Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز، شنبه یازدهم تیرماه 1401، زلزله شدیدی استان هرمزگان را لرزاند؛ زلزله ای با بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر.

به گزارش «تابناک»، بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، کانون این زلزله در طول جغرافیایی 55.3 و عرض جغرافیایی 26.78، در عمق 10 کیلومتری زمین قرار داشته است؛ در 34 کیلومتری بندر خمیر (هرمزگان)، در 41 کیلومتری بندر کنگ (هرمزگان) و 48 کیلومتری بندر لنگه (هرگان).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقطه ای که 107 کیلومتر با مرکز این استان، بندرعباس فاصله دارد و بعد نزدیک ترین مرکز استان به آن شیراز است که در 416 کیلومتری کانون زلزله قرار دارد.   این در حالی است که با توجه به بزرگی زلزله و مداومت آن به مدت تقریبا سی ثانیه، این رویداد در بسیاری از شهرهای استان هرمزگان از جمله در میناب، رودان و قشم نیز احساس شده و موجب شده که بسیاری از مردم سراسیمه به کوچه ها و خیابان ها بگریزند.

این خبر تکمیل می‌شود...   اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۱۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان در حالت آماده‌باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان تشکیل شده است. تمام بیمارستان‌های استان هم در آماده‌باش کامل هستند.

آماده باش سراسری هلال احمر هرمزگان ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۱۱

مجید سلحشور، مدیرکل هلال احمر هرمزگان گفت: 4 تیم ارزیاب در منطقه حضور دارند و شدت زلزله بیشتر در منطقه سایه خوش، کنخ، دژگان، چاه احمد و ... بوده است.

وی افزود: تمام نیروهای جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمده‌اند.

ریزش کوه در جاده بندرخمیر به لنگه ۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۰۰

به گزارش فارس، از مناطق زلزله زده خبر می‌رسد که ریزش کوه در مناطق مختلفی از محور بندرخمیر به بندرلنگه رخ داده است.

همچنین گزارش شده که زلزله بدلیل شدت بالا باعث خساراتی به منازل مردم روستایی شده اما ارزیابی دقیق میزان خسارات نیازمند زمان بیشتری است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور زلزله بندر خمیر هرمزگان حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛ بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۳.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) خرم آباد مركز استان لرستان را لرزاند.
این زلزله به عمق هشت كیلومتر در ساعت ۱۷ و ۴۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه رخ داد.
مركز این زمین لرزه ۳۳.۴۳۲ شمالی و ۴۸.۲۸۴ شرقی اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند