Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:36:04 GMT

تا پایان امسال سد تاج امیر آبگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۷۷۸

تا پایان امسال سد تاج امیر آبگیری می‌شود

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: تا پایان امسال سد تاج امیر آبگیری می‌شود.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاج امیر یکی از سدهایی است که سال‌های قبل عملیات اجرایی آن شروع شد اما به علت عدم اعتبار کافی تاکنون به نتیجه نرسد.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۵ میلیارد تومان برای پروژه سدتاج امیر هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس افزود: این اعتبار را قرارگاه خاتم‌الانبیا (س) هزینه کرده و این درحالیست که متاسفانه یک ریال از طلب قرارگاه را آب منطقه‌ای لرستان  و وزارت نیرو پرداخت نکردند و قرارگاه به ناچار کار را متوقف کردند.

ابراهیمی اضافه کرد: با رایزنی با سردار محمد در نهایت مصوب شد ادامه کار انجام شود؛ طلب قرارگاه پرداخت شد و پروژه نیز تامین اعتبار شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سدتاج امیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در سفر اخیر هیات دولت به لرستان برای آن در نظر گرفته شده و مبلغ دیگری نیز به عنوان اولویت‌های استان به این سد اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس عنوان کرد:  تا پایان امسال سد تاج امیر آبگیری می‌شود.

ابراهیمی گفت: در نهایت برای ایجاد شبکه‌های پایاب پیگیری تامین اعتبار آن خواهیم بود تا کشاورزان بتوانند از آب این سد استفاده کنند.

وی اظهار کرد: پروژه در حال حاضر فعال است؛ پایان سال به مرحله آبگیری خواهد رسید و به ظرفیت سدهای استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وزارت نیرو یحیی ابراهیمی مجلس شورای اسلامی قرارگاه خاتم الانبیا تاج امیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مهدی ارباب‌نیا گفت: در مراحل مرمتی انجام شده تاکنون بخش‌هایی که از لحاظ سازه‌ای و ایستایی غیر قابل نگهداری بود و همچنین مرمت‌های غیراصولی دوره‌های مختلف که باعث سنگینی پل شده بود، برداشته شد. او افزود: پس از اقدامات فنی استحکام بخشی و اجرای قسمت پایه‌ها و پایین پل، طاق پل مطابق با الگوی قدیمی سازه به شکل پر (ضربی) اجرا شد و اکنون قسمت‌های فوقانی طاق به شکل رومی اجرا می‌شود. بنای اولیه این پل بر اساس برخی مستندات تاریخی به دوران سلجوقی برمی‌گردد که در دوران شاه عباس صفوی تکمیل و تعمیر شده و رونق یافته است.  این پل با نام پل دختر، پل شاه‌عباسی، پل تاریخی کرج و پل خاتون شناخته می‌شود که بر اساس مستندات تاریخی نام خاتون را می‌توان قدیمی‌ترین نام این پل و منسوب به دوره سلجوقی عنوان کرد.  پل تاریخی کرج در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۵۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • آبرسانی روستاهای لرستان با اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیاردتومان طی امسال
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • پرسپولیس امسال هم قهرمان لیگ می‌شود/ حاشیه‌های استقلال زیاد است
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • رشد ۳۵درصدی بارگیری کالا در راه‌آهن لرستان
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان