Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی برج آزادی گفت: با پیگیری شخص رئیس جمهور بخشی از مشکلات اهالی هنر که در دیدار هنرمندان با ایشان در ماه مبارک رمضان مطرح شده بود، مرتفع شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی برج آزادی بر اهمیت روزآمدسازی موزه ایران شناسی مجموعه فرهنگی برج آزادی اشاره کرد و گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مراکز فرهنگی، چون مجموعه برج آزادی می‌توان نسبت‌به انعکاس پیشرفت‌های علمی، تکنولوژی، تمدنی و هنری انقلاب اسلامی در قالب روزآمدسازی موزه‌ها و مراکز فرهنگی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با تاکید بر تسهیل شرایط برپایی نمایشگاه‌های هنری متناسب با شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی گفت: طراحی تالار گفت‌و‌گوی مجموعه فرهنگی برج آزادی برای توسعه  دیپلماسی فرهنگی و ارتباط بین مدیران فرهنگی کشور و هنرمندان حوزه‌های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است که در این زمینه باید اقدامات مناسب صورت گیرد.
 اسماعیلی ادامه داد: افزایش گروه‌های بازدید اقشار مختلف جامعه از بخش‌های گوناگون مجموعه فرهنگی برج آزادی و ارائه تسهیلات ویژه برای بازدید و بهره‌مندی دانشجویان رشته‌های هنری از امکانات این مجموعه باید در دستور کار قرار گیرد.
وزیر فرهنگ در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی برج آزادی با جمعی از پیشکسوتان هنر نیز دیدار کرد و در این دیدار صمیمی و کوتاه به رفع برخی مشکلات مطرح شده هنرمندان با پیگیری رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: با پیگیری شخص رئیس جمهور بخشی از مشکلات اهالی هنر که در دیدار هنرمندان با ایشان در ماه مبارک رمضان مطرح شده بود، مرتفع شده است و وزارت فرهنگ در دولت مردمی بنا به دغدغه‌های آیت‌الله رییسی برای حل سایر مسائل و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر تمام تلاش خود را خواهد کرد.
گفتنی است، مجموعه فرهنگی هنری برج موزه آزادی تهران از مجموعه‌های فرهنگی بنیاد رودکی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که  شامل بزرگترین موزه عکاسی ایران و منطقه، تالار آئینه، کتابخانه و تالار فرهنگ، تالار اقوام، تالار آسمان، سالن دانستنی‌ها، سالن ایرانشناسی، نگارخانه، موزه شهاب سنگ، سالن اجتماعات و سالن برگزاری کنسرت موسیقی و نمایش، سالن تمرین تئاتر و موسیقی و ... است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشکلات مجموعه فرهنگی برج آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده، اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جدید به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فاز‌های تکمیلی را هم افزایش بدهد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نماد‌های دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکو‌های طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نماد‌ها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضا‌های شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • ادای احترام رئیس جمهور به اقبال لاهوری
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی