Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:21:41 GMT

آمریکا ۸۲۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین اختصاص می دهد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۹۱۴۸

آمریکا ۸۲۰ میلیون دلار دیگر به اوکراین اختصاص می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونی بلینکن»؛ وزیرخارجه آمریکا در حساب توئیتری خود از اعطای میلیون‌ها دلار کمک مالی دیگر از سوی واشنگتن به اوکراین خبر داد.

بلینکن در این ارتباط اعلام کرد که «جوبایدن» ۸۲۰ میلیون دلار کمک مالی دیگر، تسلیحات، تجهیزات و تدارکات اضافی را برای تقویت دفاعی اوکراین در برابر روسیه تائید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیرخارجه آمریکا همچنین در ادامه با تظاهر به حمایت از اوکراین مدعی شد: ما متحد با اوکراین ایستاده ایم.

اعلام کمک مالی جدید دولت بایدن به اوکراین در حالی صورت گرفته که کمتر از بیست روز پیش نیز، آمریکا اعلام کرد که بیش از نیم میلیون دلار دیگر کمک نظامی راهی اوکراین می‌کند. خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی در این ارتباط اعلام کرد دولت «جو بایدن» در نظر دارد ۶۵۰ میلیون دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین اختصاص دهد. آنگونه که در گزارش بلومبرگ آمده بود، محموله کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین شامل موشک‌های ضد کشتی هارپون است.

ماه گذشته نیز دولت آمریکا یک بسته کمک نظامی دیگر برای اوکراین را اعلام کرد که محموله مذکور شامل هزار موشک ضد تانک جاولین، چهار هلیکوپتر Mi-۱۷ و چهار سامانه موشکی توپخانه بود.

گفتنی است که آمریکا به تنهایی اخیراً مبلغ ۴۰ میلیارد دلار ارسال کمک‌های نظامی و… به اوکراین را تصویب کرده است. جدای از آمار کمک‌های مالی سازمان‌های بین المللی، کشورهای غربی از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، مقادیر متنابهی تسلیحات به ارزش میلیاردها دلار به این کشور ارسال کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5528173

منبع: مهر

کلیدواژه: واشنگتن وزیر خارجه آمریکا دولت بایدن جو بایدن ایالات متحده امریکا آنتونی بلینکن روسیه بلومبرگ اوکراین دولت آمریکا روسیه رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا ناتو ایران عراق فلسطین ترکیه جو بایدن مسکو سوریه لبنان عربستان سعودی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بسته‌های کمکی به اوکراین، اسرائیل و تایوان، طی هفته جاری هر کدام به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، چراکه طبق ارزیابی‌ها، بعد از حمله تلافی جویانه ایران، تل آویو به کمک بیشتری از سوی واشنگتن نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "مایک جانسون"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  اعلام کرد که موضوع ارائه کمک‌های مضاعف به اوکراین در کنگره ایالات متحده در قالب یک بسته جداگانه ای بررسی خواهد شد.

جانسون بامداد امروز، سه شنبه، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این هفته ما لوایح جداگانه‌ای را با فرآیند اصلاح ساختاری و مناسب بررسی خواهیم کرد. این بسته‌ها شامل اختصاص بودجه لازم برای ارائه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان است که این بار هر کدام از آنها به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.»

نشریه پانچ‌بال (Punchbowl ) در این رابطه یادآور شده که نیاز به این روش برای تأمین بودجه مورد نیاز اسرائیل به دلیل حمله اخیر ایران است و مقامات تل آویو به بودجه بیشتری برای دفاع از  خود نیاز دارند و  به همین دلیل مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی را تصویب نمی‌کند که در آن به اوکراین هم اشاره شود که در شرایط کنونی چندان مورد توجه نیست. 

این نشریه می‌نویسد: این تصمیم ممکن است نشان دهد که تمام امیدها برای کمک به اوکراین و فایده داشتن آن از بین رفته است. البته در عین حال جانسون به کاخ سفید اطمینان داده که به طور کامل از اوکراین حمایت خواهد کردد. با این حال، ارائه بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل می‌تواند منجر به برکناری جانسون از قدرت شود. اگر جانسون موضوع بسته تصویب شده مجلس سنا که شامل بیش از 60 میلیارد دلار برای اوکراین است، را مطرح کند، احتمالاً به ارائه طرحی برای کناره گیری او از سمتش منجر شده و می تواند به پایان دوره ریاست او بر مجلس نمایندگان منجر شود.

روز گذشته مایک جانسون وعده داد که لایحه مربوط به کمک به اوکراین ممکن است هفته آینده در مجلس نمایندگان بررسی شود، اما اختلافات در حال ظهور بر سر ایحه دو حزبی می تواند از این امر جلوگیری کند.

پیش از این، پنتاگون اعلام کرد که حمایت از اوکراین یک سرمایه گذاری سودآور در آینده است که باید نتیجه دهد. علاوه بر این، سلست والاندر، مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل، گفت که اگر کنگره بسته کمکی جدید به اوکراین را تصویب کند، دولت ایالات متحده می‌تواند در آینده بسیار نزدیک، به معنای واقعی کلمه ظرف یک یا دو هفته، ارسال مهمات را آغاز کند. 

در  اواسط ماه مارس، کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد. دولت جو بایدن از کنگره خواست تا درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کند. مجموع هزینه‌های دفاعی ایالات متحده در سال 2025 باید 850 میلیارد دلار باشد که 34 میلیارد دلار بیشتر از میزان تصویب شده در بودجه سال 2024 این کشور است.

درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراینبایدن برای کمک به اسرائیل دست به دامان رهبران کنگره شدبررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • استانداردهای دوگانه آمریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • اختصاص ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار ارز به بازرگانان کشور
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالا‌های اساسی و دارو
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • بایدن در اوکراین شکست خورده است
  • بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
  • رفتار هیجانی بازار ارز در شرایط کنونی طبیعی است/ تجربه جنگ اوکراین و کاهش ارزش مقطعی روبل و بازگشت به شرایط قبل را نباید فراموش کرد+فیلم