Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:49:40 GMT

تعمیر ادواری یکی از کشتی‌های بزرگ کشتیرانی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۰۷۷

تعمیر ادواری یکی از کشتی‌های بزرگ کشتیرانی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس در رشت، کاپیتان داوود تفتی امروز در جکع خبرنگاران توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان متخصصان داخلی همراه با استفاده از ظرفیت‌ها و دانش‌های بومی برای فراهم ساختن فضای کسب‌وکار و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان گیلانی یکی از اهداف شرکت کشتیرانی دریای خزر برای تعمیر ادواری کشتی‌های کانتینری بزرگ  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در نخستین گام یکی از کشتی‌های بزرگ کانتینری  به کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر سپرده شد، افزود: این اقدام می‌تواند ضمن حمایت از تولید داخل، شعار سال رهبر انقلاب را در شرکت کشتیرانی دریای خزر محقق کند.


وی به تعمیر کشتی‌های کانتینری بزرگ در گذشته توسط متخصصین غیربومی پرداخت و گفت: اما اکنون جوانان ایرانی دارای دانش و تخصص لازم هستند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با بیان اینکه کشتی در حال تعمیر ظرفیت حمل و جابجایی ۱۴۰ تی یو کانتینر را دارد، بیان کرد: از مالکیت ۲۳ فروند کشتی تجاری و تعدادی دیگر کشتی اجاره‌ای به‌صورت چارتری در کشتیرانی دریای خزر که بیشترین حجم از تجارت کشور در دریای خزر را عهده‌دار است.

وی با اشاره به افزایش احتمالی صادرات در ۶ ماهه دوم سال به سمت کشورهای حاشیه دریای خزر بیان کرد: از همین حالا باید زیرساخت‌های تجاری خودمان را بر اساس استانداردها و قوانین بین‌المللی در زمینه تعمیرات ادواری برای آماده‌سازی زیرساخت‌های تجاری دنبال نماییم.

به گفته کاپیتان تفتی ارج نهادن به منویات رهبری مبنی بر سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» و ایجاد فضای کسب‌وکار و داشتن اشتغال پایدار برای جوانان گیلانی، همراه با برخورداری از دانش بومی و ایجاد تعامل بیشتر با نیروی دریایی از مهم‌ترین اهداف اقدام صدرالاشاره است. 

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر به سطح دانش متخصصان داخلی و نگاه شرکت کشتیرانی دریای خزر در واگذاری خدمات خود به نیروهای فنی داخلی اشاره کرد و افزود: کشتیرانی دریای خزر هم‌اکنون ۱۰۰ درصد از تعمیرات سفری و ادواری خود را در داخل کشور از طریق دانش بومی موجود استفاده می‌کند و حتی در زمینه تولید و فن‌آوری قطعات کشتی هم با واحدهای دانش‌بنیان همکاری می‌کند که در این راستا بخش قابل‌توجهی از قطعات کشتی نیز در داخل تولید و تأمین می‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان ایرانی از دانش و تخصص بالایی برخوردار هستند، گفت: فضای کسب‌وکار در کشور مستلزم اعتمادی است که ما می‌توانیم در جامعه نهادینه کنیم تا این فضا با رونق بیشتر و اشتغال پایدار روبرو شود.

وی باب یان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر حمایت از تولید داخل و جوان ایرانی است، افزود: با این اعتقاد می‌توانیم همواره زیرساخت‌های تجاری خود را جوان‌سازی و رقابتی نماییم و کشتی‌سازی شهدای هفتم آذر نیروی دریایی یکی از توانمندی‌های داخل در عرصه کشتی‌سازی است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: تعمیر کشتی در ایران شرکت کشتیرانی دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل