Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.١ ریشتری در هرمزگان به افرادی که در مناطق متاثر از زلزله حضور دارند توصیه کرد که ضمن حفظ خونسردی امشب را بیرون از منازل خود سپری کنند.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت ۶.١ ریشتر که حوالی ساعت ٠٢:٠٢ بامداد امروز مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند اظهارکرد: پس از وقوع این زمین لرزه و چند پس لرزه دیگر برخی از هموطنان دچار ترس شده و برای در امان ماندن از خطرات و آسیب‌های ناشی از زلزله، به بیرون از خانه های خود آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل در چنین شرایطی حفظ خونسردی است، ادامه داد: به هموطنان توصیه می‌کنیم که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و آسیب‌های احتمالی پیش آمده را از طریق تماس با شماره تلفن‌های امدادی اطلاع‌رسانی کنند.

ولیپور اظهارکرد: همچنین با توجه به تعداد پس‌لرزه‌ها و نگرانی برخی از ساکنان مناطق زلزله زده، به ساکنان مناطق متاثر از زلزله که در نزدیکی کانون وقوع حضور دارند، توصیه می‌کنیم که در صورت امکان امشب را بیرون از خانه سپری کنند.

در همین زمینه بخوانید: جزئیات و اخبار لحظه‌به لحظه از زلزله 6.1 ریشتری در هرمزگان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: البته افرادی که بیرون از منازل خود حضور دارند، باید توجه کنند که از حضور در مکان های پرخطر، مثل کنار ساختمان‌های بلند و دارای نمای شیشه‌ای، زیر بالکن‌ها، کنار تیر های برق و.. خودداری کنند. همچنین آن‌دسته از هموطنانی که حضور در خانه را ترجیح داده‌اند حتما توجه کنند که از قرارگرفتن در زیر لوستر، اجسام آویزان، کتاب‌خانه و تابلو و ... پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر خلیج فارس زلزله خليج فارس خلیج فارس مهدی ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، عبدالرضا سروقد مقدم ضمن اعلام مطلب فوق گفت: این کنفرانس با حضور پژوهشگران، مهندسان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع اصلی" زلزله و کلانشهرها؛ با تأکید بر زلزله تهران" برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری این کنفرانس با اشاره به برگزاری این کنفرانس طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: در این کنفرانس مقالات علمی و پژوهشی با محوریت زلزله‌شناسی، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی زلزله و سازه و مدیریت خطرپذیری ناشی از زلزله ارائه خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های تخصصی در محورهای مذکور و نیز نمایشگاهی تخصصی برای شرکت‌ها، بخش‌های دولتی و خصوصی، ارائه‌کنندگان تجهیزات یا خدمات شاغل در زمینه‌های: زلزله‌شناسی و لرزه‌شناسی، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی زلزله و سازه، مطالعات آسیب‌پذیری، بهسازی لرزه‌ای، تجهیزات نوین ارتقای عملکرد لرزه‌ای سازه‌ها، اب زار گذاری و سنجش رفتار سازه‌ها، مدیریت کاهش خطرپذیری لرزه‌ای، تجهیزات قابل استفاده در مطالعات و برداشت‌های زمینی و هوایی در مطالعات و برنامه‌ریزی‌های مرتبط با موضوع و سایر امکانات لازم در زمان بحران ناشی از زلزله خبر داد.

سروقد مقدم در پایان، ضمن دعوت از کلیه علاقمندان برای شرکت در کنفرانس SEE۹، خاطرنشان کرد: این کنفرانس با توجه به حضور اساتید و متخصصان از سراسر جهان و نیز متخصصان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور، امکانات مطلوبی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و حرفه‌ای در زمینه‌های یادشده و ارائه به جامعه فنی و مهندسی کشور فراهم خواهد کرد.

گفتنی است که نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله (SEE۹)، به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار و مقالات در دو قالب شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد.

همچنین برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر می‌توان به پایگاه اینترنتی دبیرخانه دائمی کنفرانس به نشانی: www.seeconferences.ir مراجعه کرد.

کد خبر 6079771 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل استان کرمان
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • زلزله بامدادی این استان را به لرزه درآورد/ جزئیات
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • هشدار/ پیش‌بینی وقوع سیل در برخی استان‌های کشور
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • پیش بینی ناپایداری جوی و دریایی و وقوع سیلاب در هرمزگان