Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر که به بیروت سفر کرده است با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، میقاتی در جریان دیدار با وزیر خارجه لبنان تأکید کرد: ما آماده ایم تا روابط و مناسبات خود با قطر در تمامی زمینه ها را ارتقاء بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیروت از قطر به دلیل حمایت های همیشگی آن از خود، قدردانی می کند.

نخست وزیر مکلف لبنان همچنین بر لزوم حمایت قطر از ارتش این کشور تأکید کرد و گفت: بدون شک حمایت های نظامی و امنیتی قطر موجب عبور لبنان از شرایط سخت خواهد شد و ثبات بیشتر کشورمان را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، پیشتر میشل عون رئیس جمهور لبنان طی حکمی، «نجیب میقاتی» را به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان معرفی کرد. روز چهارشنبه هفته جاری نیز نجیب میقاتی از تقدیم فهرست پیشنهادی اعضای کابینه جدید به رئیس جمهور این کشور خبر داد.

با تقدیم فهرست اعضای کابینه مدنظر نخست وزیر لبنان، روند تشکیل دولت لبنان وارد مراحل جدی تر شد. اعضای کابینه جدید لبنان باید به تأیید رئیس جمهور رسیده و بعد از آن نیز از پارلمان لبنان رأی اعتماد بگیرند.

کد خبر 5527938 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: قطر لبنان روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا ناتو ایران عراق فلسطین جو بایدن ترکیه مسکو عربستان سعودی سوریه جنگ اوکراین نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق