Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:09:19 GMT

کشف و ضبط 2700 کیلو انواع گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۸۹۸۷

کشف و ضبط 2700 کیلو انواع گیاهان دارویی

عباس عباسی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به کشف محموله قاچاق گیاهان دارویی، اظهار کرد: ماموران گشت مراقبت با توقیف یک دستگاه خودرو 2 هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع گیاهان دارویی به ارزش ریالی یک میلیارد و 215 میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: برابر قوانین و مقررات با تشکیل پرونده به تغزیرات حکومتی متهمان معرفی و در این خصوص نیز  ۲ نفر به مراجع قضایی معرفی شد؛ چرا که برداشت غیرقانونی گیاهان دارویی از مراتع جرم بوده و با افراد سودجو که با این اقدام خود در سطح وسیع باعث نابودی مراتع می‌شود برخورد شدید می‌می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی از همشهریان طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده برداشت افراد سودجو به‌طور وسیع گیاهان دارویی جهت حمل و فروش با شماره ۱۵۰۴ منابع طبیعی استان تماس بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان ادامه داد: استان زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و وجود کوهستان و دشت‌های وسیع، مهد گیاهان دارویی و خوراکی خاص و منحصر به فردی است که متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد سودجو برای کسب درآمد اقدام به برداشت این گیاهان در اوزان بسیار بالا می‌کنند.

عباسی ادامه داد: از آنجایی که کندن پوشش گیاهی و برداشت آن در حد وسیع، رویش مجدد این گیاهان را با مشکل مواجه می‌‎کند و از طرفی مقاومت زمین در مقابل بارندگی کم می‌شود.

وی با اشاره به ورود دادستانی به بحث کندن پوشش گیاهی افزود: طی دستوری از منابع طبیعی خواسته شد با فعال کردن اکیپ‌های گشت، نسبت به کسانی که در اوزان بالا و بیش از مصرف معمولی یک خانواده اقدام به برداشت گیاهان دارویی و خوراکی می‌‎کنند، اقدامات پیشگیرانه انجام و در صورت مشاهده تخلف، مراتب سریعا به دادستانی اعلام شود.

این مسئول ضمن هشدار و برخورد قانونی با هرگونه تخریب اراضی تاکید کرد: با افرادی که برای کسب درآمد به منابع طبیعی آسیب می‌زنند مطابق قانون برخورد خواهد شد و این افراد به جرم تخریب منابع طبیعی بازداشت و خودرو آن‌ها توقیف می‌‎شود.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان عباسی توقیف گیاهان دارویی هشدار غیر قانونی تخریب مراتع گشت منابع طبیعی استان گیاهان دارویی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: انجام ۱۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور فرمانده وکارشناس یگان حفاظت، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان