Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@19:09:57 GMT

روند متعادل بورس در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۶۳۴۳

روند متعادل بورس در هفته گذشته

بورس در هفته ابتدایی تیرماه روندی متعادل داشت، اما کاهش قیمت نمادهای شاخص ساز باعث افت شاخص‌های عملکردی بازار سهام شد.

به گزارش ایران اکونومیست، بازار سرمایه در هفته ابتدایی تیرماه با دو روند کاملا متفاوت همراه بود. از یک سو شاخص کل به دلیل افت قیمت نمادهای بزرگ و شاخص ساز در گروه‌های مختلف با کاهش روبرو شد، اما شاخص کل هم‌وزن به دلیل استقبال سهامداران خرد از سهم های کوچک، روند متعادلی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر، بازار سرمایه در هفته گذشته به طور کلی عملکرد متعادل ‌تر و باثبات‌ تری نسبت به هفته گذشته داشت. این روزها به نظر می‌‌رسد فضای تردید و احتیاط بر بورس تهران حاکم است و سهامداران و فعالان بازار دست به عصا حرکت می‌کنند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، تا زمانی که بازار روند صعودی به خود نگیرد، فعلا خبری از ورود پول‌های قدرتمند به بازار نیست و پول‌های بزرگ منتظر افزایش ارزش معاملات برای ورود به بازار هستند. بازار سهام در هفته‌های گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بورس بوده است.

* کاهش فاصله نرخ ارز نیمایی و آزاد، عامل رشد بورس

علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، گفت: در هفته آینده کماکان بازاری کم رونق با میل به صعود را شاهد خواهیم بود. با توجه به تورم پنهان در بطن اقتصاد شکست مقاومت سنگین محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در هفته‌های پیش ‌رو بسیار محتمل است.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی و با توجه به موضوعات مرتبط با موضوعات سیاسی و بین‌المللی، گروه‌‌های ریالی کماکان وضعیت با ثبات ‌تری در بازار خواهند داشت و اخبار مربوط به واگذاری خودروسازان نقش پیشتازی آنها را در تقاضاهای محدود بازار را بیشتر خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: تا زمانی که فاصله نرخ ارز نیمایی و نرخ بازار آزاد ارز به حداقل خود نزدیک می‌شود، می‌توان امیدوار بود سهم‌های دلاری نیز با رشد خوبی همراه شوند. زمانی که این نرخ ها نیز به تثبیت برسد می‌توان شاهد آرام گرفتن آنها در مدار صعودی بود.

* افت 1.3 درصدی شاخص کل

شاخص کل بورس در هفته ابتدایی تیرماه با افت کمی همراه شد. این شاخص در روز شنبه با افت 13 هزار و 59 به کار خود پایان داد و در روز یک شنبه نیز کاهش 18 هزار و 994 واحد را تجربه کرد، اما روز دوشنبه نوار افت در بورس پاره شد و شاخص کل با رشد دو هزار و 725 واحدی و روز سه شنبه نیز 10 هزار و 369 واحدی داشت. البته در روز پایانی هفته نیز این شاخص 719 واحد کاهش یافت.

در هفته ابتدایی تیرماه شاخص کل بورس در مجموع با کاهش 19 هزار و 678 واحدی روبرو شد و در سطح یک میلیون و 513 هزار و 715 واحدی قرار گرفت. بازدهی این شاخص در این هفته منفی 1.3 درصد بوده است.

* کاهش 811 واحدی شاخص کل هموزن

شاخص کل هموزن در روز شنبه با رشد 368 واحدی روبرو شد و در روز یکشنبه با تغییر روند افت چهار هزار و 977 واحدی و روز دوشنبه نیز کاهش 389 واحدی داشت. روز سه شنبه بازهم تغییر روند در شاخص کل هموزن ایجاد شد و سه هزار و 799 واحد رشد کرد و در روز چهارشنبه 388 واحد افزایش یافت.

شاخص کل هموزن در هفته گذشته با افت 811 واحدی که داشت، نسبت به هفته پایانی خردادماه به سطح 421 هزار و481 واحدی رسید. بازدهی این شاخص در این هفته منفی 19 صدم درصد بوده است.

* افت ارزش کل معاملات و معاملات خرد

در هفته گذشته میانگین ارزش کل معاملات به عدد 33 هزار و 125 میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته پایانی خردادماه با افت یک درصدی مواجه شده است.

میانگین ارزش معاملات خرد نیز با افت هفت درصدی به عدد سه هزار و 665 میلیارد تومان کاهش یافت. در این هفته جمع ارزش معاملات خرد به 18 هزار و 325 میلیارد تومان رسید.

حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی پول های خارج شده از بورس به این بازار بر می گردد و باعث ایجاد رونق در بورس و صعود شاخص‌های بازار سرمایه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شاخص کل هموزن هفته گذشته بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ با افت ۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۶.۵۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۹۷۷.۰۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۴۷,۳۸۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶,۸۳۴.۹۶۱ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۱۴,۷۲۵.۴۵۵ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746292

دیگر خبرها

  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • بورس امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار