Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص تأثیر بهره‌برداری و استفاده از سامانه مؤدیان مالیاتی در کنترل تورم و کاهش خلق نقدینگی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ریشه‌های تورم بحث نقدینگی و افزایش پایه پولی کشور است، شما اگر درآمد مطمئنی داشته باشید و مصارف خودتان را به خوبی کنترل کنید که درنهایت نیاز به افزایش برداشت و استقراض از بانک مرکزی نباشد، همین مسئله به خودی‌خود باعث کنترل بخش اعظمی از تورم موجود در کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور تصریح کرد: علی‌القاعده درآمدهای مطمئن (اخذ مالیات با روش‌های مطمئن) با موضوع بی‌انضباطی مالیاتی در دولت مقابله خواهد کرد که این مسئله خودش ریشه بسیاری از مشکلات کشور را رفع می‌کند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا این سامانه در شفاف‌سازی اقتصاد کشور اثرگذار است، یا خیر؟ تصریح کرد: قطعاً تأثیر بسزایی در شفاف‌سازی اقتصاد کشور خواهد، شما وقتی بتوانید مالیات را مدیریت و آن را به شکل اصولی اخذ کنید درنهایت از فرار مالیاتی جلوگیری خواهید کرد که قطعاً کمک حال خوبی برای شفافیت در اقتصاد کشور می‌شود.

میرکاظمی تصریح کرد: بسیاری از کسب‌وکارها با درآمدهای کلان در حال انجام است، ولی دولت هیچ اطلاعی از آن ندارد و مالیاتی هم بابت آن پرداخت نمی‌شود، در حالی که اگر سامانه مؤدیان مالیاتی مورد بهره‌برداری قرار گیرد هم در اخذ مالیات‌ها رویه عادلانه‌تری را خواهیم داشت و هم شفافیت خوبی در عرصه اقتصادی ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور مالیات فرار مالیاتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور مالیات فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور مالیات فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در دیدار رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم تسلط خوبی روی امور مالیاتی حاکم شده است گفت: گام‌ها دولت در پیشبرد امور مالیاتی مثبت بوده است.

آقامیری بر گسترش فرهنگ مالیاتی کشور تاکید کرد و گفت: مالیات زمینه ساز توسعه در کشور است و مردم ما باید متوجه باشند با پرداخت مالیات در رشد و آبادانی کشور سهیم می‌شود.

وی سازمان مالیاتی یک سازمان درآمدی برای دولت و کشور عنوان کرد و گفت: مقابله حداکثری با فرار مالیاتی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم است که منافع حاصل از آن به تمام افراد جامعه خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد