رفع تعهدات ارزی کلان که در حال حاضر مشمول پرداخت های مالیاتی شده است اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: همچنین با سازمان مالیاتی کشور هماهنگ شد که روش های جدیدی به جز روش های قبلی در ارتباط با نحوه تسویه با اخذ تضامین و تعهدات، مشکل فعالان اقتصادی در آستارا برطرف شود تا مشکلات کسب و کار آنها در این منطقه مرزی کشور متوقف نشود و فعالیت آنها استمرار پیدا کرده و همزمان با تعهدات ارزی، آنها بتوانند بر اساس آنچه که در قانون آمده است، تسویه لازم را انجام بدهند.

نماینده آستارا در مجلس در ارتباط با مالیات عملکرد واحد های صنفی آستارا افزود: در این ارتباط بحث های لازم صورت گرفت و مقرر شد ما از ظرفیت‌ مرتبط با رویکرد توافق استفاده بکنیم و در این زمینه هماهنگی های لازم با مدیر امور مالیاتی استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا انجام شده است.

مرحبا ادامه داد: مقرر شد کلیه واحدهای صنفی آستارا که تا یک حد مشخصی حجم معاملات آنها است، بتوانند از این ظرفیت توافقی استفاده بکنند و بدون تکمیل اظهارنامه اقدام کرده و حتی اگر بخواهند اظهارنامه را انجام بدهند بلامانع است و مابقی بر اساس فرمتی که در ضوابط قانونی مد نظر قرارگرفته اقدامات لازم را انجام داده و اگر اعتراضاتی هم در این زمینه بود کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی در ارتباط با موضوع بحث تامین مالی واحدهای صنفی عنوان کرد: خوشبختانه تصمیمات خوبی گرفته شد و با توجه به اینکه گردش تعداد زیادی از واحدهای صنفی در آستارا بر اساس اظهارنظری که نمایندگان واحدهای صنفی در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس داشتند به دو بانک تخصصی مربوطه ارتباط پیدا کرده بود، با حضور نمایندگان بانک های مربوطه این کار صورت گرفت و مقرر شد ظرف هفته آینده با نشستی که نمایندگان واحدهای صنفی در رشت مرکز استان گیلان و شهرستان آستارا خواهند داشت موضوع سرمایه در گردش برای این واحدها بر اساس توافق با بانک های مربوطه صورت گرفته و انجام آن ها نهایی بشود.

نماینده آستارا در مجلس تصریح کرد: امیدواریم مجموعه این تصمیمات در کمیسیون اقتصادی مجلس به بهبود و ارتقای عملکرد فعالان اقتصادی و گشایش در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم شهرستان مرزی بندر آستارا کمک بکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی غلامرضا مرحبا ماليات آستارا نماینده آستارا در مجلس کمیسیون اقتصادی مجلس شهرستان مرزی آستارا فعالان اقتصادی لازم را انجام امور مالیاتی واحدهای صنفی استان گیلان تامین مالی رفع مشکلات مقرر شد بانک ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس در روز یازدهم فروردین و استقلال کمی بعدتر رسما به دو بانک ملت و تجارت واگذار خواهند شد تا این دو بنگاه تجاری با اکثریتی که در هیئت مدیره دارند، آینده بخش مهمی از فوتبال ایران را رقم بزنند.

حال یکی از خبرنگاران حوزه اقتصاد با انتشاری توییتی مدعی شده که پرسپولیس به بانکی سود ده و استقلال به بانکی ضرر ده واگذار شده است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888387

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات و دغدغه‌های عوامل دفتر خبر بافق
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان
  • ارائه تخفیف‌های نوروزی بازاریان به مسافران و گردشگران کیش
  • سال۱۴۰۳، سال ارتقاء شاخص های عملکردی بانک کارآفرین
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس