Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان تهران ابراز داشتند که واسطه‌گری یا شفاعت در ازدواج از امور سفارش شده است و فراهم سازی ازدواج جوانان وظیفه‌ای همگانی است و با جهاد تبیین در این مسیر می‌توان اقدام کرد لذا مسئولین باید با پیگیری این موضوع از جوانان حمایت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام‌جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: واسطه‌گری یا شفاعت در ازدواج از امور سفارش شده بوده و فراهم سازی ازدواج جوانان وظیفه‌ای همگانی است و با جهاد تبیین در این مسیر می‌توان اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با عنایت امام رضا (ع) و پیگیری کانون‌های خدمت رضوی در شهرقدس و کمیته امداد و دیگر مسئولین و همکاری خیرین 24 سری جهیزیه با 17 قلم کالای ضروری برای نوعروسان نیازمند تهیه شد.

خطیب نمازجمعه شهرقدس با تأکید بر ازدواج آسان، به‌هنگام، آگاهانه و پایدار گفت: مسئولین باید در تحقق ازدواج آسان و فرزندآوری نقش خود را ایفا کنند و با پیگیری این موضوع از جوانان حمایت کنند. 

‌جوکار ادامه داد: ضد بشرترین رژیم در دنیا آمریکاست و جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با تروریسم و دشمن بیش از 17 هزار شهید ترور تقدیم کرده و آمریکا به دروغ خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند.

وی تصریح کرد: افتتاحیه اوقات فراغت تابستانی در مصلی پس از دو سال برگزار شد و امسال برنامه‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده و خانواده‌ها فرزندان خود را در مدارس، مساجد و فرهنگسراها جهت استفاده از دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.

امام‌جمعه شهرقدس ادامه داد: پس از 3 سال مطالبه‌گری از تریبون نمازجمعه و پیگیری فرماندار، پایگاه انتقال خون همه‌روزه آماده خدمت‌رسانی است.

وی افزود: مسئله حضور اراذل‌واوباش، توزیع‌کنندگان مواد مخدر و هنجار شکنان از دغدغه‌های مردمی است که طی پیگیری‌های انجام شده، 20 دستگاه موتورسیکلت پلیس به شهرستان اختصاص داده شد و تعدادی از معتادان متجاهر و اراذل و اوباش جمع‌آوری شدند.

حجت‌الاسلام جوکار خاطرنشان کرد: بوستان‌های شهر کمبودها و مشکلات بسیاری داشته که موضوع روشنایی و سگ‌های ولگرد از جمله مهم‌ترین مسائل است و مسئولین باید در کنار مردم باشند و فضای آرام و بانشاطی برای مردم فراهم ساخته و مشکلات را برطرف کنند.

مردم مؤمن و انقلابی به ندای مقام معظم رهبری برای کمک به مستأجران لبیک گفتند

حجت الاسلام سید حسین حسینی در نماز عبادی سیاسی  جمعه این هفته شهرستان پردیس با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: در جلسه خرداد ماه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور سران قوا و به ریاست رئیس‌جمهور برگزار و وزیر راه و شهرسازی برای جلوگیری از افزایش اجاره‌بهای واحدهای مسکونی و کمک به افراد کم‌برخوردار برگزار شد.

وی افزود: مالکان در کمک به افراد ضعیف  باید به این مصوبه دقت کنند و حداکثر افزایش اجاره‌بها هر سال در تهران 25 درصد و در شهرهای سراسر کشور 20 درصد و مبادا در این وضعیت سوءاستفاده کنند.

امام‌جمعه پردیس با اشاره به استفتاء مقام معظم رهبری و زیاده خواهی موجران بیان داشت: اگر مؤجران زیاده‌خواهی کردند و به این تصمیم قانونی کشور اعتنایی نکردند و ناراضی بودند، تکلیف نماز و روزه مستأجران چیست؟  مقام معظم رهبری در جواب فرمودند: به‌طورکلی اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کردند، همه باید عمل کنند و مستأجر اگر می‌تواند با مؤجر مصالحه نماید و در صورتی که چاره‌ای نداشت، آن محل سکونت با پرداخت اجاره براساس قانون، اشکال ندارد و نماز و روزه صحیح است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: نظر به مصوبه و استفتاء به این معنا است که حاکمیت اقدام به موقع را انجام داده است و مردم عزیز و مؤمن و انقلابی و ولایت‌مدار در چنین مواقعی پای‌کار باشند.

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز با محبتی که نسبت به اهل بیت (ع) در دل‌ها دارند و با همدردی  و لبیک به ندای مقام معظم رهبری  در کمک به افراد ضعیف و اقشار کم‌درآمد جامعه که بیشترین مستأجران هست در این اقدام جهادی همراه و همگام می‌شوند.

حقوق بشر آمریکایی، جنایت و کشتار مردم بی‌گناه جهان را به دنبال داشته است

441حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نورپور امام‌جمعه گلستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: از عجایب روزگار این است که ناقضان حقوق بشر خود را مدافع و حامیان حقوق بشر جار می‌زنند و امروز جهانیان می‌دانند اروپا و عربستان و به‌ویژه آمریکای مستکبر ناقضان اصلی حقوق بشر هستند.

وی با اشاره به جنایات امریکا در حق بشریت گفت: حمله نظامی به کشورهای دیگر، دخالت آمریکا در امور کشورها، حمایت بی‌قیدوشرط از رژیم جلاد صهیونیستی، به شهادت رساندن 290 مسافر بی‌گناه هواپیمایی ایران، حمایت از منافقان کوردل و سلطنت‌طلب‌های وطن‌فروش و تحریم ظالمانه اقتصادی و دارو و کشتار مردم ژاپن، ویتنام، عراق و افغانستان از مهم‌ترین موارد حقوق بشری آمریکا است.

امام‌جمعه گلستان با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری که بزرگ‌ترین دشمن بشر و حقوق بشر، شیطان بزرگ آمریکا است تصریح کرد: برای رژیم آمریکا اسم حقوق بشر، یک دکان و حربه است، هر جا با دولتی مخالف باشند و بخواهند آن را به فروپاشی می‌کشانند.

تهیه مسکن برای جوانان یک رؤیا شد

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمد سعدونی خطیب موقت نمازجمعه پاکدشت با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) آن را مصداق واقعی ازدواج نور من النور دانست و اظهار داشت: این ازدواج بینظیر مصداق ازدواج نور من النور است و آنرا وسیله قرار می‌دهیم و از خداوند متعال می‌خواهیم تا زندگی همه ما را سراسر نور و ایمان و سعادت قرار دهد.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) توصیه کردند که اگر جوان مومنی دیندار و امانتدار بود به او دختر بدهید و بهانه دیگر نیاورید، اگر او در مقابل پروردگارش اهل دینداری و امانتدار بود دیگر نگرانی ندارد؛ این یک توصیه نیست شیعیان و اهل ایمان به آنجا توجه بیشتری داشته باشند.

سعدونی در ادامه به ترویج فرهنگ ازدواج آسان و ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی درست و ترویج سبک زندگی اسلامی وظیفه همه ما است، مسئولان نقش مهمی در این فرهنگ سازی دارند و رسانه‌ها باید با ترویج این فرهنگ نقش بسزایی را در جامعه ایفا کنند وقتی سبک زندگی غربی در رسانه‌ها ترویج می‌شود متاسفانه تاثیر خود را بر مخاطبان می‌گذارد.

امام جمعه همدان: خانواده‌ها و مسئولان مسیر ازدواج جوانان را تسهیل کنندامام جمعه اردبیل: پیشرفت ایران در صنعت هسته‌ای کابوسی بزرگ برای آمریکاستامام جمعه بجنورد: همه باید فرهنگ "ازدواج آسان" را ترویج کنند / دوران زورگویی آمریکا گذشته است

وی تصریح کرد: وظیفه مسئولان در کم‌کردن دغدغه جوانان در ترویج ازدواج آسان و اسلامی مهم است با گرانی مسکن، خرید منزل برای جوانان یک رؤیا شده، مؤمنینی که خانه دارید کمک جوانان باشید، مسئولان به مسکن، اشتغال و تسهیلات اعطایی به جوانان کوشا باشند و از وادی وعده خارج شوند؛ جوانان با وعده نمی‌توانند برنامه ریزی برای آینده شان بکنند، برای مصونی جامعه از فساد کبیر نیازمند عزم جدی مسئولان و مردم هستیم.

وی در ادامه به دیدار رهبری با رؤسای قوه قضائیه اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه الله) توصیه‌های بسیار و قابل تأملی فرمودند اما یک گفته ایشان را اینجا ذکر می‌کنم، ایشان فرمودند، دشمن محاسباتش اشتباه است، علت آن هم نشناختن سُنت الهی است سُنت الهی تخلف ناپذیر است، دشمن دلخوش به این کمبودهای مقطعی است و ملت ایران زمانی موفق می‌شویم که خودمان را مطابق با سُنت الهی بکنیم و پیش برویم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ازدواج جوانان ازدواج آسان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام نوری معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در دومین گردهمائی ائمه جمعه استانهای گلستان ، مازندران و خراسان شمالی در گلستان گفت : گردهمائی عهد حضور با هدف سازمان دهی و انسجام بخشی ائمه جمعه در راستای آموزشهای مد نظر برای شبکه امامت و موضوعاتی در راستای جهاد تبیین تا پایان سال در هشت منطقه برگزار می شود.

وی افزود : جمعیت ، مسجد ، نوجوان و آموزش و پرورش از موضوعات گردهمائی دو روزه ائمه جمعه استانهای گلستان ، مازندران و خراسان شمالی است.

او بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب در قالب اردوی راهیان پیشرفت را هم از برنامه های این گردهمائی اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان