Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده به عنوان بخشی از تازه‌ترین قراردادهای تسلیحاتی با کی‌یف، دو سامانه موشکی زمین به هوا نوع "ناسامز"، چهار رادار ضد توپخانه اضافی و حداکثر ۱۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری را به اوکراین ارسال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از آخرین روز نشست سران ناتو در مادرید، طرح‌ ارائه بسته کمکی به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار به کی‌یف را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنتاگون در توضیح این بسته اعلام کرد، این بسته تجهیزاتی شامل دو سامانه ضدهوایی، چهار رادار، ذخایر جدید برای راکت‌اندازهای "هیمارس" آمریکایی و تا ۱۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری است.

سامانه‌های پدافند هوایی همچنین قابلیت پرتاب موشک‌های زمین به هوای کوتاه و میان برد را دارند و ساخت شرکت آمریکایی «ریتون» و گروه نروژی «کنگسبرگ» است.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهد تا تجهیزات مورد نیاز اوکراین را در یک میدان جنگ در حال تغییر، فراهم کند.

وی بر همکاری نروژ برای توانمند ساختن ایالات متحده در تحویل دو سامانه دفاع هوایی مدرن که به اوکراین در مقابله با حملات هوایی روسیه کمک می‌کند، تأکید کرد.

پنتاگون اعلام کرد که آخرین بسته کمک‌های امنیتی همچنین شامل مهمات اضافی برای سامانه‌های موشکی با قابلیت قابلیت تحرک بالا(هیمارس) است.

هدف کمک‌های جدید ایالات متحده تقویت قابلیت‌های نظامی کی‌یف در مواجهه با حملات توپخانه‌ای سنگین روسیه است.

با احتساب آخرین محموله کمک‌های نظامی که ایالات متحده متعهد شده به اوکراین بدهد، ایالات متحده از زمان ورود نیروهای روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، نزدیک به ۶.۹ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده است.

رهبران اوکراین علناً از متحدان غربی خواسته‌اند به سرعت مهمات و سیستم‌های پیشرفته بیشتری ارسال کنند که به آنها کمک کند شکاف خود را با روسیه در تجهیزات و تعداد نیرو کاهش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله روسيه به اوكراين ایالات متحده دو سامانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی

 نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پروژه بلندپروازانه‌ای را با هدف تبدیل سکوهای نفتی مازاد به پایگاه‌های دفاع موشکی متحرک در اقیانوس ارام و برای مواجه با تهدیدات چین در دستور کار قرار داده است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، رسانه هندی تایمز آو ایندیا در گزارشی نوشته این ابتکار نوآورانه آمریکا در نمایشگاه دریایی-هوایی-فضایی ۲۰۲۴ در واشینگتن دی سی رونمایی شد و بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای تقویت قابلیت‌های نظامی ایالات متحده در منطقه است. 

این سکوها قرار است در پاسخ به تهدیدات موشکی فزاینده چین در منطقه اقیانوس آرام مستقر شوند. انتظار می‌رود سکوهای تبدیل شده به پایگاه دفاع موشکی نقش مهمی در افزایش قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و کمک به ماموریت‌های ضربتی این کشور ایفا کنند. 

این سکوها با ظرفیت نگهداری ۱۰۰ پرتاب کننده موشک بزرگ افزایش قابل توجهی در قابلیت‌های نیروی دفاعی آمریکا در مقایسه با شناورهای نیروی دریایی این کشور ارائه می‌دهند. 

پلت‌فرم‌های دفاعی متحرک برای تبدیل سکوهای نفتی به پایگاه‌های جزیره‌ای شناور بزرگ طراحی شده که می‌توانند بیش از ۱۲ ماه به طور مستقل عمل کرده و در فاصله‌ای ایده‌آل از ساحل قرار گیرند. سکوهای تبدیل شده به طور بالقوه می‌توانند نقش دوگانه‌ای در تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی ایالات متحده و یا کمک به ماموریت‌های ضربتی داشته باشند.

 از دیگر قابلیت‌های این پلت‌فرم‌ها می‌توان به توانایی پشتیبانی از جنگنده‌هایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند و همچنین زیردریایی‌های هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده اشاره کرد. همچنین این قابلیت جدید از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند با تنها ۱۰ درصد از قیمت دفاع موشکی بالستیک فواید قابل توجهی داشته باشد. 

با این حال امکان‌سنجی اجرای چنین پایگاه‌های شناوری همواره موضوع بحث بوده است. برخی از کارشناسان آسیب‌پذیری این پلت‌فرم‌ها در برابر حملات موشکی و همچنین ناکارآمدی نسبی آنها در مقایسه با قابلیت‌های متعارف را مورد بحث قرار داده‌اند. 

این پروژه بلندپروازانه نشان‌دهنده تغییر استراتژی نظامی است چرا که ایالات متحده با واقعیت‌های جدید ژئوپلتیکی و پیشرفت فن‌آوری در جنگ خود را تطبیق می‌دهد و تلاش می‌کند شکاف‌هایی که بین قابلیت‌های دفاع زمینی و دریایی وجود دارد را از این طریق برطرف سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • امریکا / برنامه تبدیل سکوی نفتی به پایگاه‌‌ موشکی