Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرمزگان در هفته گذشته (چهارم تادهم تیرماه ۱۴۰۱) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین این رخدادها مرور می شود.

اقتصادی

هفته گذشته مرحله نخست کارخانه بزرگ مقیاس فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ حاجی آباد روز یکشنبه با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی در دهه تولید و تجارت به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان در حاشیه بهره برداری از کارخانه کنسانتره آهن تنگ زاغ با اشاره به توسعه صنعت  فولاد  گفت: در این صنعت چالشی داریم که تا سال ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن برسیم که چالش اصلی، تامین مواد اولیه بوده، چرا که پایه اصلی توسعه صنعت فولاد را معادن مگنتیت قرار دادیم.

مهدی دوستی افزود: ظرفیت دیگری نیز بنام هماتیت وجود دارد که در حال حاضر استان هرمزگان نزدیک به ۸۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن هماتیتی دارد و امروز شاهد بودیم که این کارخانه می تواند یک خبر خوب برای صنعت فولاد ایران باشد.

یکی از درخواست‌های عمومی لنج‌داران و جامعه ملوانی استان استفاده از مزیت قانون ته لنجی و صدور مجوز است که با پیگیری استاندار هرمزگان این مهم هفته گذشته به سرانجام رسید.

این مساله یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در راستای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مرزنشینان و ساحل نشینان بود و استاندار هرمزگان نیز با پیگیری پی در پی از دستگاه‌های ذیربط، خواستار بهره‌مندی جامعه ملوانی استان از قانون ته لنجی شد.

شرکت تولید روی بندرعباس عصر شنبه گذشته با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان احیا و آغاز به کار کرد.

شرکت روی به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آن تامین مواداولیه بود، از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از طی بحران هایی، منجر به تعطیلی آن مجموعه شد.

محمدرضا پوررجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده ۱۱ فروند از اسکله‌های فولادی مستقر در بنادر استان امسال نوسازی و پس از دریافت مجوزهای سازمان‌های رده بندی به چرخه خدمات دریایی برمی‌گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از یکهزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی در این استان فعال است که در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴.۷ میلیون تن محصولات صنعتی با رشد پنج درصدی دراین واحدها تولید شده است.

خلیل قاسمی سه شنبه شب گذشته در نشست با خبرنگاران افزود: این رقم نشان می دهد شرایط تولید در هرمزگان با وجود محدودیت هایی که در حوزه برق و زیرساختی داریم، خوشبختانه خوب است و واحدهای صنعتی و معدنی ما فعالیت خودشان را به خوبی انجام می دهند.

مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان گفت: این استان در سه سال گذشته، استان برتر کشور در زمینه تعیین تکلیف و فروش و اموال اموال بیت المال بوده است.

مهدی فتحی روز سه شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موفقیت‌ها با حداقل نیرو و امکانات بدست آمده و امیدواریم در سال جاری و آینده مشکل های سازمان اموال تکمیلی رفع شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۶ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان که به طور غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته، رفع تصرف شده است.

جمشید عیدانی هفته گذشته با اعلام این خبر افژود: ۲۱ هکتار از اراضی روستای چاه اسماعیل میناب بوده که با پیگیری های شرکت آب منطقه ای هرمزگان رفع تصرف شده است.

اجتماعی

معاون میراث‌ فرهنگی، اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: ۳۰ درصد قلعه تاریخی آل علی بر اثر زلزله ۵.۶ ریشتری امروز - شنبه ۴ تیرماه - دچار خسارت و تخریب شد.

عباس نوروزی روز شنبه گذشته در این خصوص اظهار داشت: قلعه آل علی که در دوره قاجاریه ساخته شده است، در نزدیکی کانون زمین لرزه امروز قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری هرمزگان هشدار داد: آتش‌سوزی به عنوان تهدید جدی در کمین مراتع و جنگل‌های استان است، به همین دلیل مردم با رعایت توصیه‌های حفاظتی، نسبت به مراقبت از عرصه‌های طبیعی اهتمام بیشتری داشته باشند.

سیدمحمد نورموسوی روز سه‌شنبه گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به گرمای هوا در آغاز فصل تابستان در هرمزگان افزود: باتوجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از سوی همگان ضروری است.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

هفته گذشته از سوی نیروی انتظامی هرمزگان اعلام شد: با هوشیاری و تلاش تکاوران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بزرگترین شبکه قاچاق مواد مخدر و روانگردان صنعتی شیشه در جنوب و جنوب شرق کشور شناسایی و منهدم شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با پیگیری دستگاه قضایی عملیات احداث کانال هدایت آب سد بردول در شهرستان پارسیان در راستای احیای حقوق عامه و برای پیشگیری از تکرار خسارات ناشی از سیل آغاز شد.

مجتبی قهرمانی روز پنجشنبه گذشته در حاشیه مراسم آغاز به کار این طرح افزود: این اقدام با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم پیش قدم شدن دادگستری ها برای احصای مشکلات و کمک به رفع چالش‌های پیش‌روی دولت و همچنین ارائه راهکارهای مؤثر و برنامه‌ریزی به منظور گره گشایی از مشکلات مردم، صورت گرفته است.

آموزش و پرورش

آزمون کنکور سراسری امسال هفته گذشته همزمان با سراسر کشور با شرکت ۲۷ هزار و ۷۷۳ داوطلب در ۱۵ حوزه امتحانی هرمزگان برگزار شد.

بهداشت و درمان

هفته گذشته طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار موارد ابتلا و بستری کرونا در این استان افزایش یافت و در آخرین روز از هفته گذشته شمار مبتلایان ۲۵۶ نفر و موارد بستری ۱۱ نفر اعلام شد.

ورزشی

تیم شهرداری بندرعباس هفته گذشته در نخستین بازی مرحله پلی اف لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به دیدار  تیم ون پارس رفت و با یک گل مغلوب تیم میزبان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: با توجه به حضور نمایندگان هرمزگان در لیگ‌های کشوری و نیاز به بازسازی مجموعه‌های ورزشی خلیج فارس و سالن فجر بندرعباس و تامین بودجه آنها، عملیات بازسازی آغاز شده است.

مظفر مهری خادمی نسب شامگاه سه شنبه گذشته در بازدید از این طرح های ورزشی با بیان این که ترمیم صندلی های ورزشگاه خلیج فارس، تقویت نور، بهسازی رختکن ها و سیستم تهویه و دیوارکشی بخشی از ورزشگاه از جمله این اقدام ها است، افزود: البته تمامی این اقدام ها نیاز به تامین بودجه لازم دارد که امیدوارم با همکاری های صورت گرفته محقق شود.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان استاندار هرمزگان شنبه گذشته هرمزگان گفت هفته گذشته سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این همایش اظهار کرد: هر کدام از آزمون‌های کشوری سختی و پیچیدگی‌های خاص خود را داراست، اما همه فکر می‌کنند فقط کنکور سراسری اینگونه است.

وی افزود: آزمون استخدامی اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب برگزار شد و تاکنون آزمون سراسری گروه علوم تجربی با شرکت ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار نفر بیشترین داوطلبان را در طول تاریخ دارا بود‌ه است، اما گسترده‌ترین آزمون کشوری مربوط به آزمون استخدام آموزش و پرورش است که با بیش از یک میلیون داوطلب برگزار خواهد شد.

پورعباس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته و شبکه‌ای در کنکور سراسری به ثمر ننشت؛ تاکید کرد: مصوبه شورای امنیت کشور و حضور با اقتدار نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، پلیس و ... باعث شد تا کنکور ۱۴۰۱ را امن برگزار کنیم و کنکور ۱۴۰۲ با اقدامات بهتری محقق شد.

وی گفت: اگر هر کدام از سوالات کنکور دارای روایی کامل نباشد، باعث ایجاد یاس و ناامیدی در داوطلبان خواهد شد و تلاش آنها را به شکلی زیر سوال می‌برد، پس باید از راس تا نقش پشتیبانان برگزار کننده آزمون‌ها تمام وظایف سنگین کارشناسان و مسئولان به خوبی انجام شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: یکی از آفت‌هایی که دچارش شدیم و ضربه خوردیم آنجا بود که اطمینان بخشی کردیم، غایبان را جدی بگیرند، شبکه‌ها عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه غیبت کنند که از آن بهره هم می‌برند.

پورعباس افزود: جمع آوری پاسخ نامه‌ها را جدی بگیرید، همه کار‌ها مهم است. بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار نفر که بخش عمده‌ای از آنها گزینش شده اند و نزد سازمان سنجش پرونده دارند و مطمئن هستیم کاملا امین هستند و از این فرآیند سرنوشت ساز پاسداری می‌کنند.

وی بیان کرد: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور طراحی و اساسنامه آن تصویب شده و برای ابلاغ آماده است و با توصیه‌های انجام شده قرار است پس از آزمون سراسری نوبت اول ابلاغ شود، وظیفه این سازمان در ۲ حوزه ارزشیابی نظام‌های آموزشی و ارزشیابی داوطلبان ورودی انجام خواهد شد، یعنی هم برای دانشگاه داوطلبان را و هم برای داوطلبان دانشگاه را ارزیابی می‌کنیم و مسئولیت برگزاری تمام آزمون‌های سراسری که در کشور گرفته می‌شود از آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش تا آزمون‌های دکتری، صلاحیت حرفه‌ای و ... را در بر خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: با روش‌های نوین طراحی شده امیدوار هستیم تنوع برگزاری امتحانات را از حالت تشریحی به تستی هوشمند داشته باشیم.

پورعباس گفت: روند آزمون‌های تمام الکترونیک را دنبال می‌کنیم و این آزمون‌ها به شکلی است که هر سوال پس از پاسخ به سوال قبلی به داوطلب داده می‌شود، برای اجرای این شکل از آزمون‌ها به سخت افزار نیاز داریم، یعنی هر داوطلب باید یک وسیله الکترونیکی داشته باشد که شرکت‌های دانش بنیان هوشمند این وسیله‌ها را طراحی کرده اند.

وی بیان کرد: همچنین برای این آزمون‌ها به بودجه و محل برگزاری نیاز داریم، از دانشگاه‌ها می‌خواهیم سالن‌هایی را برای انجام این کار در نظر بگیرند تا تجهیز شود و همه ۱۷۰ آزمون سازمان سنجش در این سالن‌ها برگزار شود که منبع درآمد خوبی برای دستگاه هاست. البته، آزمون‌ها باید با تعداد کمی داوطلب شروع شود و تعداد داوطلبان به تدریج افزایش یابد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی جاماندگان در نوبت دوم کنکور سراسری
  • آغاز ثبت نام جاماندگان کنکور
  • ثبت نام جاماندگان کنکور در این ۲ روز
  • آخرین فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ آغاز شد