Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از جانبازان واقعه هفتم تیر 1360، عصر چهارشنبه(8 تیر ماه) در حسینیه جماران با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند و از دغدغه های خود در خصوص پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی گفتند.

به گزارش خبرنگار جماران، بشیر معتمدی، فرزند شهید غلامعلی معتمدی، در این دیدار گفت: وقتی چند سال پیش روی قضیه هفتم تیر فکر کردم این سؤال برای من ایجاد شد که چه طور این افراد با گرایش های مختلف زیر یک سقف جمع شدند؟ مثلا شهید دیالمه یک طرف بود و شهید دیالمه گرایش های دیگری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ذهنم آمد شاید اصل اساسی که همه اینها را دور هم جمع می کرد، «اسلام» بود. البته اسلامی که به نظر من یک اسلام جامع است؛ یعنی از دنبال استقلال و منادی آزادی است و «اسلامیت» و «جمهوریت» را در یک راستا می داند.

وی تأکید کرد: اساسا انقلاب اسلامی دنبال اسلامی بود که همه اینها را با هم داشته باشد. راه و رسم شهید بهشتی هم همه اینها را با هم داشت. اما وقتی سقف حزب جمهوری اسلامی فرو ریخت گویی هر کدام از این قسمت های اسلام جدا شد و یک گروه آزادی را برداشتند و استقلال را رها کردند و انگار دیگر آن جامعیت جمع نشد و هرکدام از گروه های سیاسی یک آجر از این ساختمان برداشتند. البته هر دو انگار «عدالت» را در ساختمان حزب جمهوری اسلامی دفن کردند.

معتمدی افزود: به نظر من چیزی که الآن به عنوان خانواده شهدا انتظار داریم این است که برگردیم به اسلامی که امام، بهشتی و مطهری منادی اش بودند. حال خوب نداشتن الآن به خاطر این است که از همه اینها فاصله گرفته ایم. اتفاقاتی که تحت عنوان نظارت استصوابی می افتد به نظر من در انتخابات پارسال مغایر با اصول جمهوریت بود. آزادی یا عدالتی که شهید بهشتی می گوید را هم هنوز درک نکرده ایم. در چند وقت اخیر حتی نگران استقلال کشورمان شده ام. یک جاهایی می بینم افراد و کشورهایی در برخی تصمیمات مسئولین ما نفوذ می کنند.

وی اظهار داشتیم: انتظاری که داریم این است که به این آرمان ها برگردیم و سعی کنیم این آرمان ها را در کنار هم و یکجا ببینیم. برگردیم به اخلاص هایی که شهدا داشتند. حیف است که این همه شهید بدهیم و در نهایت باز ببینیم که مردم ما حال خوبی ندارند. انتظار ما همین است که مردم رفاه و آسایش داشته باشند. خانواده شهدا همین که احساس کنند مردم کشورشان حال خوبی دارند و رفاه دارند، خوشحال می شوند؛ هیچ انتظاری بیشتر از آن ندارند.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود مروی حکیم، نماینده مردم طرقبه و چناران در دوره اول مجلس شورای اسلامی و یکی از جانبازان واقعه هفت تیر، نیز در این دیدار گفت: در بین بزرگان روزگار انسان های فراوانی داریم که خیرخواه و خدوم بوده اند ولی شهدا موقعیت ممتازی دارند. دلیلش این است که دیگران بخشی از وجود خودشان را در راه خدا می دهند ولی شهدا 100 درصد وجودشان را در مسیر حق داده اند.

وی اظهار داشت: یادم می آید سال 47 و 48 که نجف بودیم مرحوم شهید بهشتی برای زیارت امام به نجف آمده بودند و ذهنیت ما این بود که ایشان در هامبورگ چه می کنند؟ ذهنیت ما این بود که سالی چند نفر را مسلمان می کنند. سؤال کردیم سالی چند نفر را مسلمان می کنید؟ ایشان فرمودند، هیچ. فرمودند وقتی آمدم آنجا همین فکر را کردم که خیلی کارآیی نداریم؛ لذا بهترین کار این است که همین عزیزانی که با اسلام بزرگ شده اند را حفظ کنیم و کاملا در مسیر حق نگه داریم تا بتوانند دیگران را در این مسیر قرار بدهند.

مروی افزود: آن زمان هامبورگ یک جای سرسبزی بود که با نجف خیلی فاصله داشت لذا می گفتند وقتی وارد فرودگاه بغداد شدیم پسر من این طرف و آن طرف را نگاه کرد و گفت اینجا چه جایی است؟ من گفتم آنجا را دیگران آباد کرده اند؛ اگر اینجا ضعف دارد مملت تو است که مسلمان هستی و تو باید دامن همت به کمر بزنی و اینجا را آباد کنی.

وی تأکید کرد: کاری که حضرت امام در رابطه با انقلاب انجام داد دنیا را تکان داد و زمینه ای برای بسیاری از کارها شد که انسان از شهدا الگو بگیرد و خودش را فراموش کند و در مسیر حق قرار بدهد و بدون اینکه مسئولیت بخواهد و بگوید ما هم کاری کرده ایم و چیزی می خواهیم، دامن همت به کمر بزند. می بینیم که کارهای انجام نشده و بر زمین مانده، آرزوها و آمالی که امام بزرگوار و شهدا داشتند و قدم هایی در این مسیر برداشتند، فراوان است. امروز در مسیر هستیم و تا رسیدن به مقصد خیلی راه داریم.

به گزارش خبرنگار جماران، محمدحسن اصغرنیا، مدیرعامل مؤسسه جانبازان هفتم تیر(جهت)، نیز در این دیدار گفت: از ابتدای انقلاب پنج نفر(آیت الله بهشتی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله خامنه ای و آیت الله باهنر) حزب جمهوری اسلامی را در کانون توحید اعلام موجودیت کردند. ما هم به عنوان همراه دکتر بهشتی رفتیم و دیدیم که مردم چه استقبالی کردند؛ چون از پدیده ی حزب خاطره خوبی نداشتند ولی خود این پنج نفر مهر اطمینان جامعه بودند و لذا استقبال عجیبی بود.

وی افزود: بعد آقای دکتر بهشتی دنبال همه آدم هایی رفت که احتمال می داد ادعایی دارند و گفت هرکسی که ولو 20 درصد وجوه مشترک داشته باشد را دعوت می کنیم. آقای دکتر محمدرضا بهشتی را دنبال حبیب الله پیمان فرستاد و گفت از طرف من برای شورای مرکزی حزب دعوت هستید. به دکتر حسن آیت، دکتر محمدکاظم موسوی بجنوردی و هیأت های مؤتلفه اسلامی پیغام فرستاد و 30 نفر را جمع کرد. خود آیت الله بهشتی مسئول تشکیلات بود و یک میز کوچک داشت. تا ساعت سه آی دکتر بهشتی سر کارش بود و از ساعت سه به حزب می آمد.

اصغرنیا اظهار داشت: پیشنهاد شد که من استاندار جایی شوم و ساعت 11 شب به منزل آقای دکتر بهشتی در قلهک رفتم. ما ارتباط خانوادگی هم داشتیم. حاج خانم گفت آقای دکتر هنور نیامده اند. گفتم سؤالی دارم و خیلی برای من مهم است. من از شهید بهشتی آموخته ام که مستدل و مستند صحبت کنیم. خانم بهشتی گفت کاغذی می آورم، بنویس و فردا جوابش را بگیر. من نوشتم گفته اند که من جایی مسئول شوم و شما چون همواره راهنمای من بوده اید نظرتان را بگویید.

وی تأکید کرد: علت اینکه بهشتی هر سال متبلور می شود، «صداقت» است. در آن حادثه 100 نفر بودیم که 73 نفر فوت کردند. آقای بهشتی نیاز به بزرگداشت ندارد و ما می خواهیم خودمان را مطرح کنیم و لذا اینها هنوز مظلوم هستند. ما هر سال وقتی هفتم تیر می شود عزا می گیریم چون جایی نداریم و از همه جا اخراجمان کرده اند. چهار ماه پیش به مقتل شهدای هفتم تیر رفتیم و گفتیم می خواهیم برای هفتم تیر مراسم بگیریم؛ تا دیروز به ما جواب ندادند چون آنجا مقر قرارگاه شهید فهمیده شده و گفتند باید از سپاه اجازه بگیرید و ما هم از پیامبر(ص) آموخته ایم که گفتند اگر می خواهید عزیز شوید از کسی چیزی نخواهید.

مدیرعامل مؤسسه جانبازان هفتم تیر ادامه داد: رفتیم بهشت زهرا(س) و گفتیم بقعه هفتم تیر که یادگار مهندس موسوی است برویم؛ دیدیم نوشته اند در حال تعمیر است و باید از آقای دکتر زاکانی اجازه بگیریم. پیش آقای مرحوم آقای دعایی آمدیم و گفتیم ما خیلی مظلوم هستیم؛ روزنامه اطلاعات سالنی دارد و اجازه بدهید ما مجلسی اینجا بگیریم. گریه کرد و گفت به من گفته اند تو حق نداری اینجا برای کسی بزرگداشت بگیری.

اصغرنیا گفت: روز تشییع آقای دعایی در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ماجرا را برای حاج حسن آقا و شیخ حسن صانعی گفتم که دو اتاق به ما نمی دهند که این خانواده بنشینند و در مقتل شهدا گریه کنند. ایشان بزرگواری کردند و ما امروز به این بیت الرجاء(حسینیه جماران) آمده ایم بگوییم امروز ما نیاز به امیدزایی داریم اما راه امید را دارند می بندند. ما خیلی مستأصل شده ایم؛ خیال نمی کردیم به اینجا برسیم. رهبر انقلاب می خواهد باب امید را بگشاید اما کسانی نمی گذارند.

وی در پایان تأکید کرد: به عنوان جمعی از خانواده شهدا و جانبازان هفتم تیر به رهبری توصیه می کنیم فصل امیدزایی است، محصوران را آزاد و دل ملت ایران را خوش کنید. مردم با همه چیز می سازند ولی یک طوری «ملت» را بازیابی کنید.

سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این دیدار را «««اینجا»»» بخوانید.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا شهید بهشتی حسینیه جماران سالگرد هفتم تیر جانبازان هفتم تیر افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جانبازان هفتم تیر جمهوری اسلامی شهید بهشتی دکتر بهشتی همه اینها آقای دکتر آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود

جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر روز جهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 747304

دیگر خبرها

  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد
  • خون پاک شهدا نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی را تسریع می کند
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیروهای مسلح
  • شهدا بزرگترین قدرت نرم در برابر دشمنان هستند
  • امام جماعت متفاوت «مسجد آبی»