Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@07:47:56 GMT

وضعیت مناسب ذخیره استراتژیک واکسن

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۹۴۸۴

وضعیت مناسب ذخیره استراتژیک واکسن

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مصطفی قانعی درباره آخرین اخبار از روند مطالعات دو واکسن کرونای ایرانی، گفت: واکسن MRNA هنوز در مرحله اخذ مجوز برای ورود به مرحله بالینی است. واکسن آدنوویروسی انستیتو پاستور نیز هنوز پرونده خود را به سازمان غذا و دارو تحویل نداده است.

وی درباره میزان ذخیره واکسن کرونا در کشور، توضیح داد: میزان ذخیره مناسب است و بیش از ۴۰ میلیون دز واکسن کرونا ذخیره استراتژیک داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که لازم باشد مجددا روند واکسیناسیون گسترده‌ای مشابه آنچه که در ماه‌های قبل رخ داد، انجام شود، ما ذخیره مناسبی داریم و از طرفی زیرساخت تولید هم به شرایط بسیار خوبی رسیده است و دیگر چالشی در این زمینه نخواهیم داشت.

قانعی با اشاره به توقف خط تولید واکسن‌های ایرانی بیان کرد: دلیلی وجود ندارد وقتی مصرف نداریم تولید صورت گیرد؛ اما تولید کنندگان این توانایی را دارند تا به محض ثبت سفارش واکسن، مجددا تولید را از سر بگیرند.

وی درباره زمان فرارسیدن تاریخ انقضای واکسن‌های کرونای دپو شده، اظهار کرد: مجموعه‌ای از واکسن‌های ایرانی و خارجی را داریم که طبق قانون هر واکسنی که تولید شود، تاریخ انقضا هم بر روی آن درج می‌شود و اگر از نظر تاریخ انقضا مشکلی داشته باشد، اجازه ترخیص آن از انبارها صادر نمی‌شود.

عضو کمیته واکسیناسیون کرونا درباره پیش‌بینی خود از شرایط کرونا طی ماه‌های آتی نیز گفت: تصور می‌کنم تا شهریورماه مشکلی نخواهیم داشت، اما احتمال دارد با آغاز فصل پاییز و همزمان با شیوع آنفلوآنزا، کرونا هم روند افزایشی داشته باشد.

قانعی افزود: در مورد برنامه‌های جدید پیرامون واکسیناسیونِ دزهای یادآور باید شواهد از کل دنیا جمع‌آوری شود تا نتایج سایر کشورها را از تزریق یادآور دوم مشاهده کنیم. علاوه بر آن نوع ویروس در گردش، میزان فراگیری آن و... همگی در تصمیم گیری پیرامون تزریق دزهای یادآور واکسن موثر است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ذخیره واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر منیری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین، تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است، اضافه کرد: براساس آمارهای موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است. با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیری انجام می‌شود، باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال‌زایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد بدلیل آب و هوای خاص خود (تابستان‌های خنک و اقلیم مناسب کشت و پرورش قارچ خوراکی) و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف، مناسب تولید قارچ است.

کد خبر 6086094

دیگر خبرها

  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست
  • وجودظرفیت لازم برای ارتقای کیفیت گندم‌های تولیدی مازندران
  • شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست