Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره الهیان روز جمعه در همایش دوره بصیرت افزایی مدیران کل بانوان و امور خانواده استانداری‌های سراسر کشور در مشهد گفت: در ایام کرونا، دسترسی کودکان به فضای مجازی بیشتر شد و با دسترسی به سایت‌های مختلف روح و روان کودکان آسیب زیادی دید.

او گفت: با توجه به تبعات فضای مجازی برای کودکان، راه اندازی اینترنت پاک ویژه کودک و نوجوان از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرد که از طریق مجلس نیز این موضوع در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۲ سال شیوع ویروس کرونا هر چند سه میلیون کودک بنا به دلایل مختلفی همچون عدم دسترسی به شبکه شاد از تحصیل باز ماندند، اما همین کودکان از آسیب‌های فضای مجازی هم دور ماندند.

الهیان گفت: حدود ۷۰ هزار کودک کار در کشور شناسایی شده است که تنها ۱۶ هزار نفر آن‌ها ساماندهی و تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند و برای ساماندهی کودکان کار باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

او گفت: کودکان کار متولی مشخصی ندارند و آسیب‌های ناشی از شهرنشینی، حاشیه نشینی، مشکلات خانواده ها، فرار از خشونت خانگی و ابعاد دیگر موجب افزایش آمار کودکان کار و خیابانی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار‌های والدین، اعتیاد و خشونت آن‌ها بر روی کودکان اثر سوء می‌گذارد؛ آموزش تحکیم بنیان خانواده به طور مستقیم روی کودکان اثراث مثبتی دارد.

الهیان گفت: قوانین داخلی کشور به تاسی از آموزه‌های اسلامی از قوانین بین المللی حوزه کودک پیشرفته‌تر است و توجه به رشد و تعالی کودک قبل از تولد و سلامت معنوی وی نمونه‌ای از این موارد است.

او گفت: در سند ملی حقوق کودک که رویکردی سلامت محور و پیشگیرانه دارد به آموزش مادر، سالم سازی خانواده و ایجاد محیط امن و سالم برای کودکان اشاره شده است که باید این سند با تبدیل به قانون، ضمانت اجرایی به خود بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای مجازی کودکان و نوجوانان اینترنت پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک

هرمزگان-جام جم انلاین-روستای دودر از توابع شهرستان سیریک به اینترنت پرسرعت همراه اول(4G) متصل شد.

 

به گزارش  روابط عمومی و ارتباطات مخابرات منطقه هرمزگان، با هدف توسعه آنتن دهی و پوشش تلفن همراه و با همت و تلاش کارشناسان متخصص مخابرات منطقه هرمزگان، سایت جدید همراه اول در روستای دودر از توابع سیریک نصب و راه اندازی شد.

 

گفتنی است، توسعه بسترهای ارتباطی و برقراری اینترنت پرسرعت در دیگر روستاهای استان نیز همچنان در دستور کار قرار دارد و با جدیت در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی