Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی به بدرفتاری و شکنجه شهروندان فلسطینی به دست نیرو‌های صهیونیست اشاره کرد و گفت از میان هزار و ۳۰۰ شکایت شکنجه که در ۲۰ سال گذشته به وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی ارسال شده، هیچ یک به کیفرخواست منجر نشده است. گفته شده این شکایت‌ها به خاطر اعمالی چون غُل و زنجیر دردناک، محرومیت از خواب و قرار گرفتن در معرض دمای شدید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرده مقامات دولت خودگردان فلسطین در کرانه باختری و غزه اشغالی به طور خودسرانه منتقدان و مخالفان را دستگیر و شکنجه می‌کنند. این گروه حقوقی از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست درباره افرادی که در این سوء رفتار‌ها دخالت داشته‌اند، تحقیق کند. اقداماتی که به گفته آن‌ها ممکن است مصداق «جنایت علیه بشریت» باشد.

این گزارش یک سال پس از آن منتشر می‌شود که «نزار بنات» منتقد برجسته «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. مرگ او تظاهرات در کرانه باختری را برانگیخت که در نهایت با خشونت نیرو‌های امنیتی دولت خودگردان سرکوب شد.

یکی از مقامات دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: «بیش از یک سال پس از ضرب و شتم نزار بنات، حکومت خودگردان فلسطین به دستگیری و شکنجه منتقدان و مخالفان ادامه می‌دهد.»

گفتنی است این گزارش که با همکاری گروه حقوقی فلسطینی وکلای عدالت تهیه شده، به کمیته ضد شکنجه سازمان ملل ارائه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس دیده بان حقوق بشر اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند

رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه را حدود ۱۲ هزار نفر تخمین زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «قدوره فارس» رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه به ۱۲ هزار نفر برسد.

فارس تاکید کرد: این در حالی است که پیش از هفتم اکتبر شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اشغالگران به نزدیک به ۵ هزار نفر می‌رسید.

وی تاکید کرد: شمار اسیران فلسطینی پس از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی با افزایش ۱۳۰ درصدی روبرو بوده است. اشغالگران به صورت عامدانه اسیران فلسطینی را شکنجه و آزار می‌دهند؛ این موضوع به شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی انجامیده است.

رئیس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین افزود: احدی از شمار اسیران اهل غزه اطلاع ندارد. زمستان گذشته سخت‌ترین زمستان برای اسیران فلسطینی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون بود.

قدوره فارس تصریح کرد: اشغالگران لباس اسیران فلسطینی را از تنشان بیرون آوردند و آن‌ها را از ساده‌ترین حقوقشان منع کردند.

پیش از این نیز کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین در معرض حمله‌ها و جنایت‌های شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم کابینه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این کمیته بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جهان ساکت نشسته و با اشغالگران همدست شده است.

منابع آماری روز گذشته اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه دست‌کم سه هزار نفر از اهالی غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند.

دیگر خبرها

  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • شکایت دادستان سیرجان از پیروانی به دلیل انتخاب یک رستوران!
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • نتانیاهو قحطی در غزه را رد می‌کند
  • ضدحمله سنگین رئال: لالیگا بدون رئیس می‌ماند!‏
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است
  • شکنجه اسیران فلسطینی به دست اشغالگران
  • ایران غافلگیری‌های زیادی برای نتانیاهو تدارک دیده است
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)