Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@04:01:31 GMT

کشف خودروی تریموف انگلیسی در میناب

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۷۲۶۴

کشف خودروی تریموف انگلیسی در میناب

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در دنیای شاهکارهای خودروسازی، خودروهای تریموف ساخت انگلستان از سری خودروهای لوکس و لاکچری به شمار می‌روند که این روزها، بازماندگان این کلاس خودروها، در نوع خود منحصر به فرد و کمیاب به شمار می‌رود و اغلب جنبه کلکسیونی دارند.

به تازگی و به گفته سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان، مأموران انتظامی ایست بازرسی «چراک» حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی چراک به میناب، به یک دستگاه خودروسواری کوپه سیستم تریموف تیپ ۱۲۳m۶gt مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی انتقال خودرو به پارکینگ و در بازرسی از آن مشخص شد که شماره موتور و شماره شاسی با اسناد و مدارک همراه ماشین مغایرت دارد و از سال ۱۳۸۸تا کنون فاقد بیمه و مدارک دارای تغییرات است.

سردار جعفری خاطر نشان کرد: ارزش ریالی خودرو قاچاق کشف شده بنا به نظر کارشناسان اقتصادی ۱۰ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی تصریح کرد: پلیس در راستای تأمین امنیت و فراهم کردن شرایط سالم اقتصادی در کشور، مقابله با قاچاق کالا و مبارزه با قاچاقچیان را در دستور کار قرار داده است.


خودروهایی که برای سواری قاچاقی، قاچاق می‌شوند
به تازگی برخی از قاچاقچیان با انتقال خودروهای لوکس خارجی مانند انواع تویوتا و لکسوس شاسی بلند که عمدتا با قایق و به صورت شبانه و قاچاقی به سواحل هرمزگان آورده می‌شوند، مدارک خودروهای مشابه تصادفی را تهیه و با نصب پلاک خودروهای مشابه، از این خودروها برای تردد در کشور استفاده می‌کنند.

با توجه به قیمت پایین خودروهای شاسی بلند دست دوم در کشورهای امارات و عمان و اختلاف قیمت بسیار فاحش با داخل کشور، لذا این دست از اقدامات صرفه اقتصادی یافته است.

به عنوان مثال، یک خودروی شاسی بلند تویوتای لندکروز ۶ سیلندر مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ را می‌توان در امارات با قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان خریداری کرد و این در حالی است که قیمت همین خودرو در ایران بین ۳.۵ تا ۵ میلیارد تومان است و لذا سبب شده تا قاچاقچیان دست به چنین اقداماتی در انتقال قاچاقی خودروها به داخل کشور زده و از آن حتی در انجام فعالیت‌های تبهکارانه استفاده کنند.

علی غلامی یک نمایشگاه‌دار هرمزگانی در این زمینه می‌گوید: خرید و فروش خودروهای قاچاقی عمدتا خارج از شبکه رسمی معاملاتی صورت می‌گیرد ولی صاحبان این خودروها با جابجایی پلاک خودروی مشابه و نصب آن بر روی خودروی قاچاق، با آن تردد می‌کنند.

وی افزود: برخی از انواع خودروهای کلاسیک نیز به قاچاقچیان برای انتقال به داخل کشور سفارش داده می‌شود که با تمرکز و اشراف بالای نیروی انتظامی و دریابانی در سال‌های اخیر، عملا این دست از سفارشات نیز بسیار کم شده است.

به گفته وی، وقتی یک خودروی لوکس مدل ۵ سال قبل اما شاسی بلند و با امکانات باورنکردنی و ایمنی بی‌نظیر را می‌توان با قیمت یک سمند یا دنا یا پژو پارس سوار شد، واقعا مردم با خودروهای بی‌کیفیت داخلی گرفتار شده‌اند و اگر دولت می‌توانست راهی برای واردات خودروهای حتی دست دوم به کشور باز کند، از شمار تلفات جاده‌ای نیز کاسته می‌شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور قاچاق ماشین خودرو خودروی لوکس خودروسازی حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور شاسی بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق، آفت اصلی زعفران

  این در حالی است که درسال۱۴۰۱بیش از۲۴۰تن طلای سرخ به ارزش ۲۴۴ میلیون و۲۱۶هزار دلار صادر شده بود. بنابراین می‌توان گفت صادرات زعفران دریک سال اخیر به لحاظ وزنی کاهش ۸درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۱۵درصدی داشته است. اتریش، اردن، اسپانیا، استرالیا، اسلوونی، افغانستان،امارات متحده عربی،اندونزی، انگلستان،ایرلند، ایتالیا، آرژانتین، آفریقای جنوبی، آلمان، بحرین، بلژیک، برزیل، بنگلادش،بوسنی وهرز‌‌گوین، پاکستان، تایلند، تایوان، ترکیه، تونس، جمهوری چک، چین، دانمارک، رومانی، ژاپن، سنگاپور، سوئیس، سوئد، عراق، عربستان سعودی، عمان، روسیه، فرانسه، فیلیپین، قزاقستان، قطر، کانادا، کره جنوبی، کرواسی، کویت، گرجستان، مالزی، مجارستان، موریس، نروژ، نیوزیلند، هلند، هندوستان، هنگ کنگ، ویتنام و یونان ۵۵کشوری بودند که انواع زعفران ایرانی د‌رسال گذشته به آنجا صادر شد.با این حال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بیشترین بازار صادراتی طلای سرخ‌ امارات، چین، اسپانیا، افغانستان و قطر بوده است که این کشورها رقبای زعفران ایران هم هستند. در واقع کشوری مثل افغانستان، زعفران را خود به مصرف نمی‌رساند.در واقع آنها زعفران ایرانی را به‌عنوان محصول تولیدی افغانستان به مقاصد صادراتی کشور ما وآن هم با قیمت بالاترصادر می‌کنند و این رویه در مورد دیگر کشورها از‌جمله امارات، اسپانیا وچین هم صادق است به این معنا که زعفران ایران را خریداری کرده وبا بسته‌بندی کشور خودشان به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند یعنی مشابه همان اتفاقی که در مورد پسته و فرش ایران رخ داده، در مورد زعفران هم تکرار شده است. در برخی موارد شاهد این موضوع هم هستیم که زعفران ایرانی دوباره با برند خارجی وارد کشور می‌شود. 
   
کاهش صادرات 
این کاهش صادرات زعفران در حالی صورت گرفته که وزارت جهاد کشاورزی طی دو سال اخیر اعلام کرده بود که با انعقاد قراردادهای مهم با قطر و چین برای توسعه صادرات این محصول ارزآوری آن را افزایش خواهد داد اما این افزایش ارزآوری تنها محدود به سال۱۴۰۱بود.به طوری که آمارها گویای آن است دومینوی کاهش ارزآوری این محصول سال گذشته نیز ادامه داشت به طوری که دیگر خبری از صادرات ۴۲۰ یا ۳۵۰ میلیون دلاری این کالای صادراتی نیست. 
   
قاچاق گسترده زعفران به افغانستان
کارشناسان و فعالان بخش خصوصی معتقدند اصلی‌ترین دلایل کاهش صادرات طلای سرخ، به کاهش نزولات آسمانی، خشکسالی و تغییرات گسترده آب و هوایی و به‌تبع آن کاهش تولید برمی‌گردد. با این حال برخی دیگر معتقدند ردپای این کاهش ارزآوری را باید در قاچاق گسترده این محصول به افغانستان و سپس به اسپانیا دانست که طی سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است.  به طوری که آمارهای تجارت خارجی اسپانیا نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ ایران با ۳۶میلیون و۵۶۵ هزار یورو صادرات و افغانستان با ۳۳ میلیون و ۴۰۱ هزار یورو بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان زعفران این کشور بودند که عمده این واردات اسپانیا از افغانستان در واقع همان زعفران ایرانی بوده که از مرزهای شرقی کشورمان به سمت افغانستان قاچاق شده است.در این خصوص غلامرضا میری‌گفت: براساس آمار ماهانه ۱۰تن زعفران از کشور قاچاق می‌شود که در صورت رفع موانع، صادرات رونق می‌گیرد. از این رو کماکان پیگیر رفع موانع پیش‌رو هستیم.  به گفته او، در شرایط کنونی با قاچاق زعفران، صادرکنندگان تنها نظاره‌گر از دست دادن بازارهای هدف هستند،درحالی که با رفع موانع پیش‌رو‌ی صادرکنندگان، قاچاق صرفه اقتصادی ندارد.میری با بیان این‌که کشور ما بیش از ۹۰درصد زعفران دنیا را تأمین می‌کند، افزود:همه ساله ازابتدای خردادماه شاهد قاچاق پیاز زعفران هستیم و از آنجاکه پیاز زعفران ازخود محصول مهم‌تر است، متولیان امر باید جلوی این امر را بگیرند.نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار، کشورهایی که طی ۱۰ تا ۱۵سال‌ گذشته اقدام به کشت زعفران کردند، مربوط به پیازهای قاچاق شده از کشور ما‌ست که با استمرار این روند، جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده در معرض خطر قرار می‌گیرد. 

قیمت زعفران در بازار داخل
بد نیست بدانیم هم اکنون قیمت‌ هرکیلو زعفران دسته ۷۴ میلیون تومان، پوشال ۹۳ تا ۹۴ میلیون تومان، سرگل ۹۶ تا ۹۷ میلیون تومان و نگین ۹۸ تا ۱۰۸ میلیون تومان بوده و برآوردها حاکی از آن است که قیمت زعفران در همین محدوده باقی بماند، هرچند قیمت‌های فعلی برای کشاورزان هم مقرون به صرفه است.فرشید منوچهری، دبیر شورای ملی زعفران درباره بازار زعفران و مصرف خارج و صادرات این محصول اظهار کرد: مصرف داخلی زعفران بستگی مستقیم به سطح درآمد افراد جامعه و قیمت آن دارد؛ طبیعی است وقتی زعفران کیلویی به ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان رسیده، مصرف داخل به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد چون سطح درآمد مردم بالا نرفته و این در حالی است که زمانی تا ۲۵درصد زعفران کشور دربازار داخل به فروش می‌رسید ولی امروز این ارقام رویایی است.وی قیمت هر مثقال زعفران را حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به این قیمت وهمچنین بالانرفتن سطح درآمد جامعه، تقاضا کم شده ودر بسیاری ازمراکز و رستوران‌ها از این محصول استفاده نمی‌شود. 

دیگر خبرها

  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • کشف ۱۹۸ کیلو تریاک در میناب
  • ۷ هزار خودرو برقی در راه کشور است
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • قاچاق، آفت اصلی زعفران
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده