Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اگرچه مخالفتی با رویکرد تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه ندارد، اما درخصوص موضوع انرژی، همچنان اصرار دارد که تحریم ها علیه روسیه نباید شامل موضوع انرژی و به ویژه گاز شود.

به گزارش روز جمعه ایران اکونومیست، تارنمای خبری بلومبرگ با انتشار این خبر افزود: ویکتور اوربان  نخست وزیر مجارستان گفت که کشورش بر سر راه تحریم‌های اتحادیه اروپا به جزء موارد حیاتی انرژی ، قرار نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش اوربان امروز (جمعه) درجریان مصاحبه هفتگی خود با رادیو عمومی گفت که بوداپست همچنان با هرگونه تحریم واردات گاز طبیعی (از روسیه) مخالفت خواهد کرد؛ با این وجود نمی توان بطور دائم  در این بلوک (اتحادیه اروپا) در مواردی به غیر از مساله انرژی، بر خلاف جریان  حرکت کرد، چراکه این موضوع در چنین اتحادیه‌ای که بر همکاری، وفاداری، اعتماد دوجانبه بناشده،  کاری چندان  نامناسبی نیست.

تارنمای خبری بلومبرگ نوشت: مجارستان به رهبری اوربان یکی از متحدان نزدیک روسیه در اتحادیه اروپا بوده و وی تاکنون توانسته است تا اندازه ای از میزان تحریم ها علیه روسیه بکاهد، اکنون وی با اظهارات اخیرش،  نرمشی نسبت به کی‌یف از خود نشان داده است.

بنابراین گزارش نخست وزیر مجارستان گفت:همه سمت اوکراین هستند همانطوری که باید سمت مدافع بود، روسیه نیز دلیلی نداشت تا به کشوری دیگری حمله کند و جنگی را آشکارا آغاز کند، حتی اگر روسیه آنرا جنگ نخواند.

تارنمای خبری بلومبرگ نوشت: اوربان افزود  مجارستان باید توانایی های دفاعی خود را افزایش دهد چرا که جنگ به تدریج در داخل اوکراین به سمت سرزمین هایی می رود که به مرزهای مجارستان نزدیک تر خواهند بود.

 

 

 

**۱۳۰۲*

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، اتحادیه اروپا ، مجارستان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین اتحادیه اروپا مجارستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند

وزیر امور خارجه اسپانیا اطمینان داد که نه اتحادیه اروپا، نه ناتو و نه مادرید برای هیچ جنگ فرضی آماده نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی SER گفت: اتحادیه اروپا هر کاری از دستش بر بیاید برای دوری از جنگ انجام می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: نه اتحادیه اروپا و نه ناتو یا اسپانیا خودشان را برای هیچ جنگی آماده نمی‌کنند چون هیچ‌کدام از ائتلاف‌هایی که اسپانیا عضوی از آن است، تهاجمی نیستند.

این دیپلمات ارشد اسپانیایی همچنین اطمینان داد که مادرید تمایلی برای اعزام سرباز به اوکراین ندارد.

وی افزود، اطلاعاتی درباره سایر کشورها که چنین امکانی را دارند، ندارد و ادامه داد: اوکراین هم درخواست اعزام سرباز نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • در مجارستان چه خبر است؟
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • گوگل از عملکرد خود در اروپا دفاع می کند
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها