Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@18:23:49 GMT

۹۷۵ روستای اصفهان درگیر تنش آبی است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۷۹۹۳۲

۹۷۵ روستای اصفهان درگیر تنش آبی است

مهرداد خورسندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از یک‌هزار روستا در استان اصفهان (به جز محدوده کاشان) وجود دارد که از این تعداد ۹۴۸ روستا تحت پوشش آبفای اصفهان است.

وی افزود: شماری از روستاها نیز یا جمعیت کمی دارند و یا درخواستی برای تحت پوشش آبرسانی آبفا قرار گرفتن از سوی دهیاری‌های آنها اعلام نشده اما شرکت آبفا به آنها نیز آبرسانی سیار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبرسانی سیار به ۳۰۵ روستا به طور پیاپی

سخنگوی آبفای استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع امسال ۹۷۵ روستای استان چه تحت پوشش و چه غیر تحت پوشش به دلیل کمبود آب، دسترسی نداشتن به منابع آب پایدار و یا فرسودگی و نبود تأسیسات مناسب با تنش آبی رو به رو هستند، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل و آبرسانی پایدار به بیش از ۴,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.‌

خورسندی با بیان اینکه دو سال است که به صورت مرتب به ۳۰۵ روستای استان آبرسانی سیار می‌شود که از این تعداد افزون بر یکصد روستا تحت پوشش آبفا نیست، گفت: آبرسانی سیار در ماه‌های گرم سال به ۳۷۰ روستا افزایش می‌یابد.‌

تداوم خشکی چاه‌های فلمن برای دومین سال متوالی

وی با اشاره به اینکه با گرم شدن هوا شماری از چاه‌های متفرقه آب برای رفع مشکل کم آبی وارد مدار بهره‌برداری شده، ابراز داشت: چاه‌های فلمن دو سال متوالی است که آبی ندارند و خشکند.

خورسندی افزود: هم اکنون نزدیک به ۱۴ هزار لیتر در ثانیه (۱۴ مترمکعب) برای ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ آب تولید و توزیع می‌شود درحالیکه مصرف در برخی ساعات و حتی دقایق گرم روز به طور متوسط به ۱۶ هزار لیتر می‌رسد.

سخنگوی آبفای استان اصفهان ابراز داشت: با توجه به تأمین منابع آبی جایگزین (مانند چاه‌های آب متفرقه)، مدیریت فشار، تله متری، تله کنترل و تعویض والوهای فرسوده و اصلاح شبکه در ماه‌های اخیر مشکلات به حداقل رسیده است.

خورسندی تصریح کرد: با توجه به این اقدامات، بعید می‌دانیم امسال آبرسانی سیار در کلانشهر اصفهان نیاز شود اگرچه به صورت موردی در برخی مناطق به دلیل وقوع حوادث، با تانکر نیز آبرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی مناطق افت فشار آب به ویژه در طبقات بالا احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی طی ۱۰ روز آینده گرمای شدید هوا در اصفهان ادامه دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد روزهایی که دما از ۳۶ درجه سانتیگراد بالاتر می‌رود مصارف آ ب نیز افزایش می‌یابد.

ارسال پیامک به شهروندان پرمصرف و بد مصرف

مدیر روابط عمومی و سخنگوی آبفای استان اصفهان با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب در روزهای پیش‌رو، ابراز داشت: روز جمعه به شمار زیادی از شهروندان به ویژه گروه‌های پرمصرف و بد مصرف از طریق سامانه ۱۵۲۲ پیامک مبنی مدیریت مصرف و صرفه جویی ارسال شد.

خورسندی اظهار داشت: همه مدیران مناطق خودگردان ۳۸ گانه آبفای استان اصفهان به حالت آماده باش درآمدند و ملزم شدند شخصاً در محل خدمت خود حاضر بوده و وضعیت فشار شبکه و مدیریت توزیع آب و نیز آبرسانی سیار را رصد کرده و به سامانه ۱۲۲ گزارش کنند.

افزایش مصارف آب در مناطق گردشگری روزهای پایان هفته و نیاز به آبرسانی با تانکر

وی با اشاره به اینکه مصارف آب در مناطق گردشگری و روستایی نظیر چادگان و مبارکه در روزهای آخر هفته به دلیل افزایش جمعیت بالا می‌رود، افزود: سعی شده با اعزام تانکرهای سیار آبرسانی مشکل این روستاها برطرف شود.

سخنگوی آبفای استان اصفهان با بیان اینکه از باغ بهادران لنجان تا انارک نائین و جرقویه و اردستان، شهرها و روستاها به طرح آبرسانی اصفهان بزرگ (سامانه آبرسانی موسوم به بابا شیخعلی) وصل است، اضافه کرد: روز گذشته به میرآباد و اکبرآباد مبارکه و نیز چند روستای چادگان و شهرستان شهرضا و اردستان آبرسانی سیار شد.

به گفته خورسندی تنش آبی در شهرضا در دو روز پایان هفته گذشته به دلیل افزایش ناگهانی مصارف بوده که به هوا گرفتن لوله‌ها و در نتیجه قطع آب شده در حالی که مخازن آب شرب این شهرستان مشکلی نداشته است.

کد خبر 5528238

منبع: مهر

کلیدواژه: تنش آبی روستا شرکت آب و فاضلاب اصفهان بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زلزله هرمزگان کنکور مشهد خراسان رضوی ویروس کرونا زمین لرزه کنکور سراسری ایلام اردبیل آمار کرونا سنندج آبرسانی سیار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۷۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۷ میلیون نفر ، زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: در اجرای این برنامه پیشگیرانه، جمعیت زیر پوشش هر مراقب سلامت، از دو هزار و ۵۰۰ نفر به هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و تأکید بر خود مراقبتی است.


حسین فرشیدی افزود: در روستا‌ها هم جمعیت کمتر از هزار نفر زیر پوشش بهورزان قرار دارد.


او گفت: برنامه ملی سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان کشور در حال اجرا است.


فرشیدی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیون نفر در کشور در شهر‌های بیش از ۲۰ هزار ساکن هستند گفت: تا پایان دولت سیزدهم، همه زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده قرار می‌گیرند.


در برنامه سلامت خانواده برای هر فرد بر اساس شماره کارت ملی، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل و همه اطلاعات مربوط به سلامت وی، قبل از تولد تا پس از مرگ، در آن ثبت می‌شود و تنها با استفاده از رمز عبور و حفظ حریم خصوصی، امکان دسترسی به این اطلاعات، به پزشک و اعضای تیم سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.


در این برنامه هر فرد می‌تواند پایگاه سلامت و پزشک خانواده خود را از بین پزشکانی که در نزدیکی محل زندگی یا کارش مستقر است، انتخاب کند.


در صورتی که «پزشک خانواده» بررسی‌های بیشتر برای ادامه روند تشخیص و درمان بیمار را نیاز بداند، بیمار را به پزشکان متخصص یا مشاوران مرتبط ارجاع می‌دهد.


حنان بلخی مدیر دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت امروز ۲۶ فروردین در سفر دور روزه خود به اصفهان، از تعدادی از مراکز بهداشتی اصفهان بازدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • آبرسانی به روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت
  • بیش از ۲۷ میلیون نفر ، زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • تأکید فرماندار مهاباد بر آبرسانی به روستا‌های بدون آب آشامیدنی
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه