Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@16:00:36 GMT

رضا عطاران در صدر هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۷۱۵

رضا عطاران در صدر هفته گذشته

در هفته اخیر هم وضعیت فروش سینماها را بررسی کردیم و به این نکته رسیدیم که انفرادی با بازی رضا عطاران با فروش بیش از 4 میلیارد تومان در صدر است و علفزار با بیش از 1.370.000.000 میلیارد تومان در رده بعدی است در این میان فیلمهای چند می گیری گریه کنی ، سگبند ، هناس و بدون قرار قبلی رده های بعدی را به خود اختصاص دادند تا باز اذعان داشته باشیم که توقیف دو فیلم رضا عطاران (که می تواند با اصلاحاتی به اکران برسد) فرصتی است که گیشه سینما را می تواند تحت تاثیر خود قرار بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا؛ بدون هیچ تردیدی باید گفت کمدی و حضور بازیگران محبوب امروز در فروش سینما موثر است و ما نمی توانیم دور ستاره ها را خط بکشیم و بر روی آثاری که گاهی به خطوط قرمز نزدیک شده اند خط قرمز بکشیم . 

در شرایط فعلی نجات سینما مستقیما به این نکته برمی گردد که روابط مدیران سینمایی و خانواده سینما به وضعیتی مطلوب تبدیل شود و با گفتمان و رابطه ای دو سویه زبان مشترکی ایجاد شود که در آن سینما از آن منتفع شود . 

در شرایط نامرغوب اقتصادی فعلی نیز هستند سرمایه گذارانی که علاقمند هستند در حوزه فیلمسازی دست به جیب شوند و این بیزینس فرهنگی می تواند بخش عمده ای از خانواده سینما را سرزنده نگاه دارد. 

پس چرا باید شرایط طوری رقم بخورد که افراد کم اطلاع از دنیای سینما که می توانندبا کسب اطلاعات اقتصادی این موقعیت را در فعالیت بیزینسی انتخاب کنند دور این ماجرا را خط کشیده و عطای کار فرهنگی را به لقای آن بخشیده و ترجیح بدهند در موقعیتی دیگر به بیزینس ادامه دهند. 

فروش 4 میلیاردی فیلم عطاران در هفته گذشته و رسیدن به مبلغ نزدیک به 39 میلیارد تومان این نوید را می دهد که می شود با ساخت آثاری در سینمای بدنه شرایط گردش مالی را در سینما به حدی مطلوب رساند و پرواضح است که زندگی سینما در این شرایط دچار کمایی است که می تواند کار را به نیستی بکشاند.

از سوی دیگر وقتی به آمار فروش آثاری چون ؛

«انفرادی»

فروش هفتگی:۴،۰۵۰،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۳۸،۶۳۰،۰۰۰،۰۰۰

.

«علف‌زار»

فروش هفتگی:۱،۳۷۰،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۸،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰

.

.

«چند می‌گیری گریه کنی۲»

فروش هفتگی: ۸۶۵،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۴،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

.

«سگ بند»

فروش هفتگی:۷۵۶،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۳۷،۶۶۰،۰۰۰،۰۰۰

.

«هناس»

فروش هفتگی: ۶۵۹،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع: ۱،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰

.

«بدون قرار قبلی»

فروش هفتگی: ۵۲۷،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع: ۱،۵۷۵،۰۰۰،۰۰۰

.

«طلاخون»

فروش هفتگی: ۲۸۲،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰

.

«روز ششم»

فروش هفتگی: ۲۳۴،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۲۴۰،۰۰۰،۰۰۰

.

«والدین امانتی»

فروش هفتگی: ۱۷۴،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع: ۴۴۸،۰۰۰،۰۰۰

.

«نقره داغ»

فروش هفتگی: ۱۷۱،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۶۸۰،۰۰۰،۰۰۰

.

«بی‌صدا حلزون»

فروش هفتگی: ۱۱۴،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع: ۳۶۴،۰۰۰،۰۰۰

.

«مجبوریم»

فروش هفتگی: ۷۰،۰۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۱،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰

.

«مغز استخوان»

فروش هفتگی:۲۳،۵۰۰،۰۰۰

فروش مجموع:۲،۱۳۸،۰۰۰،۰۰۰

.

«سلفی با دموکراسی»

فروش هفتگی:۴،۵۵۰،۰۰۰

فروش مجموع:۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰

.

در هفته و مجموع نگاه می کنیم به این نتیجه می رسیم که ژانر مورد علاقه مخاطب در ادوار مختلف یکسان بوده است و ساخت فیلم در گونه های مختلف نیازمند حمایت یا نگاهی خارج از عرف گیشه می باشد و طبیعی است که فیلمساز در شرایط فعلی نمی تواند به بازگشت سرمایه و گردش مالی مناسب فکر کند . 

حال در نظر بگیرید در این شرایط عجیب و غریب فیلم دچار جرح و تعدیل های ممیزی و البته در اوج ماجرا توقیف نیز قرار بگیرد و عملا اضطراب و دلهره از نقطه اول شروع تا روز پایان اکران گریبانگیر افرادی است که تصمیم دارند در دنیای پرهیاهوی اقتصادی وارد این عرصه بلاتکلیف شوند.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما رضا عطاران مجتبی احمدی فروش هفتگی ۰۰۰ ۰۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!

آفتاب‌‌نیوز :

پدرام پورامیری در نخستین فیلم مستقل خود با تهیه کنندگی مجتبی رشوند، در حالی پیش تولید این فیلم را شروع کرده که رضا عطاران در این فیلم، نقش مردی را بازی خواهد کرد که به‌دلیل شباهت به صدام از او می‌خواهند تا نقش بدل او را ایفا کند! نکته قابل توجه حضور پریناز ایزدیار در این فیلم است. البته مشخص نشده این بازیگر چه نقشی را بازی می‌کند. پورامیری پیش‌تر با حسین دوماری کار‌های مشترکی را انجام داده است.

با توجه به حضور رضا عطاران در این فیلم، «صدام» پورامیری طنز است و البته پریناز ایزدیار سابقه حضور در فیلم و سریال‌های طنز را ندارد و تنها به‌عنوان نقش فرعی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» حضور داشت.

ایده ساخت فیلمی درباره «صدام» چه طنز و جدی در ایران نبوده و برای نخستین بار است که ساخته می‌شود؛ البته در سینمای جهان هم ساخت و اکران فیلمی درباره «صدام» کمتر بوده، هر چند درباره دیگر دیکتاتور‌های بزرگ، فیلم‌های مختلفی ساخته شده است. با این حال، سال گذشته اعلام شد که کارگردان سریال «چرنوبیل» قرار است فیلمی درباره زندگی صدام بسازد. قرار بود یوهان رنک، فیلمی به نام «زندانی در کاخش» را درباره صدام حسین بسازد، فیلمی که با اقتباس از کتاب پرفروش ویل باردنورپر با عنوان «زندانی در کاخش: صدام حسین، نگهبانان آمریکایی او و آنچه تاریخ ناگفته می‌گذارد» بوده و داستان درباره ۱۲ سرباز آمریکایی است که در ماه‌های آخر زندگی صدام حسین نگهبان وی بوده اند. پیش‌تر نیز فیلمی با عنوان «بدل شیطان» در سال ۲۰۱۱ ساخته شد؛ این فیلم براساس اظهارات لطیف یحیی ساخته شده و سوء استفاده‌هایی را که به‌عنوان بدل پسر بزرگ صدام حسین، عدی حسین در دهه ۸۰ و ۹۰ تجربه کرده به تصویر می‌کشد. دامینیک کوپر در این فیلم هم در نقش یحیی و عدی صدام حسین را بازی می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم
  • رضا عطاران «صدام» می‌شود!
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • گزارشی از گیشه سینماها؛ کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند/ جهش «ایلیا؛ جست و جوی قهرمان»
  • روز‌های پرفروش و پرمخاطب سینما در فروردین‌ماه