Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ذخیره‌سازی بچه میگو در سایت‌های پرورشی استان خبر داد و گفت: در این راستا ۲.۲ میلیارد قطعه بچه میگو در ۵ هزار و ۱۰۹ هکتار استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، گردشگری و تجاری فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان بوشهر قطب تولید و پرورش میگو در کشور معرفی شده است

استان بوشهر با دارا بودن طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس از توانمندی‌های مهمی در تولید محصولات آبزیپروری برخوردار است به گونه‌ای اکنون این استان به عنوان قطب تولید و پرورش میگو در کشور معرفی شده است.

اجرا طرح‌های آبزی‌پروری ضمن اینکه نقش مهمی در اشتغال‌زایی جامعه پیرامونی دارد در توسعه صادرات غیرنفتی از جایگاه مهمی برخوردار است چراکه بیش از 90 درصد تولید میگو پرورشی صادراتی است.

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر، پرورش میگو در سواحل استان توسعه یافته به گونه ای که اکنون بیش از شش هزار و 500 هکتار در 11 سایت تحت پوشش پرورش این آبزی است.

تولید 33 هزار تن میگو پرورشی هدف‌گذاری امسال است

علی بازدار تولید 33 هزار تن میگو پرورشی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امسال پیش‌بینی تولید 33 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر شده و این درحالی است که صید میگو دریایی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه بچه میگو مورد نیاز حوضچه‌های پرورشی در کارگاه‌های تکثیر این آبزی در استان تولید می‌شود خاطر نشان کرد: در این راستا تاکنون 2.2 میلیارد قطعه بچه میگو در 5 هزار و 109 استخر پرورشی در سواحل استان بوشهر ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر مساحت استخر ذخیره‌سازی بچه میگو استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون این استخرها در قالب 365 مزرعه در 5 هزار و 955 هکتار ‌ مساحت در 11 سایت سواحل استان بوشهر قرار دارد.

وی وجود مراکز فرآوری، بسته‌بندی و سردخانه‌ها ویژه آبزیان را یکی از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: سال گذشته 28 هزار تن میگو پرورشی در اراضی استان بوشهر برداشت شد که هدف‌گذاری امسال بیش از 5 هزار تن تولیدی سال گذشته است.

1.7 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شدوزیر کشاورزی: کشور در تولید خوراک میگو خودکفا شداستاندار بوشهر: جشنواره گوجه‌فرنگی و میگو در استان بوشهر برگزار شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر، این استان را در عرصه پرورش میگو پیشتاز دانست و گفت: با وارد مدار شدن اراضی پرورشی در شهرک شیلات رود شور تولید میگو پرورشی استان بوشهر به 2 برابر امسال افزایش می‌یابد.

استان بوشهر با توجه به توانایی‌های که در زمینه تولید و صادرات میگو دارد ظرفیت مناسب و پشتیبان خوبی برای اجرا طرح‌های گردشگری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و درآمدزایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/109/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد قطعه بچه میگو هزار تن میگو پرورشی شیلات استان بوشهر بوشهر ذخیره سازی پرورشی استان پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی

رضا بدرزاده گفت: تاکنون بیش از ۴۲ میلیون مترمکعب در پشت سد عمارت، بیش از ۵.۵ میلیون مترمکعب در پشت سد تازه‌کند و بیش از ۴.۷ میلیون مترمکعب در پشت سد گیلارلو ذخیره‌سازی شده تا در ماه‌های آتی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت با اشاره به افزایش ذخیره سدهای تازه‌کند و گیلارلوی گرمی افزود: در اثر بارش‌های اخیر ذخیره سد تازه‌کند به میزان ۸۲ درصد و سد گیلارلو به میزان ۷۰ درصد در مقایسه با مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گفته او، در ۲ سال گذشته جهت لایروبی، مرمت و بازسازی و همچنین لاینینگ کانال آب‌آور سد گیلارلو ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت همچنین حفاظت و صیانت از منابع آب شهرستان گرمی را یادآور شد و گفت: در همین راستا با همکاری تیم‌های گشت و بازرسی آخرین وضعیت منابع آبی منطقه رصد می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد